vytisknout velikost písma Honda Civic Type R: 315 koní, 400 Nm, 5,7 s na sto a 270 km/h

Po dlhom čakaní na sériovú verziu Hondy Civic Type R konečne japonská automobilka zverejnila všetko podstatné. Novinka má 315 koní a maximálne sa rozbehne na 270 km/h.
Honda Civic Type R: 315 koní, 400 Nm, 5,7 s na sto a 270 km/h

Nová generácia Hondy Civic Type R je tu. Ako prvý model tejto japonskej značky dostal nových hot-hatch pod kapotu preplňovaný benzínový dvojliter VTEC Turbo vybavený systémom priameho vstreku paliva. Konečné parametre motora znejú: maximálny výkon 232 kW (315 k) dostupný pri 6500 ot./min a krútiaci moment 400 Nm dostupný pri 2500 ot./min.

Motor bude mať rád vysoké otáčky, čo okrem vysoko položeného maximálneho výkonu naznačuje aj obmedzovač. Ten zasiahne až pri siedmich tisícoch. Štvorvalec spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, cez ktorú sú poháňané predné kolesá. Maximálna rýchlosť činí 270 km/h.

Štandardom sú devätnásťpalcové disky špeciálne určené pre Type R. Pneumatiky majú rozmer 235/35 R19. Ako bolo oznámené predtým, brzdy obstarala spoločnosť Brembo, pričom kotúče na prednej náprave ponúknu priemer 35 cm.

44454_Honda_Hosts_Exclusive_Preview_Event_Ahead_of_2015_Geneva_Motor_Show.jpg44458_Honda_Hosts_Exclusive_Preview_Event_Ahead_of_2015_Geneva_Motor_Show.jpg44517_Honda_Hosts_Exclusive_Preview_Event_Ahead_of_2015_Geneva_Motor_Show.jpg
Aj Honda mala svoj večierok tesne pred autosalónom. Civic Type R predstavil svetu Jenson Button. 

Honda tiež upozorňuje na vyberanú aerodynamiku. Inžinieri sa zamerali na stabilitu vo vysokých rýchlostiach a vysoký prítlak. Civic Type R má za sebou testovanie vo veternom tuneli v japonskom centre, kde Honda pripravuje motor pre seriál F1. Kvôli aerodynamike dostal ostrý Civic okrem spojlerov a zadného difúzora aj kompletne zakrytý podvozok.

Civic Type R ponúkne elektronicky riadené tlmiče a prednú nápravu konštruovanú tak, aby o päťdesiat percent obmedzila ťahanie za riadenie. Vzadu stále zostáva torzná priečka. Posilňovač riadenia je elektrický.

Ponuka pre nový Civic Type R zahŕňa päť farieb karosérie (Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Športy Blue a Milano Red). V interiéri očakávajte športové sedadlá, športový volant, kovovú hlavicu radiacej páky a červené kontrastné švy.

Kto by chcel urobiť zo svojho Civicu Type R komfortnejší voz, ten môže siahnuť po pakete GT, ktorý pridá do auta parkovacie senzory vpredu a vzadu, dažďový senzor, automatické stierače, navigáciu, dvojzónovú klimatizáciu, výkonné audio a rad bezpečnostných asistentov (prednárazový systém, stráženie mŕtveho uhla, jazdných pruhov, rozpoznávanie značiek...).

Ak máte o nový Civic Type R záujem, môžete si pomaly začať chystať potrebné financie. Do predaja dorazí nový japonský hot-hatch v lete.

43881_Civic_Type_R.jpg43880_Civic_Type_R.jpg43869_Civic_Type_R.jpg43870_Civic_Type_R.jpg43872_Civic_Type_R.jpg43903_Civic_Type_R.jpg43878_Civic_Type_R.jpg43873_Civic_Type_R.jpg43902_Civic_Type_R.jpg43874_Civic_Type_R.jpg43875_Civic_Type_R.jpg43876_Civic_Type_R.jpg43877_Civic_Type_R.jpg43879_Civic_Type_R.jpg43871_Civic_Type_R.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY