vytisknout velikost písma Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Nie, ešte neotvárajte šampanské a neobúvajte si nedočkavosťou vodičské topánky. Toto je stále ešte len koncept, aj keď sa od sériovej verzie, ktorá sa snáď ukáže na autosalóne v Ženeve 2015, vlastne už nelíši. Honda však Civic Type R ešte dokončuje.

type_r_04.JPGtype_r_05.JPGtype_r_06.JPG
Zlovestnejšie sa už asi ostrý hatchback tváriť ani nemôže. Fúkaný dvojliter ponúkne 280 koní vo vysokých 7000 ot./min.

Avšak práve to by mohlo napovedať, že si dá s nastavením podvozku skutočne záležať, a tak by sme sa mohli dočkať veľmi rýchlej vreckovej stíhačky. Ostatne, s výkonom 280 koní, ktorý ponúkne vôbec prvýkrát v histórii Hondy fúkaný dvojliter i-VTEC, šesťstupňovým manuálom a snáď aj poctivým samosvor medzi prednými kolesami toto nebude žiadne orezávatko a wannabe športovec.

Honda Civic Type R dostane tiež adaptívny podvozok a systém zavesenia s oddelenou tehlicou pre lepšiu odozvu, presnosť vedenia auta a hlavne obmedzenie prenosu krútiaceho momentu do riadenia. Ešte k motoru, dvojliter ponúka najvyšší výkon vo vysokých 7000 ot./min.

Výroba Hondy Civic Type R bude spustená v roku 2015 a z toho, čo ľudia z automobilky hovoria, sa máme tešiť na auto prakticky pripravené pre pretekárske okruhy. Nezostáva než im veriť a dúfať, že to tak skutočne bude a že to priamo obscénne zadné krídlo bude skutočne k niečomu.

type_r_01.JPGtype_r_02.JPGtype_r_03.JPGtype_r_10.JPGtype_r_11.JPGtype_r_12.JPGtype_r_13.JPGtype_r_14.JPGtype_r_15.JPG

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY