vytisknout velikost písma Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Záujemcovia o súčasnú generáciu Civicu nemali doteraz príliš na výber, ak túžili po športovejšie zameranej variante. V rámci modelovej starostlivosti pre rok 2015 ale Honda zaradila do ponuky model Sport, ktorý aspoň svojím vzhľadom predstavuje medzistupeň medzi bežnými Civicmi a blížiacim sa Type-R.
Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R
Zoznam kapitol
  1. Novinky pre rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmätené ovládanie, ale extrémne praktický interiér
  3. Atmosféra bez ružových okuliarov; Nečakane komfortné
  4. Čím vybavenejšie, tým výhodnejšie; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Honda Civic deviatej generácie je na trhu už od roku 2011 - a prvou modernizáciou prešla v roku 2013, takže je logické, že ďalšia modelová starostlivosť nastala o ďalšie dva roky. Civic modelového roku 2015 dostal ľahko modifikovaný vzhľad, rozšírené funkcie elektronického stabilizačného systému, modernejší audio-komunikačný systém a tiež nový stupeň výbavy.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 172.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 168.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 162.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 171.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 167.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 163.jpg
Civic Sport je novinkou modelového roku 2015; Honda ponúka túto výbavu so vznetovým motorom 1,6 l alebo atmosférickým zážihovým 1,8 l, ktorý poháňal aj testované auto

Civic Sport je čiastočne inšpirovaný výraznou športovou estetikou prichádzajúceho ostrého hatchbacku Type-R. Honda túto variantu ponúka s dvoma motormi: turbodieselom 1.6 i-DTEC a zážihovým štvorvalcom 1.8 V-TEC. Pretože naftovú tisícšesťstovku sme podrobne testovali relatívne nedávno, dali sme tentoraz prednosť benzínovému motoru.

Technika je rovnaká

Aby nedošlo k omylu, radšej hneď ešte raz zdôrazním, že Civic Sport je stupeň výbavy. Niečo ako napríklad R-Line u Volkswagenu. Neprináša teda vyšší výkon, lepšiu jazdnú dynamiku alebo špeciálne naladenie podvozka. V tomto prípade ide "len" o vzhľad.

Od ostatných verzií modernizovaného Civicu sa Sport líšia najmä agresívnejším tvarom predného nárazníka, 17-palcovými čiernymi lakovanými kolesami a čiernym poťahom stropu. Pri pohľade na fotky by vás mohlo napadnúť, že súčasťou výbavy Sport je aj zadný nárazník s naznačeným difúzorom, ale rovnaký majú aj ostatné Civicy modelového roku 2015.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 165.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 166.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 161.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 179.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 169.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 177.jpgCivic sa zaobíde bez skrutkovacej antény, čo stále nie je v segmente C štandard; prevedenie Sport má iné kolesá, zadný spojler aj predný nárazník

Ak sa vám tento hatchback páči, určite sa vám bude zdať vo výbave Sport ešte atraktívnejší. Na druhú stranu, či nepatríte k priaznivcom "UFO" dizajnu Hondy, tých niekoľko málo zmien oproti štandardnému prevedeniu ťažko váš pohľad na Civic zmení.

Vnútri sa v rámci modernizácie nič zásadné nezmenilo. A pretože interiér Hondy Civic je práve tak kontroverzný ako exteriér, môžem zopakovať tvrdenie z predchádzajúceho odseku. Nepopieram, že nepatrím k priaznivcom tohto dizajnu. Dvojica farebných digitálnych displejov nad tradičnou kaplnkou s tromi analógovými prístrojmi je snáď celkom osviežujúca myšlienka, ale to prevedenie...

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 159.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 158.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 157.jpgV interiéri pribudol multimediálny systém Honda Connect; vstupy pre pripojenie mobilnej elektroniky sú ukryté v schránke pod stredovou lakťovou opierkou

Namiesto moderného až futuristického vyznenia, o ktoré dizajnéri zrejme usilovali, na mňa kokpit Civicu pôsobí skôr zastaralým dojmom, trochu ako digitálny palubnej dosky amerických áut z 80. rokov. Na vine je hlavne "digitálková" grafika displeja pred vodičom a farebný nesúlad oboch obrazoviek.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY