vytisknout velikost písma Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda konečne ukázala aj európsky hatchback modelu Civic. Do predaja ale zamieri zrejme až o rok.
Honda Civic hatchback je o krok bližšie realite. Zatiaľ len ako prototyp

Honda Civic sa vo svojej desiatej generácii predstavila už minulý rok, ale vtedy išlo o americké kupé a sedan. Európsky hatchback bol zatiaľ zahalený tajomstvom, teraz však na autosalóne v Ženeve zažíva svoju premiéru. Zatiaľ tu máme oficiálne fotografie od automobilky, živé fotky doplníme, hneď ako ich budeme mať k dispozícii.

1147486_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Quarter_View _Edited_001d_FINAL.jpg1147490_Civic_Hatchback_Prototype_Rear_Quarter_View _Final.jpg1147493_Civic_Hatchback_Prototype_Side_Profile_Final.jpg
Aj keď Honda tvrdí, že je vystavený hatchback zatiaľ len prototyp, do sériovej výroby sa toho už veľa nezmení. Možno sa dočkáme aj tohto pomerne agresívneho bodykitu v rámci nejakej športovej verzie. K novému litrovému trojvalcu sa to bude náramne hodiť

Automobilka Honda toho o hatchbacku modelu Civic veľa nového zatiaľ nepovedala. Už vieme, že sa bude vyrábať vo Swindone vo Veľkej Británii a že dostane pod kapotou litrový trojvalec s preplňovaním (až 130 koní a 200 Nm) a tiež nový motor 1.5 VTEC Turbo, ktorý zrejme bude dostupný v dvoch stupňoch naladení. V americkom Civicu má tisícpäťstovka až 175 koní.

Počíta sa aj s dvoma výkonovými verziami turbodiesela s objemom 1.6 i-DTEC. Všetky motory budú v základe s šesťstupňovým manuálom, ale Honda pripravuje aj nové automatické prevodovky. Zatiaľ nie je potvrdené, ako to bude s atmosférickým motorom 1.8 VTEC, či sa naďalej objaví v ponuke aspoň na niektorých trhoch.

Civic bude o 13 cm dlhší, 3 cm širší a 2 cm nižšia ako aktuálny model. Na kombi si ešte pár rokov počkáme, ale sedan má istú šancu aj na európskom trhu. Rozhodne sa ale nedočkáme výhradne amerického kupé. Pokiaľ ide o ostrý model Civic Type-R, to je hudba veľmi ďalekej budúcnosti.

1147470_Civic_Hatchback_Prototype_Front_Final.jpg1147471_Civic Hatchback Prototype Exhaust_Detail.jpg1147485_Civic Hatchback Prototype Rear_Light_and_Fender.jpg1147487_Civic Hatchback Prototype Integrated_Headlights_Edited.jpg1147489_Civic Hatchback Prototype Wheel_Detail_Edited.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY