vytisknout velikost písma Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda konečne ukázala aj európsky hatchback modelu Civic. Do predaja ale zamieri zrejme až o rok.
Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda Civic sa vo svojej desiatej generácii predstavila už minulý rok, ale vtedy išlo o americké kupé a sedan. Európsky hatchback bol zatiaľ zahalený tajomstvom, teraz však na autosalóne v Ženeve zažíva svoju premiéru. Zatiaľ tu máme oficiálne fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, hneď ako ich budeme mať k dispozícii.

1147486_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Quarter_View _Edited_001d_FINAL.jpg1147490_Civic_Hatchback_Prototype_Rear_Quarter_View _Final.jpg1147493_Civic_Hatchback_Prototype_Side_Profile_Final.jpg
Aj keď Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatiaľ len prototyp, do sériovej výroby sa toho už veľa nezmení. Možno sa dočkáme aj tohto pomerne agresívneho bodykitu v rámci nejakej športovej verzie. K novému litrovému trojvalcu sa to bude náramne hodiť

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic veľa nového zatiaľ nepovedala. Už vieme, že sa bude vyrábať vo Swindone vo Veľkej Británii a že dostane pod kapotou litrový trojvalec s preplňovaním (až 130 koní a 200 Nm) a tiež nový motor 1.5 VTEC Turbo, ktorý zrejme bude dostupný v dvoch stupňoch naladení. V americkom Civicu má tisícpäťstovka až 175 koní.

Počíta sa aj s dvoma výkonovými verziami turbodiesela s objemom 1.6 i-DTEC. Všetky motory budú v základe s šesťstupňovým manuálom, ale Honda pripravuje aj nové automatické prevodovky. Zatiaľ nie je potvrdené, ako to bude s atmosférickým motorom 1.8 VTEC, či sa naďalej objaví v ponuke aspoň na niektorých trhoch.

Civic bude o 13 cm dlhší, 3 cm širší a 2 cm nižšia ako aktuálny model. Na kombi si ešte pár rokov počkáme, ale sedan má istú šancu aj na európskom trhu. Rozhodne sa ale nedočkáme výhradne amerického kupé. Pokiaľ ide o ostrý model Civic Type-R, to je hudba veľmi ďalekej budúcnosti.

1147470_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Final.jpg1147471_Civic Hatchback Prototype Exhaust_Detail.jpg1147485_Civic Hatchback Prototype Rear_Light_and_Fender.jpg1147487_Civic Hatchback Prototype Integrated_Headlights_Edited.jpg1147489_Civic Hatchback Prototype Wheel_Detail_Edited.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY