vytisknout velikost písma Honda chystá elektromobil, ktorý sa nabije za 15 minút

Honda verí, že rýchlejším nabíjaním elektromobilov zvýši ich atraktivitu. Pripravuje nový SCiB akumulátor, ktorý má nabíjať za 15 minút. Bude k tomu potrebná rýchlonabíjačka s výkonom 150 kW. Aktuálne sú "bežné" rýchlonabíjačky s výkonom 50 kW.
Honda chystá elektromobil, ktorý sa nabije za 15 minút

Pred niekoľkými rokmi sa zdalo, že budúcnosť patrí hybridom. Potom sa hovorilo o vodíku. A dnes vsetci hovoria, že budúcnosť je čisto elektrická. Honda verí, že so skrátením času nabíjania nebude nutné poskytovať niekoľkostokilometrový dojazd a úplne postačí, keď nebude musieť vodič čakať niekoľko hodín, ale len pár minút. Podľa informácií webu nikkei.com chce Honda do piatich rokov uviesť elektromobil, ktorý sa nabije na dojazd okolo 200 km za štvrť hodiny.

Súčasné experimentálne SCiB akumulátory, ktoré vyvíja napríklad Toshiba, sú schopné vyhovieť nárokom na rýchlejšie nabíjanie. Ono nie je zas taký problém postaviť supervýkonnú nabíjačku. Napríklad v Japonsku už majú 150kW nabíjačky pomerne bežne a 350kW sa testujú. Bežný li-ion akumulátor ale nedokáže taký výkon spoľahlivo spracovať.

Práve nové SCiB lítium-titanátové akumulátory taký výkon zvládnu a s nimi chce Honda do piatich rokov prísť. Podobné už testuje Mitsubishi, aj keď len v malých kapacitách okolo 10 kWh. Honda ale ponúkne auto s reálnym dojazdom okolo 200 km, takže pripravuje akumulátor SCiB s kapacitou 30 až 40 kWh.

Súčasné li-ion akumulátory nie sú príliš ochotné spracovať prúd z vysokovýkonných nabíjačiek. Síce sú k dispozícii nabíjačky štandardu CCS alebo CHAdeMO s výkonom 50 kW, ale s nimi vedia komunikovať len niektoré autá a navyše sa ich častým používaním životnosť li-ion batérií skracuje.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY