vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím ide proti Octavii?

Japonská automobilka zverejnila podrobnosti o svojom novom kompaktnom kombi. Chváli sa úsporným dieselom, adaptívnymi tlmičmi a najväčším kufrom široko ďaleko.
Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím ide proti Octavii?
Zoznam kapitol
  1. Kufor a motory; video
  2. Fotogaléria

Honda Civic Tourer je pripravená riadne zamiešať kartami v segmente kombi nižšej strednej triedy. Automobilka dnes zverejnila podrobný press kit spolu s novými fotografiami a tiež videom, o ktoré vás pochopiteľne neochudobníme. Nájdete ho na konci tejto kapitoly.

24288_Civic_Tourer.jpg24333_Civic_Tourer.jpg24299_Civic_Tourer.jpg
Civic Tourer sa bude vyrábať v britskom Swindowne; je o 235 mm dlhší ako hatchback

Nová Honda Civic Tourer je podľa svojho výrobcu najkompaktnejšia v celom segmente kompaktných kombi, pritom ale ponúka najväčší batožinový priestor. Jeho objem je 624 litrov v základnej konfigurácii alebo až 1668 po sklopení zadných sedadiel.

Výška nakladacej hrany 565 mm nad zemou je podľa Hondy najlepšia v segmente, zatiaľ čo v šírke nakladacieho otvoru má navrch iba Ford Focus kombi (1032 vs 1089 mm) a samozrejme naša šampiónka všetkých latentných sťahovákov, Škoda Octavia Combi (1035 mm).

Škoda poráža Hondu aj v maximálnej šírke nákladu, ktorý možno teoreticky do kufra dostať: 1449 vs. 1545 mm.

Honda označuje nový Civic Tourer za prvý sériovo vyrábaný automobil s adaptívnymi zadnými tlmičmi. To je snáď pravda, ale len vďaka tomu, že ostatní výrobcovia jednoducho montujú adaptívne tlmiče pruženia na prednej aj zadnej náprave. Vodiči Civicu Tourer budú môcť prepínať medzi troma režimami: komfortným, normálnym a športovým. Honda údajne ladila podvozok na mieru európskemu vodičskému vkusu.

Paleta motorov bude menej pestrá, ako je zvykom napríklad pri európskych výrobcoch. Tvorí ju atmosféricky plnená zážihová tisícosemstovka (142 koní, 174 Nm) a turbodiesel 1.6 i - DTEC (120 k, 300 Nm).

24323_Civic_Tourer.jpg24324_Civic_Tourer.jpg24325_Civic_Tourer.jpg
Batožinový priestor Civicu Tourer vyniká nielen objemom, ale aj variabilitou

So vznetovým motorom potrebuje Honda Civic Tourer na prekonanie 100 km/h 10,1 sekundy. Odvďačí sa za to ale kombinovanou spotrebou 3,8 l/100 km a emisiami CO2 99 g/km, čo bude pre zákazníkov v mnohých európskych krajinách znamenať zaujímavé výhody.

Civic Tourer 1.8 i - VTEC zvládne "stovku" za 9,2 s a jeho kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km. Honda pre neho udáva najvyššiu rýchlosť 210 km/h, pričom pri dieseli je to 195 km/h. Benzínový motor je možné kombinovať aj s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Japonská automobilka pochopiteľne ponúkne zákazníkom komfortnú a bezpečnostnú výbavu na výške doby. V ponuke nechýba adaptívny tempomat, systém autonómneho brzdenia v nízkych rýchlostiach alebo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel.

Nová Honda Civic Tourer zamieri k slovenským zákazníkom na prelome prvého a druhého štvrťroka 2014. "Uvedenie na náš trh predpokladáme približne v marci budúceho roka," povedal nám Aleš Indra z Hondy.

Hovoriť o cenách je podľa neho zatiaľ predčasné. Podiel varianty Tourer na predajoch Civicu Indra odhaduje na 25 až 30 percent.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY