vytisknout velikost písma Honda Civic Tourer chce byť kvalitné auto za dobré peniaze [prvé dojmy]

Prvého marca sa oficiálne začne na slovenskom trhu predávať nová Honda Civic Tourer. S čím prichádza a má sa zavedená konkurencia báť?
Honda Civic Tourer chce byť kvalitné auto za dobré peniaze [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Základné miery, Hlavne ten kufor
  2. Prečo len tri?, Schopný podvozok v „novom“
  3. Asistenti nechýbajú, Fotogaléria

Honda prichádza s modelom, ktorý nadväzuje na rok 1998, kedy sa na trhu objavil prvý Civic s karosériou kombi (Aerodeck). Vtedy išlo o prvý automobil Honda vyvinutý výhradne pre európske trhy. Situácia sa v podstate opakuje, nový Civic Tourer je opäť dielom určeným pre Európu a v Európe bol tiež vyvíjaný. V priebehu príprav a testov sa novinka pozrela do Anglicka, strednej Európy, severských štátov alebo naopak do Barcelony.

Základné miery

Honda Civic Tourer meria na dĺžku 4535 mm, čo predstavuje nárast oproti hatchbacku o 220 mm. V podstate ide o jediný rozdiel, ktorý by ste medzi oboma verziami našli. A všetky milimetre navyše pripadajú na zadný previs. Rázvor 2595 mm zostal zachovaný, rovnako ako výška 1465 mm.

_DSC2122.JPG_DSC2118.JPG 
Spredu rozdiel oproti hatchbacku nespoznáte, zväčšoval sa len zadný previs. Ten nabral 220 mm navyše.

Podľa toho, čo nám Honda ukázala na tlačovej konferencii, je kombík minimálne z troch štvrtín zhodný s hatchbackom. Nová je strecha, zadný stĺpik, zadné blatníky, svetlá a piate dvere. Zaujímavé je, že zadná dvojica dverí je až po okno zhodná s hatchbackom, od spodnej hrany okna vyššie sa už líšia. Z tohto vyplýva, že po stránke priestoru sa zas toľko zmien neudialo. Vpredu je všetko pri starom, vzadu by malo byť viac miesta iba v oblasti hlavy.

Čo bude nevýhodou Civicu Tourer ako v porovnaní s Octaviou, tak aj s Leonom alebo Golfom vo verziách kombi, to je priestor vzadu. Všetci koncernoví zástupcovia ponúknu viac. Tourer stráca hlavne v oblasti hlavy (aj napriek nárastu priestoru oproti hatchbacku). So svojimi 190 cm už narážam na strop, čo sa u menovaných súperov (mimochodom Honda uvádza ako tích najbližších práve Octaviu a Golf) nedialo.

_DSC2132.JPG_DSC2143.JPG 
Palubnú dosku dobre poznáme z hatchbacku, rovnako ako zadné výklopné sedadlá. Ponúkaným priestorom pre osoby cestujúce v druhej rade Tourer v porovnaní s koncernovými novinkami trochu stráca.

Poďme ale rovno k tomu najdôležitejšiemu. Veľmi sledovanou hodnotou u týchto automobilov je samozrejme objem batožinového priestoru a Civic Tourer prichádza v tomto smere so zbraňou dosť veľkého kalibru. Nie je to tak dávno, čo sa chválila nová Octavia Combi rekordne veľkým batožinovým priestorom, no a ako už určite viete, japonský kombík prichádza so batožinovým priestorom ešte väčším.

Hlavne ten kufor

Konkrétne číslo znie 624 litrov a jedná sa o objem od najspodnejšieho dna batožinového priestoru po roletku, respektíve po hranu okien. Civic Tourer samozrejme taktiež dostal nádrž pod sedadlá, čo umožnilo urobiť vaňu pod batožinovým priestorom veľmi hlbokú. Keď sa pozriete pod auto, zistíte, že tomuto riešeniu musel ustúpiť napríklad tiež zadný tlmič výfuku, ktorý je umiestnený netradične naprieč tesne vedľa nápravy (hatchback ho má logicky umiestnený rovnako).

_DSC2139.JPG_DSC2141.JPG 
Tourer sa chváli súčiniteľom odporu vzduchu 0,31 a jedným z dôvodov tejto pomerne dobrej hodnoty je kompletne rovný spodok auta. Veľmi hlbokému kufru musel ustúpiť aj tlmič výfuku. Ten našiel svoje miesto tesne za nápravou.

Spodná schránka má objem 117 litrov a vojdú sa do nej napríklad dva menšie kufre klasifikované v leteckej doprave ako príručná batožina. Prípadne Honda ponúka ďalší údaj, a síce vďaka tejto vani možno umiestniť do kufra až jeden meter vysoký predmet. Samozrejme v Honde nepočítajú s prítomnosťou rezervného kolesa. Vystačiť si musíte iba so sadou na lepenie, ktorú nájdete v malej priehradke umiestnenej medzi onou "magickou" vaňou a nákladovou hranou.

V rámci originálneho príslušenstva môžete kúpiť dojazdové rezervné koleso. Nie je to však tak, že vám zaberie celý spodný priestor. Honda uvádza ako celkový objem batožinového priestoru v prípade použitia rezervy 573 litrov, čo znamená, že sa ona schránka zmenší zo 117 litrov na 66 litrov. Po sklopení zadných operadiel vznikne rovná plocha a objem 1668 litrov. V tomto prípade ide o hodnotu započítavajúcu celý priestor až po strop.

_DSC2125.JPG_DSC2127.JPG 
Tourer vsádza na kufor, ktorý je veľmi objemný. Svoj veľký podiel na tom má schránka umiestnená pod dnom. Tá ponúka 117 litrov, v prípade dojazdovej rezervy sa zmenší na 66 litrov.

Len pre porovnanie, nedávno testovaná Octavia Combi má bez rezervy známych 610 litrov, po sklopení operadiel sa dostane na 1740 litrov. Leon ST štandardne vybavený rezervou ponúkne 587 litrov, maximum je 1470 litrov.

Čo sa pri aute typu kombi tiež bude hodiť, to je nízka nakladacia hrana. Tú má Tourer oproti hatchbacku nižšie o 12,5 cm. Celkom teda budete musieť zdvíhať batožinu minimálne do výšky 56,5 cm. Opäť sa ponúka porovnanie s nedávno testovanými súpermi. Octavia Combi má hranu umiestnenú do výšky 63,1 cm, Leon ST 65 cm. Patrí sa podotknúť, že Tourer ale nemá za hranou prakticky žiadny schod.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY