vytisknout velikost písma Honda Accord v Európe končí kvôli slabým predajom

Honda Accord v Európe končí kvôli slabým predajom

Sedan a kombi Honda Accord zažívajú na európskom trhu ťažké časy. Ako už bolo na konci minulého roka rozhodnuté, automobilka tento model z európskeho trhu sťahuje a ani nemá v pláne sa do segmentu vracať.

Šéf Hondy pre britský trh Leon Brannan magazínu Automotive News doslova povedal, že náklady na súperenie v segmente, kde je Mercedes triedy C a BMW radu 3, privádzali vedenie značky k plaču.

Iba v roku 2014 Honda predala v Európe biednych 3453 Accordov. Pre porovnanie, Porsche 911 si našlo za celý rok cez 12 000 zákazníkov. Accordov sa v Európe predáva podobne málo ako vozidiel Ferrari.

Honda sa chce namiesto tradičných sedanov a kombi sústrediť na SUV a crossovery. Namiesto Accordu sa tak hlavným modelom stane SUV Honda CR-V. Viac pozornosti bude marketing venovať tiež Honde Civic, ktorá potrebuje posilňovať svoje postavenie na trhu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY