vytisknout velikost písma Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Záujemcovia o súčasnú generáciu Civicu nemali doteraz príliš na výber, ak túžili po športovejšie zameranej variante. V rámci modelovej starostlivosti pre rok 2015 ale Honda zaradila do ponuky model Sport, ktorý aspoň svojím vzhľadom predstavuje medzistupeň medzi bežnými Civicmi a blížiacim sa Type-R.
Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R
Zoznam kapitol
  1. Novinky pre rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmätené ovládanie, ale extrémne praktický interiér
  3. Atmosféra bez ružových okuliarov; Nečakane komfortné
  4. Čím vybavenejšie, tým výhodnejšie; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Honda Civic deviatej generácie je na trhu už od roku 2011 - a prvou modernizáciou prešla v roku 2013, takže je logické, že ďalšia modelová starostlivosť nastala o ďalšie dva roky. Civic modelového roku 2015 dostal ľahko modifikovaný vzhľad, rozšírené funkcie elektronického stabilizačného systému, modernejší audio-komunikačný systém a tiež nový stupeň výbavy.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 172.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 168.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 162.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 171.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 167.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 163.jpg
Civic Sport je novinkou modelového roku 2015; Honda ponúka túto výbavu so vznetovým motorom 1,6 l alebo atmosférickým zážihovým 1,8 l, ktorý poháňal aj testované auto

Civic Sport je čiastočne inšpirovaný výraznou športovou estetikou prichádzajúceho ostrého hatchbacku Type-R. Honda túto variantu ponúka s dvoma motormi: turbodieselom 1.6 i-DTEC a zážihovým štvorvalcom 1.8 V-TEC. Pretože naftovú tisícšesťstovku sme podrobne testovali relatívne nedávno, dali sme tentoraz prednosť benzínovému motoru.

Technika je rovnaká

Aby nedošlo k omylu, radšej hneď ešte raz zdôrazním, že Civic Sport je stupeň výbavy. Niečo ako napríklad R-Line u Volkswagenu. Neprináša teda vyšší výkon, lepšiu jazdnú dynamiku alebo špeciálne naladenie podvozka. V tomto prípade ide "len" o vzhľad.

Od ostatných verzií modernizovaného Civicu sa Sport líšia najmä agresívnejším tvarom predného nárazníka, 17-palcovými čiernymi lakovanými kolesami a čiernym poťahom stropu. Pri pohľade na fotky by vás mohlo napadnúť, že súčasťou výbavy Sport je aj zadný nárazník s naznačeným difúzorom, ale rovnaký majú aj ostatné Civicy modelového roku 2015.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 165.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 166.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 161.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 179.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 169.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 177.jpgCivic sa zaobíde bez skrutkovacej antény, čo stále nie je v segmente C štandard; prevedenie Sport má iné kolesá, zadný spojler aj predný nárazník

Ak sa vám tento hatchback páči, určite sa vám bude zdať vo výbave Sport ešte atraktívnejší. Na druhú stranu, či nepatríte k priaznivcom "UFO" dizajnu Hondy, tých niekoľko málo zmien oproti štandardnému prevedeniu ťažko váš pohľad na Civic zmení.

Vnútri sa v rámci modernizácie nič zásadné nezmenilo. A pretože interiér Hondy Civic je práve tak kontroverzný ako exteriér, môžem zopakovať tvrdenie z predchádzajúceho odseku. Nepopieram, že nepatrím k priaznivcom tohto dizajnu. Dvojica farebných digitálnych displejov nad tradičnou kaplnkou s tromi analógovými prístrojmi je snáď celkom osviežujúca myšlienka, ale to prevedenie...

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 159.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 158.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 157.jpgV interiéri pribudol multimediálny systém Honda Connect; vstupy pre pripojenie mobilnej elektroniky sú ukryté v schránke pod stredovou lakťovou opierkou

Namiesto moderného až futuristického vyznenia, o ktoré dizajnéri zrejme usilovali, na mňa kokpit Civicu pôsobí skôr zastaralým dojmom, trochu ako digitálny palubnej dosky amerických áut z 80. rokov. Na vine je hlavne "digitálková" grafika displeja pred vodičom a farebný nesúlad oboch obrazoviek.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY