vytisknout velikost písma Honda Civic pre rok 2014 so štylistickými aj technickými úpravami

Značka Honda predstavuje európskemu publiku modernizované prevedenie svojho hatchbacku Civic.
Honda Civic pre rok 2014 so štylistickými aj technickými úpravami

Aktuálne, v poradí už deviata generácia modelového radu Honda Civic slávila svoju premiéru pred dvoma rokmi. Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa v tichosti predstavil jej facelift, ktorého predaje by sa mali začať už v januári. Najaktuálnejšími novinkami pre rad Civic bolo doteraz marcové zavedenie nového vznetového motora (dva mesiace nato sme vám priniesli test vozidla Civic 1,6 i-DTEC) a kombík Civic Tourer z tohtoročného Frankfurtu.

Nový európsky hatchback Civic prichádza s drobnými úpravami designu a mechanických skupín. Po technickej stránke stojí za zmienku predovšetkým nový, elektrický posilňovač riadenia, ktorý má ponúknuť presnejšie kontakt vodiča s vozovkou predovšetkým vo vyšších rýchlostiach. Nové tlmiče pruženia majú účinnejšie eliminovať bočné náklony karosérie, zmena geometrie zadných kolies potom má zlepšiť ovládanie.

Honda Civic 2014 1.jpgHonda Civic 2014 4.jpg
Honda Civic 2014 3.jpgHonda Civic 2014 2.jpg
Honda Civic s decentnými úpravami pre modelový rok 2014

Na prvý pohľad si pri omladenej Honde Civic všimneme len kozmetických úprav. Na povrchu karosérie sa objavuje viac dekoračných prvkov v lesklo čiernej úprave, čo sa týka najmä stredu predného nárazníka (doteraz bol matne čierny) a zadného čela. V súvislosti s tým trochu stmavli tiež materiál lemov blatníkov.

Podobne decentné sú tiež úpravy interiéru hatchbacku Honda Civic. V závislosti na konkrétnom stupni výbavy sa môžeme tešiť na kontrastné biele sťahovanie sedadiel a volantu alebo dekoračné striebristé prvky v okolí držiakov nápojov v stredovej konzole.

V súvislosti s novou verziou Civic Tourer sa v zozname príplatkovej výbavy pre hatchback Civic objavuje tiež sada Advanced Driving Assist System zahŕňajúca napríklad stráženie mŕtvych uhlov a nechceného opustenia jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek alebo samočinné núdzové brzdenie.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY