vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím ide proti Octavii?

Japonská automobilka zverejnila podrobnosti o svojom novom kompaktnom kombi. Chváli sa úsporným dieselom, adaptívnymi tlmičmi a najväčším kufrom široko ďaleko.
Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím ide proti Octavii?
Zoznam kapitol
  1. Kufor a motory; video
  2. Fotogaléria

Honda Civic Tourer je pripravená riadne zamiešať kartami v segmente kombi nižšej strednej triedy. Automobilka dnes zverejnila podrobný press kit spolu s novými fotografiami a tiež videom, o ktoré vás pochopiteľne neochudobníme. Nájdete ho na konci tejto kapitoly.

24288_Civic_Tourer.jpg24333_Civic_Tourer.jpg24299_Civic_Tourer.jpg
Civic Tourer sa bude vyrábať v britskom Swindowne; je o 235 mm dlhší ako hatchback

Nová Honda Civic Tourer je podľa svojho výrobcu najkompaktnejšia v celom segmente kompaktných kombi, pritom ale ponúka najväčší batožinový priestor. Jeho objem je 624 litrov v základnej konfigurácii alebo až 1668 po sklopení zadných sedadiel.

Výška nakladacej hrany 565 mm nad zemou je podľa Hondy najlepšia v segmente, zatiaľ čo v šírke nakladacieho otvoru má navrch iba Ford Focus kombi (1032 vs 1089 mm) a samozrejme naša šampiónka všetkých latentných sťahovákov, Škoda Octavia Combi (1035 mm).

Škoda poráža Hondu aj v maximálnej šírke nákladu, ktorý možno teoreticky do kufra dostať: 1449 vs. 1545 mm.

Honda označuje nový Civic Tourer za prvý sériovo vyrábaný automobil s adaptívnymi zadnými tlmičmi. To je snáď pravda, ale len vďaka tomu, že ostatní výrobcovia jednoducho montujú adaptívne tlmiče pruženia na prednej aj zadnej náprave. Vodiči Civicu Tourer budú môcť prepínať medzi troma režimami: komfortným, normálnym a športovým. Honda údajne ladila podvozok na mieru európskemu vodičskému vkusu.

Paleta motorov bude menej pestrá, ako je zvykom napríklad pri európskych výrobcoch. Tvorí ju atmosféricky plnená zážihová tisícosemstovka (142 koní, 174 Nm) a turbodiesel 1.6 i - DTEC (120 k, 300 Nm).

24323_Civic_Tourer.jpg24324_Civic_Tourer.jpg24325_Civic_Tourer.jpg
Batožinový priestor Civicu Tourer vyniká nielen objemom, ale aj variabilitou

So vznetovým motorom potrebuje Honda Civic Tourer na prekonanie 100 km/h 10,1 sekundy. Odvďačí sa za to ale kombinovanou spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 99 g/km, čo bude pre zákazníkov v mnohých európskych krajinách znamenať zaujímavé výhody.

Civic Tourer 1.8 i - VTEC zvládne "stovku" za 9,2 s a jeho kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km. Honda pre neho udáva najvyššiu rýchlosť 210 km/h, pričom pri dieseli je to 195 km/h. Benzínový motor je možné kombinovať aj s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Japonská automobilka pochopiteľne ponúkne zákazníkom komfortnú a bezpečnostnú výbavu na výške doby. V ponuke nechýba adaptívny tempomat, systém autonómneho brzdenia v nízkych rýchlostiach alebo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel.

Nová Honda Civic Tourer zamieri k slovenským zákazníkom na prelome prvého a druhého štvrťroka 2014. "Uvedenie na náš trh predpokladáme približne v marci budúceho roka," povedal nám Aleš Indra z Hondy.

Hovoriť o cenách je podľa neho zatiaľ predčasné. Podiel varianty Tourer na predajoch Civicu Indra odhaduje na 25 až 30 percent.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY