vytisknout velikost písma Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Záujemcovia o súčasnú generáciu Civicu nemali doteraz príliš na výber, ak túžili po športovejšie zameranej variante. V rámci modelovej starostlivosti pre rok 2015 ale Honda zaradila do ponuky model Sport, ktorý aspoň svojím vzhľadom predstavuje medzistupeň medzi bežnými Civicmi a blížiacim sa Type-R.
Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R
Zoznam kapitol
  1. Novinky pre rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmätené ovládanie, ale extrémne praktický interiér
  3. Atmosféra bez ružových okuliarov; Nečakane komfortné
  4. Čím vybavenejšie, tým výhodnejšie; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Honda Civic deviatej generácie je na trhu už od roku 2011 - a prvou modernizáciou prešla v roku 2013, takže je logické, že ďalšia modelová starostlivosť nastala o ďalšie dva roky. Civic modelového roku 2015 dostal ľahko modifikovaný vzhľad, rozšírené funkcie elektronického stabilizačného systému, modernejší audio-komunikačný systém a tiež nový stupeň výbavy.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 172.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 168.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 162.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 171.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 167.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 163.jpg
Civic Sport je novinkou modelového roku 2015; Honda ponúka túto výbavu so vznetovým motorom 1,6 l alebo atmosférickým zážihovým 1,8 l, ktorý poháňal aj testované auto

Civic Sport je čiastočne inšpirovaný výraznou športovou estetikou prichádzajúceho ostrého hatchbacku Type-R. Honda túto variantu ponúka s dvoma motormi: turbodieselom 1.6 i-DTEC a zážihovým štvorvalcom 1.8 V-TEC. Pretože naftovú tisícšesťstovku sme podrobne testovali relatívne nedávno, dali sme tentoraz prednosť benzínovému motoru.

Technika je rovnaká

Aby nedošlo k omylu, radšej hneď ešte raz zdôrazním, že Civic Sport je stupeň výbavy. Niečo ako napríklad R-Line u Volkswagenu. Neprináša teda vyšší výkon, lepšiu jazdnú dynamiku alebo špeciálne naladenie podvozka. V tomto prípade ide "len" o vzhľad.

Od ostatných verzií modernizovaného Civicu sa Sport líšia najmä agresívnejším tvarom predného nárazníka, 17-palcovými čiernymi lakovanými kolesami a čiernym poťahom stropu. Pri pohľade na fotky by vás mohlo napadnúť, že súčasťou výbavy Sport je aj zadný nárazník s naznačeným difúzorom, ale rovnaký majú aj ostatné Civicy modelového roku 2015.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 165.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 166.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 161.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 179.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 169.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 177.jpgCivic sa zaobíde bez skrutkovacej antény, čo stále nie je v segmente C štandard; prevedenie Sport má iné kolesá, zadný spojler aj predný nárazník

Ak sa vám tento hatchback páči, určite sa vám bude zdať vo výbave Sport ešte atraktívnejší. Na druhú stranu, či nepatríte k priaznivcom "UFO" dizajnu Hondy, tých niekoľko málo zmien oproti štandardnému prevedeniu ťažko váš pohľad na Civic zmení.

Vnútri sa v rámci modernizácie nič zásadné nezmenilo. A pretože interiér Hondy Civic je práve tak kontroverzný ako exteriér, môžem zopakovať tvrdenie z predchádzajúceho odseku. Nepopieram, že nepatrím k priaznivcom tohto dizajnu. Dvojica farebných digitálnych displejov nad tradičnou kaplnkou s tromi analógovými prístrojmi je snáď celkom osviežujúca myšlienka, ale to prevedenie...

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 159.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 158.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 157.jpgV interiéri pribudol multimediálny systém Honda Connect; vstupy pre pripojenie mobilnej elektroniky sú ukryté v schránke pod stredovou lakťovou opierkou

Namiesto moderného až futuristického vyznenia, o ktoré dizajnéri zrejme usilovali, na mňa kokpit Civicu pôsobí skôr zastaralým dojmom, trochu ako digitálny palubnej dosky amerických áut z 80. rokov. Na vine je hlavne "digitálková" grafika displeja pred vodičom a farebný nesúlad oboch obrazoviek.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY