vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím ide proti Octavii?

Japonská automobilka zverejnila podrobnosti o svojom novom kompaktnom kombi. Chváli sa úsporným dieselom, adaptívnymi tlmičmi a najväčším kufrom široko ďaleko.
Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím ide proti Octavii?
Zoznam kapitol
  1. Kufor a motory; video
  2. Fotogaléria

Honda Civic Tourer je pripravená riadne zamiešať kartami v segmente kombi nižšej strednej triedy. Automobilka dnes zverejnila podrobný press kit spolu s novými fotografiami a tiež videom, o ktoré vás pochopiteľne neochudobníme. Nájdete ho na konci tejto kapitoly.

24288_Civic_Tourer.jpg24333_Civic_Tourer.jpg24299_Civic_Tourer.jpg
Civic Tourer sa bude vyrábať v britskom Swindowne; je o 235 mm dlhší ako hatchback

Nová Honda Civic Tourer je podľa svojho výrobcu najkompaktnejšia v celom segmente kompaktných kombi, pritom ale ponúka najväčší batožinový priestor. Jeho objem je 624 litrov v základnej konfigurácii alebo až 1668 po sklopení zadných sedadiel.

Výška nakladacej hrany 565 mm nad zemou je podľa Hondy najlepšia v segmente, zatiaľ čo v šírke nakladacieho otvoru má navrch iba Ford Focus kombi (1032 vs 1089 mm) a samozrejme naša šampiónka všetkých latentných sťahovákov, Škoda Octavia Combi (1035 mm).

Škoda poráža Hondu aj v maximálnej šírke nákladu, ktorý možno teoreticky do kufra dostať: 1449 vs. 1545 mm.

Honda označuje nový Civic Tourer za prvý sériovo vyrábaný automobil s adaptívnymi zadnými tlmičmi. To je snáď pravda, ale len vďaka tomu, že ostatní výrobcovia jednoducho montujú adaptívne tlmiče pruženia na prednej aj zadnej náprave. Vodiči Civicu Tourer budú môcť prepínať medzi troma režimami: komfortným, normálnym a športovým. Honda údajne ladila podvozok na mieru európskemu vodičskému vkusu.

Paleta motorov bude menej pestrá, ako je zvykom napríklad pri európskych výrobcoch. Tvorí ju atmosféricky plnená zážihová tisícosemstovka (142 koní, 174 Nm) a turbodiesel 1.6 i - DTEC (120 k, 300 Nm).

24323_Civic_Tourer.jpg24324_Civic_Tourer.jpg24325_Civic_Tourer.jpg
Batožinový priestor Civicu Tourer vyniká nielen objemom, ale aj variabilitou

So vznetovým motorom potrebuje Honda Civic Tourer na prekonanie 100 km/h 10,1 sekundy. Odvďačí sa za to ale kombinovanou spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 99 g/km, čo bude pre zákazníkov v mnohých európskych krajinách znamenať zaujímavé výhody.

Civic Tourer 1.8 i - VTEC zvládne "stovku" za 9,2 s a jeho kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km. Honda pre neho udáva najvyššiu rýchlosť 210 km/h, pričom pri dieseli je to 195 km/h. Benzínový motor je možné kombinovať aj s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Japonská automobilka pochopiteľne ponúkne zákazníkom komfortnú a bezpečnostnú výbavu na výške doby. V ponuke nechýba adaptívny tempomat, systém autonómneho brzdenia v nízkych rýchlostiach alebo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel.

Nová Honda Civic Tourer zamieri k slovenským zákazníkom na prelome prvého a druhého štvrťroka 2014. "Uvedenie na náš trh predpokladáme približne v marci budúceho roka," povedal nám Aleš Indra z Hondy.

Hovoriť o cenách je podľa neho zatiaľ predčasné. Podiel varianty Tourer na predajoch Civicu Indra odhaduje na 25 až 30 percent.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY