vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer: prekoná v praxi Škodu Octaviu Combi?

Škoda sa prezentovala po predstavení novej Octavie Combi rekordne veľkým batožinovým priestorom s objemom 610 litrov. Na to zareagovala Honda, ktorá vo Frankfurte ukázala sériovú podobu Civicu Tourer, ktorý má ambície český bestseller prekonať, čo bol jeden z hlavných dôvodov, prečo stánok tejto automobilky pútal toľko pozornosti.
Honda Civic Tourer: prekoná v praxi Škodu Octaviu Combi?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, 2x video
  2. Prekoná Octaviu Combi?
  3. Fotogaléria

Koncept Civic Tourer sme si mohli prezrieť v Ženeve a ako sa všeobecne očakávalo, sériová verzia sa od neho príliš nelíši. Auto meria na dĺžku 4520 mm, široké je 1770 mm a vysoké 1440 mm. Šírka ani výška sa v porovnaní s hatchbackom nelíši, na dĺžku nabral kombík 235 mm. Väčšia dĺžka ide samozrejme na vrub batožinovému priestoru. Z pôvodných 477 litrov vzrástol objem na 624 litrov. Celkovo zvládne Tourer 1668 litrov (hatchback 1378 l) a za zmienku stojí tiež výška nakladacej hrany, ktorú inžinieri od Hondy položili do výšky 565 mm (hatchback 702 mm).

Interiér veľa rozdielov oproti hatchbacku neponúka, trochu sci-fi prístrojový štít vyžaduje zvyk, ale to nie je žiadna novinka. Podrobnejší pohľad na stredový panel odhalí jednu dôležitú novinku - tlačidlo systému ADS, teda ovládanie adaptívnych tlmičov. Vybrať sa dá klasicky z režimov comfort, normal a dynamic. Pre úplnosť je ale potrebné doplniť, že ADS pracuje iba so zadnými tlmičmi.

civic_tourer_19.JPGcivic_tourer_22.JPG 
Civic Tourer dostane systém adaptívnych tlmičov ADS. K dispozícii budú tri režimy, nastavovanie sa ale týka len zadnej nápravy.

Japonský kombík jednoznačne zaboduje variabilitou vnútorného priestoru. Nechýbajú nahor výklopné zadné sedáky pre prepravu dlhších plochých predmetov, sklopením zadných operadiel potom vznikne ukážkovo rovná ložná plocha. Batožinový priestor má všeobecne dobrý prístup a pravidelný tvar. Kúzlo rekordného objemu podľa očakávania nájdete pod dnom. Rozlúčiť sa však musíte s rezervou. U slovenských dílerov bude možné dojazdové koleso zaobstarať, ale to potom zase Tourer neponúkne rekordný objem, ktorým chce poraziť samotnú Octaviu.

V ponuke motorizácií nájdete od začiatku jednotku 1.6 i-DTEC s výkonom 120 koní a benzínovú jedna-osmičku i-VTEC naladenú na 142 koní. Naftový štvorvalec vyrábaný vo Veľkej Británii (rovnako ako Civic Tourer) bude lákať na nízku spotrebu. Tá by sa mala podľa tabuliek v kombinovanej prevádzke vojsť do štyroch litrov. Ak chcete Civic Tourer s automatom, potom budete musieť siahnuť po benzíne. K dieselu sa ponúkať nebude.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY