vytisknout velikost písma Honda Civic pre rok 2014 so štylistickými aj technickými úpravami

Značka Honda predstavuje európskemu publiku modernizované prevedenie svojho hatchbacku Civic.
Honda Civic pre rok 2014 so štylistickými aj technickými úpravami

Aktuálne, v poradí už deviata generácia modelového radu Honda Civic slávila svoju premiéru pred dvoma rokmi. Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa v tichosti predstavil jej facelift, ktorého predaje by sa mali začať už v januári. Najaktuálnejšími novinkami pre rad Civic bolo doteraz marcové zavedenie nového vznetového motora (dva mesiace nato sme vám priniesli test vozidla Civic 1,6 i-DTEC) a kombík Civic Tourer z tohtoročného Frankfurtu.

Nový európsky hatchback Civic prichádza s drobnými úpravami designu a mechanických skupín. Po technickej stránke stojí za zmienku predovšetkým nový, elektrický posilňovač riadenia, ktorý má ponúknuť presnejšie kontakt vodiča s vozovkou predovšetkým vo vyšších rýchlostiach. Nové tlmiče pruženia majú účinnejšie eliminovať bočné náklony karosérie, zmena geometrie zadných kolies potom má zlepšiť ovládanie.

Honda Civic 2014 1.jpgHonda Civic 2014 4.jpg
Honda Civic 2014 3.jpgHonda Civic 2014 2.jpg
Honda Civic s decentnými úpravami pre modelový rok 2014

Na prvý pohľad si pri omladenej Honde Civic všimneme len kozmetických úprav. Na povrchu karosérie sa objavuje viac dekoračných prvkov v lesklo čiernej úprave, čo sa týka najmä stredu predného nárazníka (doteraz bol matne čierny) a zadného čela. V súvislosti s tým trochu stmavli tiež materiál lemov blatníkov.

Podobne decentné sú tiež úpravy interiéru hatchbacku Honda Civic. V závislosti na konkrétnom stupni výbavy sa môžeme tešiť na kontrastné biele sťahovanie sedadiel a volantu alebo dekoračné striebristé prvky v okolí držiakov nápojov v stredovej konzole.

V súvislosti s novou verziou Civic Tourer sa v zozname príplatkovej výbavy pre hatchback Civic objavuje tiež sada Advanced Driving Assist System zahŕňajúca napríklad stráženie mŕtvych uhlov a nechceného opustenia jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek alebo samočinné núdzové brzdenie.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY