vytisknout velikost písma Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC

Pod kapotu Hondy Civic mieri diesel 1.6 i-DTEC. Motor má výkon 88 kW a krútiaci moment 300 Nm. V predaji sa objaví až v marci 2018. K dispozícii bude aj deväťstupňový automat.
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC

Honda pripravila pre desiatu generáciu v Európe predávaného Civicu modernizovanú naftovú tisícšesťstovku i-DTEC. Hoci parametre (88 kW/120 k a 300 Nm) sú rovnaké ako v minulom Civicu, motor má nové piesty a rad ďalších súčastí. Predovšetkým bol tiež optimalizovaný pre nové meranie spotreby WLTP a posudzovanie skutočných emisií v reálnej prevádzke.

Vnútro valca je opracované novou technológiou tak, aby sa znížilo trenie a namáhanie piestov. Aj podľa nových štandardov merania spotreby má mať motor kombinovanú spotrebu 3,7 litra na 100 km a emisie 99 g/km CO2, ak vám na tom záleží. Táto hodnota je dôležitá na niektorých európskych trhoch kvôli daniam. Napríklad vo Veľkej Británii, kde sa Civic vyrába, spadne vznetová verzia do nižších daňových kategórií áut so spaľovacím motorom.

Prepracovaný bol tiež filter pevných častíc, aby mal dlhšiu životnosť a rýchlejšie a spoľahlivejšie regenerácie. Motor má mať tiež výrazne nižšie emisie NOx pri reálnom meraní v bežnej prevádzke. Honda sľubuje tiež nižšiu úroveň hluku a vibrácií. V predaji sa ale nový naftový motor objaví zrejme až v marci 2018.

Hondu Civic tak zatiaľ kúpite s litrovým trojvalcom alebo štvorvalcovou tisícpäťstovkou. Kým benzínové motory môžu mať popri šesťstupňovom manuále prevodovku CVT, naftový Civic bude možné objednať s novým deväťstupňovým automatom. Bude to prvýkrát, kedy Honda ponúkne túto skrine v modeli s jednou poháňanou nápravou.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY