vytisknout velikost písma Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Nie, ešte neotvárajte šampanské a neobúvajte si nedočkavosťou vodičské topánky. Toto je stále ešte len koncept, aj keď sa od sériovej verzie, ktorá sa snáď ukáže na autosalóne v Ženeve 2015, vlastne už nelíši. Honda však Civic Type R ešte dokončuje.

type_r_04.JPGtype_r_05.JPGtype_r_06.JPG
Zlovestnejšie sa už asi ostrý hatchback tváriť ani nemôže. Fúkaný dvojliter ponúkne 280 koní vo vysokých 7000 ot./min.

Avšak práve to by mohlo napovedať, že si dá s nastavením podvozku skutočne záležať, a tak by sme sa mohli dočkať veľmi rýchlej vreckovej stíhačky. Ostatne, s výkonom 280 koní, ktorý ponúkne vôbec prvýkrát v histórii Hondy fúkaný dvojliter i-VTEC, šesťstupňovým manuálom a snáď aj poctivým samosvor medzi prednými kolesami toto nebude žiadne orezávatko a wannabe športovec.

Honda Civic Type R dostane tiež adaptívny podvozok a systém zavesenia s oddelenou tehlicou pre lepšiu odozvu, presnosť vedenia auta a hlavne obmedzenie prenosu krútiaceho momentu do riadenia. Ešte k motoru, dvojliter ponúka najvyšší výkon vo vysokých 7000 ot./min.

Výroba Hondy Civic Type R bude spustená v roku 2015 a z toho, čo ľudia z automobilky hovoria, sa máme tešiť na auto prakticky pripravené pre pretekárske okruhy. Nezostáva než im veriť a dúfať, že to tak skutočne bude a že to priamo obscénne zadné krídlo bude skutočne k niečomu.

type_r_01.JPGtype_r_02.JPGtype_r_03.JPGtype_r_10.JPGtype_r_11.JPGtype_r_12.JPGtype_r_13.JPGtype_r_14.JPGtype_r_15.JPG

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY