vytisknout velikost písma Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Nie, ešte neotvárajte šampanské a neobúvajte si nedočkavosťou vodičské topánky. Toto je stále ešte len koncept, aj keď sa od sériovej verzie, ktorá sa snáď ukáže na autosalóne v Ženeve 2015, vlastne už nelíši. Honda však Civic Type R ešte dokončuje.

type_r_04.JPGtype_r_05.JPGtype_r_06.JPG
Zlovestnejšie sa už asi ostrý hatchback tváriť ani nemôže. Fúkaný dvojliter ponúkne 280 koní vo vysokých 7000 ot./min.

Avšak práve to by mohlo napovedať, že si dá s nastavením podvozku skutočne záležať, a tak by sme sa mohli dočkať veľmi rýchlej vreckovej stíhačky. Ostatne, s výkonom 280 koní, ktorý ponúkne vôbec prvýkrát v histórii Hondy fúkaný dvojliter i-VTEC, šesťstupňovým manuálom a snáď aj poctivým samosvor medzi prednými kolesami toto nebude žiadne orezávatko a wannabe športovec.

Honda Civic Type R dostane tiež adaptívny podvozok a systém zavesenia s oddelenou tehlicou pre lepšiu odozvu, presnosť vedenia auta a hlavne obmedzenie prenosu krútiaceho momentu do riadenia. Ešte k motoru, dvojliter ponúka najvyšší výkon vo vysokých 7000 ot./min.

Výroba Hondy Civic Type R bude spustená v roku 2015 a z toho, čo ľudia z automobilky hovoria, sa máme tešiť na auto prakticky pripravené pre pretekárske okruhy. Nezostáva než im veriť a dúfať, že to tak skutočne bude a že to priamo obscénne zadné krídlo bude skutočne k niečomu.

type_r_01.JPGtype_r_02.JPGtype_r_03.JPGtype_r_10.JPGtype_r_11.JPGtype_r_12.JPGtype_r_13.JPGtype_r_14.JPGtype_r_15.JPG

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY