vytisknout velikost písma Honda Civic desiatej generácie sa predvádza na nových fotografiách

Nový Civic je globálny model. Európsky hatchback bude mať s americkým a ázijským sedanom veľa spoločného.
Honda Civic desiatej generácie sa predvádza na nových fotografiách
Zoznam kapitol
  1. Honda Civic
  2. Fotogaléria: Honda Civic

Na európsky hatchback novej desiatej generácie modelu Honda Civic si ešte musíme počkať, ale pretože je nový Civic globálny model, bude mať s americkým a ázijským sedanom veľa spoločného. Napríklad interiér bude veľmi podobný.

16_Civic_Sedan_082.jpg16_Civic_Sedan_137.jpg16_Civic_Sedan_109.jpg
Nová Honda Civic sa predstavila zatiaľ len v americkej verzii v karosérii sedan. Pôjde ale o globálny model, aj keď u nás bude zrejme len hatchback. Interiér sa prakticky nezmení

Kým Američania naftový štvorvalec 1,6 litra nedostanú, nová preplňovaná downsizovaná tisícpäťstovka bude spoločná pre obidva trhy. Američania ale budú mať na výber aj atmosférický dvojliter, ten je navyše v USA k dispozícii výhradne s manuálom, zatiaľ čo motor 1.5 Turbo bude len s automatom CVT.

V Európe sa ale tisícpäťstovka bez manuálu nezaobíde a nie je príliš isté, že tu dostaneme aj atmosférický dvojliter. Nová generácia Hondy Civic je o 30 kg ľahšia a predovšetkým má úplne nový, "pokojnejší" interiér. Kombi ešte nie je potvrdené, Honda sa možno namiesto neho sústredí na konštrukčne príbuzný crossover.

16_Civic_Sedan_007_1.5L_Turbo_CVT_Power-Drivetrain.jpg16_Civic_Sedan_012_2.0L_CVT_Transmission.jpg16_Civic_Sedan_018_Body_Materials.jpgTisícpäťstovka s turbom je v USA k dispozícii len s automatom CVT. U nás bude aj manuál. Nový Civic je pevnejší a napriek väčším rozmerom a bohatšej výbave aj o 30 kg ľahší

Už sa von dostala aj základná americká cena, ktorá je stanovená na 18 640 dolárov. Európsky model by sa mal predstaviť na autosalóne v Ženeve, ale výroba sa rozbehne niekedy na prelome rokov 2016 a 2017. Na náš trh dorazí Honda Civic až na jar 2017.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY