vytisknout velikost písma Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda konečne ukázala aj európsky hatchback modelu Civic. Do predaja ale zamieri zrejme až o rok.
Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda Civic sa vo svojej desiatej generácii predstavila už minulý rok, ale vtedy išlo o americké kupé a sedan. Európsky hatchback bol zatiaľ zahalený tajomstvom, teraz však na autosalóne v Ženeve zažíva svoju premiéru. Zatiaľ tu máme oficiálne fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, hneď ako ich budeme mať k dispozícii.

1147486_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Quarter_View _Edited_001d_FINAL.jpg1147490_Civic_Hatchback_Prototype_Rear_Quarter_View _Final.jpg1147493_Civic_Hatchback_Prototype_Side_Profile_Final.jpg
Aj keď Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatiaľ len prototyp, do sériovej výroby sa toho už veľa nezmení. Možno sa dočkáme aj tohto pomerne agresívneho bodykitu v rámci nejakej športovej verzie. K novému litrovému trojvalcu sa to bude náramne hodiť

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic veľa nového zatiaľ nepovedala. Už vieme, že sa bude vyrábať vo Swindone vo Veľkej Británii a že dostane pod kapotou litrový trojvalec s preplňovaním (až 130 koní a 200 Nm) a tiež nový motor 1.5 VTEC Turbo, ktorý zrejme bude dostupný v dvoch stupňoch naladení. V americkom Civicu má tisícpäťstovka až 175 koní.

Počíta sa aj s dvoma výkonovými verziami turbodiesela s objemom 1.6 i-DTEC. Všetky motory budú v základe s šesťstupňovým manuálom, ale Honda pripravuje aj nové automatické prevodovky. Zatiaľ nie je potvrdené, ako to bude s atmosférickým motorom 1.8 VTEC, či sa naďalej objaví v ponuke aspoň na niektorých trhoch.

Civic bude o 13 cm dlhší, 3 cm širší a 2 cm nižšia ako aktuálny model. Na kombi si ešte pár rokov počkáme, ale sedan má istú šancu aj na európskom trhu. Rozhodne sa ale nedočkáme výhradne amerického kupé. Pokiaľ ide o ostrý model Civic Type-R, to je hudba veľmi ďalekej budúcnosti.

1147470_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Final.jpg1147471_Civic Hatchback Prototype Exhaust_Detail.jpg1147485_Civic Hatchback Prototype Rear_Light_and_Fender.jpg1147487_Civic Hatchback Prototype Integrated_Headlights_Edited.jpg1147489_Civic Hatchback Prototype Wheel_Detail_Edited.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY