vytisknout velikost písma Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda konečne ukázala aj európsky hatchback modelu Civic. Do predaja ale zamieri zrejme až o rok.
Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda Civic sa vo svojej desiatej generácii predstavila už minulý rok, ale vtedy išlo o americké kupé a sedan. Európsky hatchback bol zatiaľ zahalený tajomstvom, teraz však na autosalóne v Ženeve zažíva svoju premiéru. Zatiaľ tu máme oficiálne fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, hneď ako ich budeme mať k dispozícii.

1147486_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Quarter_View _Edited_001d_FINAL.jpg1147490_Civic_Hatchback_Prototype_Rear_Quarter_View _Final.jpg1147493_Civic_Hatchback_Prototype_Side_Profile_Final.jpg
Aj keď Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatiaľ len prototyp, do sériovej výroby sa toho už veľa nezmení. Možno sa dočkáme aj tohto pomerne agresívneho bodykitu v rámci nejakej športovej verzie. K novému litrovému trojvalcu sa to bude náramne hodiť

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic veľa nového zatiaľ nepovedala. Už vieme, že sa bude vyrábať vo Swindone vo Veľkej Británii a že dostane pod kapotou litrový trojvalec s preplňovaním (až 130 koní a 200 Nm) a tiež nový motor 1.5 VTEC Turbo, ktorý zrejme bude dostupný v dvoch stupňoch naladení. V americkom Civicu má tisícpäťstovka až 175 koní.

Počíta sa aj s dvoma výkonovými verziami turbodiesela s objemom 1.6 i-DTEC. Všetky motory budú v základe s šesťstupňovým manuálom, ale Honda pripravuje aj nové automatické prevodovky. Zatiaľ nie je potvrdené, ako to bude s atmosférickým motorom 1.8 VTEC, či sa naďalej objaví v ponuke aspoň na niektorých trhoch.

Civic bude o 13 cm dlhší, 3 cm širší a 2 cm nižšia ako aktuálny model. Na kombi si ešte pár rokov počkáme, ale sedan má istú šancu aj na európskom trhu. Rozhodne sa ale nedočkáme výhradne amerického kupé. Pokiaľ ide o ostrý model Civic Type-R, to je hudba veľmi ďalekej budúcnosti.

1147470_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Final.jpg1147471_Civic Hatchback Prototype Exhaust_Detail.jpg1147485_Civic Hatchback Prototype Rear_Light_and_Fender.jpg1147487_Civic Hatchback Prototype Integrated_Headlights_Edited.jpg1147489_Civic Hatchback Prototype Wheel_Detail_Edited.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY