vytisknout velikost písma Honda Accord plug-in hybrid sa zaobíde bez prevodovky

Novému prevedenie amerického Accordu v hybridnej verzii prvýkrát chýba prevodovka.
Honda Accord plug-in hybrid sa zaobíde bez prevodovky

Prevodovka je v podstate rudimentom, tiahnucim sa s vývojom automobilu od jeho počiatkov v hĺbke 19. storočia po súčasnosť, ktorý eliminuje problémy s obmedzeným spektrom využiteľných otáčok motorov. Alternatívou klasickej, manuálne radenej prevodové skrine je dnes celá škála moderného ústrojenstva od klasických automatických prevodoviek s kvapalinovým meničom cez dvojspojkovú skrinu a variátory CVT až po pokusy na spôsob CRS.

Vo všetkých prípadoch ide ale len o akési "nutné zlo", ktoré svojou povahou ovplyvňuje úžitkové vlastnosti automobilu a je zdrojom väčších či menších energetických strát. Americké prevedenie modelu Honda Accord Hybrid sa vo svojej novej generácii bez prevodovky zaobíde. Jeho pohonné ústrojenstvo nesie hrdé označenie Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) a pozostáva zo zážihového motora, páru elektromotorov a sady elektronicky riadených spojok.

Jadrom systému je zážihový, atmosféricky plnený štvorvalec s objemom 2,0 l, rozvody i - VTEC, výkonom 141 koní (104 kW) a krútiacim momentom 165 Nm pracujúci (ako je pri mnohých hybridoch súčasnosti zvykom) v Atkinsonovom cykle (obdoba preplňovaného "Millera" napríklad v niekdajších Mazdách Xedos 9 so sacími ventilmi pootvorenými aj v prvej fáze kompresného zdvihu piestu).

Jeden elektromotor je určený na pohon kolies, druhý je potom pevne spojený s motorom a slúži predovšetkým ako generátor. Vo väčšine prevádzkových podmienok tak motor s vnútorným spaľovaním slúži na produkciu elektrickej energie pre hnací elektromotor bez priamej väzby s kolesami. Až pri stabilizovaných podmienkach vo vyšších rýchlostiach spojí spaľovací motor s hnacími kolesami viaclamelovú mokrú spojka. Elektronika stráži, že sa motor s kolesami spojí len v oblasti jeho "ideálnych" prevádzkových podmienok, prevod nemožno meniť, je len jeden.

Hnací elektromotor využíva tiež energiu z li-iónových akumulátorov 1,3 kWh umiestnených pod zadnými sedadlami. Vyššie popísané prevedenie modelu Honda Accord Hybrid sa začne v USA predávať už v priebehu tohto mesiaca, ceny majú začínať tesne pod hranicou 30 000 dolárov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY