vytisknout velikost písma Honda Civic pre rok 2014 so štylistickými aj technickými úpravami

Značka Honda predstavuje európskemu publiku modernizované prevedenie svojho hatchbacku Civic.
Honda Civic pre rok 2014 so štylistickými aj technickými úpravami

Aktuálne, v poradí už deviata generácia modelového radu Honda Civic slávila svoju premiéru pred dvoma rokmi. Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa v tichosti predstavil jej facelift, ktorého predaje by sa mali začať už v januári. Najaktuálnejšími novinkami pre rad Civic bolo doteraz marcové zavedenie nového vznetového motora (dva mesiace nato sme vám priniesli test vozidla Civic 1,6 i-DTEC) a kombík Civic Tourer z tohtoročného Frankfurtu.

Nový európsky hatchback Civic prichádza s drobnými úpravami designu a mechanických skupín. Po technickej stránke stojí za zmienku predovšetkým nový, elektrický posilňovač riadenia, ktorý má ponúknuť presnejšie kontakt vodiča s vozovkou predovšetkým vo vyšších rýchlostiach. Nové tlmiče pruženia majú účinnejšie eliminovať bočné náklony karosérie, zmena geometrie zadných kolies potom má zlepšiť ovládanie.

Honda Civic 2014 1.jpgHonda Civic 2014 4.jpg
Honda Civic 2014 3.jpgHonda Civic 2014 2.jpg
Honda Civic s decentnými úpravami pre modelový rok 2014

Na prvý pohľad si pri omladenej Honde Civic všimneme len kozmetických úprav. Na povrchu karosérie sa objavuje viac dekoračných prvkov v lesklo čiernej úprave, čo sa týka najmä stredu predného nárazníka (doteraz bol matne čierny) a zadného čela. V súvislosti s tým trochu stmavli tiež materiál lemov blatníkov.

Podobne decentné sú tiež úpravy interiéru hatchbacku Honda Civic. V závislosti na konkrétnom stupni výbavy sa môžeme tešiť na kontrastné biele sťahovanie sedadiel a volantu alebo dekoračné striebristé prvky v okolí držiakov nápojov v stredovej konzole.

V súvislosti s novou verziou Civic Tourer sa v zozname príplatkovej výbavy pre hatchback Civic objavuje tiež sada Advanced Driving Assist System zahŕňajúca napríklad stráženie mŕtvych uhlov a nechceného opustenia jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek alebo samočinné núdzové brzdenie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY