vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer: prekoná v praxi Škodu Octaviu Combi?

Škoda sa prezentovala po predstavení novej Octavie Combi rekordne veľkým batožinovým priestorom s objemom 610 litrov. Na to zareagovala Honda, ktorá vo Frankfurte ukázala sériovú podobu Civicu Tourer, ktorý má ambície český bestseller prekonať, čo bol jeden z hlavných dôvodov, prečo stánok tejto automobilky pútal toľko pozornosti.
Honda Civic Tourer: prekoná v praxi Škodu Octaviu Combi?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, 2x video
  2. Prekoná Octaviu Combi?
  3. Fotogaléria

Koncept Civic Tourer sme si mohli prezrieť v Ženeve a ako sa všeobecne očakávalo, sériová verzia sa od neho príliš nelíši. Auto meria na dĺžku 4520 mm, široké je 1770 mm a vysoké 1440 mm. Šírka ani výška sa v porovnaní s hatchbackom nelíši, na dĺžku nabral kombík 235 mm. Väčšia dĺžka ide samozrejme na vrub batožinovému priestoru. Z pôvodných 477 litrov vzrástol objem na 624 litrov. Celkovo zvládne Tourer 1668 litrov (hatchback 1378 l) a za zmienku stojí tiež výška nakladacej hrany, ktorú inžinieri od Hondy položili do výšky 565 mm (hatchback 702 mm).

Interiér veľa rozdielov oproti hatchbacku neponúka, trochu sci-fi prístrojový štít vyžaduje zvyk, ale to nie je žiadna novinka. Podrobnejší pohľad na stredový panel odhalí jednu dôležitú novinku - tlačidlo systému ADS, teda ovládanie adaptívnych tlmičov. Vybrať sa dá klasicky z režimov comfort, normal a dynamic. Pre úplnosť je ale potrebné doplniť, že ADS pracuje iba so zadnými tlmičmi.

civic_tourer_19.JPGcivic_tourer_22.JPG 
Civic Tourer dostane systém adaptívnych tlmičov ADS. K dispozícii budú tri režimy, nastavovanie sa ale týka len zadnej nápravy.

Japonský kombík jednoznačne zaboduje variabilitou vnútorného priestoru. Nechýbajú nahor výklopné zadné sedáky pre prepravu dlhších plochých predmetov, sklopením zadných operadiel potom vznikne ukážkovo rovná ložná plocha. Batožinový priestor má všeobecne dobrý prístup a pravidelný tvar. Kúzlo rekordného objemu podľa očakávania nájdete pod dnom. Rozlúčiť sa však musíte s rezervou. U slovenských dílerov bude možné dojazdové koleso zaobstarať, ale to potom zase Tourer neponúkne rekordný objem, ktorým chce poraziť samotnú Octaviu.

V ponuke motorizácií nájdete od začiatku jednotku 1.6 i-DTEC s výkonom 120 koní a benzínovú jedna-osmičku i-VTEC naladenú na 142 koní. Naftový štvorvalec vyrábaný vo Veľkej Británii (rovnako ako Civic Tourer) bude lákať na nízku spotrebu. Tá by sa mala podľa tabuliek v kombinovanej prevádzke vojsť do štyroch litrov. Ak chcete Civic Tourer s automatom, potom budete musieť siahnuť po benzíne. K dieselu sa ponúkať nebude.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY