vytisknout velikost písma Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Honda Civic Type R je už len krôčik od sériovej výroby

Nie, ešte neotvárajte šampanské a neobúvajte si nedočkavosťou vodičské topánky. Toto je stále ešte len koncept, aj keď sa od sériovej verzie, ktorá sa snáď ukáže na autosalóne v Ženeve 2015, vlastne už nelíši. Honda však Civic Type R ešte dokončuje.

type_r_04.JPGtype_r_05.JPGtype_r_06.JPG
Zlovestnejšie sa už asi ostrý hatchback tváriť ani nemôže. Fúkaný dvojliter ponúkne 280 koní vo vysokých 7000 ot./min.

Avšak práve to by mohlo napovedať, že si dá s nastavením podvozku skutočne záležať, a tak by sme sa mohli dočkať veľmi rýchlej vreckovej stíhačky. Ostatne, s výkonom 280 koní, ktorý ponúkne vôbec prvýkrát v histórii Hondy fúkaný dvojliter i-VTEC, šesťstupňovým manuálom a snáď aj poctivým samosvor medzi prednými kolesami toto nebude žiadne orezávatko a wannabe športovec.

Honda Civic Type R dostane tiež adaptívny podvozok a systém zavesenia s oddelenou tehlicou pre lepšiu odozvu, presnosť vedenia auta a hlavne obmedzenie prenosu krútiaceho momentu do riadenia. Ešte k motoru, dvojliter ponúka najvyšší výkon vo vysokých 7000 ot./min.

Výroba Hondy Civic Type R bude spustená v roku 2015 a z toho, čo ľudia z automobilky hovoria, sa máme tešiť na auto prakticky pripravené pre pretekárske okruhy. Nezostáva než im veriť a dúfať, že to tak skutočne bude a že to priamo obscénne zadné krídlo bude skutočne k niečomu.

type_r_01.JPGtype_r_02.JPGtype_r_03.JPGtype_r_10.JPGtype_r_11.JPGtype_r_12.JPGtype_r_13.JPGtype_r_14.JPGtype_r_15.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY