vytisknout velikost písma Honda Civic Type R dostane cez 280 koní a manuálnu prevodovku

Honda Civic Type R dostane cez 280 koní a manuálnu prevodovku

Honda si pripravila pre autosalón v Paríži pomerne bohatý program. Okrem malého SUV s označením HR-V alebo novej generácie modelu Jazz bude k dispozícii ešte jedna veľmi dlho očakávaná novinka - ostrý Civic Type R. nejasajme predčasne, aj v tomto prípade automobilka stále hovorí o Type R ako o koncepte. Avšak ten dorazí do predaja už budúci rok.

Nový Civic Type R má byť najostrejším autom, aké kedy Honda vyrobila. Pod kapotou sa prvýkrát predstaví preplňovaný motor. Konkrétne ide o dvojliter s výkonom presahujúcim 206 kW (280 koní). Maximum výkonu vydá preplňovaný štvorvalec až pri 7000 ot./min. Dobrou správou je fakt, že si Civic Type R ponechal manuálnu prevodovku.

Podvozok dostane na obidve nápravy adaptívne tlmiče a systém Seer Axis, ktorý by mal obmedziť ťahanie za riadenie. Vodič bude mať k dispozícii aj tlačidlo + R, ktoré aktivuje športový režim jazdy. Upraví sa odozva na plynový pedál, riadenie sa stane citlivejším. Honda sľubuje schopnosti ideálne pre závodné okruhy.

Honda Civic Type R bola vyvinutá a postavená podľa požiadaviek európskych zákazníkov. Vyrábať sa začne v priebehu budúceho roka v britskom Swindone.

typer_4.jpgtyper_1.jpgtyper_2.jpgtyper_3.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY