vytisknout velikost písma Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda konečne ukázala aj európsky hatchback modelu Civic. Do predaja ale zamieri zrejme až o rok.
Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda Civic sa vo svojej desiatej generácii predstavila už minulý rok, ale vtedy išlo o americké kupé a sedan. Európsky hatchback bol zatiaľ zahalený tajomstvom, teraz však na autosalóne v Ženeve zažíva svoju premiéru. Zatiaľ tu máme oficiálne fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, hneď ako ich budeme mať k dispozícii.

1147486_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Quarter_View _Edited_001d_FINAL.jpg1147490_Civic_Hatchback_Prototype_Rear_Quarter_View _Final.jpg1147493_Civic_Hatchback_Prototype_Side_Profile_Final.jpg
Aj keď Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatiaľ len prototyp, do sériovej výroby sa toho už veľa nezmení. Možno sa dočkáme aj tohto pomerne agresívneho bodykitu v rámci nejakej športovej verzie. K novému litrovému trojvalcu sa to bude náramne hodiť

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic veľa nového zatiaľ nepovedala. Už vieme, že sa bude vyrábať vo Swindone vo Veľkej Británii a že dostane pod kapotou litrový trojvalec s preplňovaním (až 130 koní a 200 Nm) a tiež nový motor 1.5 VTEC Turbo, ktorý zrejme bude dostupný v dvoch stupňoch naladení. V americkom Civicu má tisícpäťstovka až 175 koní.

Počíta sa aj s dvoma výkonovými verziami turbodiesela s objemom 1.6 i-DTEC. Všetky motory budú v základe s šesťstupňovým manuálom, ale Honda pripravuje aj nové automatické prevodovky. Zatiaľ nie je potvrdené, ako to bude s atmosférickým motorom 1.8 VTEC, či sa naďalej objaví v ponuke aspoň na niektorých trhoch.

Civic bude o 13 cm dlhší, 3 cm širší a 2 cm nižšia ako aktuálny model. Na kombi si ešte pár rokov počkáme, ale sedan má istú šancu aj na európskom trhu. Rozhodne sa ale nedočkáme výhradne amerického kupé. Pokiaľ ide o ostrý model Civic Type-R, to je hudba veľmi ďalekej budúcnosti.

1147470_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Final.jpg1147471_Civic Hatchback Prototype Exhaust_Detail.jpg1147485_Civic Hatchback Prototype Rear_Light_and_Fender.jpg1147487_Civic Hatchback Prototype Integrated_Headlights_Edited.jpg1147489_Civic Hatchback Prototype Wheel_Detail_Edited.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY