vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer prešla celú Európu so spotrebou 2,82 l/100 km

Honda Civic Tourer prešla celú Európu so spotrebou 2,82 l/100 km

Honda Civic Tourer sa zapísala do Guinnessovej knihy rekordov, keď počas júna prešla 24 štátov EÚ s priemernou spotrebou len 2,82 l/100 km. Rekordná jazda bola dlhá 13 498 kilometrov a trvala 25 dní.

O rekordný zápis sa postarala Honda Civic Tourer osadená motorom 1.6 i-DTEC. Za volantom sa striedal Fergal McGrath a Julian Warren, čo sú ľudia pracujúci vo vývojovom centre automobilky. V priemere dokázali prejsť na jednu nádrž 1500 kilometrov.

Honda Civic Tourer vyrazila na rekordnú jazdu po Európe prvého júna z Belgicka. Posádka obišla Európu po smere hodinových ručičiek a na rovnaké miesto sa vrátila 25. júna.

Japonský kombík osadený motorom 1.6 i-DTEC ponúka výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 300 Nm. Na stovke je za 10,1 s a maximálne sa rozbehne na 195 km/h. Podľa oficiálnych údajov si má v kombinovanej prevádzke vystačiť s prídelom 3,8 litrov nafty na 100 km. Objem nádrže je 50 litrov.

honda_rekord_1.jpghonda_rekord_2.jpghonda_rekord_3.jpghonda_rekord_4.jpghonda_rekord_5.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY