vytisknout velikost písma Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Nie, ešte neotvárajte šampanské a neobúvajte si nedočkavosťou vodičské topánky. Toto je stále ešte len koncept, aj keď sa od sériovej verzie, ktorá sa snáď ukáže na autosalóne v Ženeve 2015, vlastne už nelíši. Honda však Civic Type R ešte dokončuje.

type_r_04.JPGtype_r_05.JPGtype_r_06.JPG
Zlovestnejšie sa už asi ostrý hatchback tváriť ani nemôže. Fúkaný dvojliter ponúkne 280 koní vo vysokých 7000 ot./min.

Avšak práve to by mohlo napovedať, že si dá s nastavením podvozku skutočne záležať, a tak by sme sa mohli dočkať veľmi rýchlej vreckovej stíhačky. Ostatne, s výkonom 280 koní, ktorý ponúkne vôbec prvýkrát v histórii Hondy fúkaný dvojliter i-VTEC, šesťstupňovým manuálom a snáď aj poctivým samosvor medzi prednými kolesami toto nebude žiadne orezávatko a wannabe športovec.

Honda Civic Type R dostane tiež adaptívny podvozok a systém zavesenia s oddelenou tehlicou pre lepšiu odozvu, presnosť vedenia auta a hlavne obmedzenie prenosu krútiaceho momentu do riadenia. Ešte k motoru, dvojliter ponúka najvyšší výkon vo vysokých 7000 ot./min.

Výroba Hondy Civic Type R bude spustená v roku 2015 a z toho, čo ľudia z automobilky hovoria, sa máme tešiť na auto prakticky pripravené pre pretekárske okruhy. Nezostáva než im veriť a dúfať, že to tak skutočne bude a že to priamo obscénne zadné krídlo bude skutočne k niečomu.

type_r_01.JPGtype_r_02.JPGtype_r_03.JPGtype_r_10.JPGtype_r_11.JPGtype_r_12.JPGtype_r_13.JPGtype_r_14.JPGtype_r_15.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY