vytisknout velikost písma Honda Accord plug-in hybrid sa zaobíde bez prevodovky

Novému prevedenie amerického Accordu v hybridnej verzii prvýkrát chýba prevodovka.
Honda Accord plug-in hybrid sa zaobíde bez prevodovky

Prevodovka je v podstate rudimentom, tiahnucim sa s vývojom automobilu od jeho počiatkov v hĺbke 19. storočia po súčasnosť, ktorý eliminuje problémy s obmedzeným spektrom využiteľných otáčok motorov. Alternatívou klasickej, manuálne radenej prevodové skrine je dnes celá škála moderného ústrojenstva od klasických automatických prevodoviek s kvapalinovým meničom cez dvojspojkovú skrinu a variátory CVT až po pokusy na spôsob CRS.

Vo všetkých prípadoch ide ale len o akési "nutné zlo", ktoré svojou povahou ovplyvňuje úžitkové vlastnosti automobilu a je zdrojom väčších či menších energetických strát. Americké prevedenie modelu Honda Accord Hybrid sa vo svojej novej generácii bez prevodovky zaobíde. Jeho pohonné ústrojenstvo nesie hrdé označenie Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) a pozostáva zo zážihového motora, páru elektromotorov a sady elektronicky riadených spojok.

Jadrom systému je zážihový, atmosféricky plnený štvorvalec s objemom 2,0 l, rozvody i - VTEC, výkonom 141 koní (104 kW) a krútiacim momentom 165 Nm pracujúci (ako je pri mnohých hybridoch súčasnosti zvykom) v Atkinsonovom cykle (obdoba preplňovaného "Millera" napríklad v niekdajších Mazdách Xedos 9 so sacími ventilmi pootvorenými aj v prvej fáze kompresného zdvihu piestu).

Jeden elektromotor je určený na pohon kolies, druhý je potom pevne spojený s motorom a slúži predovšetkým ako generátor. Vo väčšine prevádzkových podmienok tak motor s vnútorným spaľovaním slúži na produkciu elektrickej energie pre hnací elektromotor bez priamej väzby s kolesami. Až pri stabilizovaných podmienkach vo vyšších rýchlostiach spojí spaľovací motor s hnacími kolesami viaclamelovú mokrú spojka. Elektronika stráži, že sa motor s kolesami spojí len v oblasti jeho "ideálnych" prevádzkových podmienok, prevod nemožno meniť, je len jeden.

Hnací elektromotor využíva tiež energiu z li-iónových akumulátorov 1,3 kWh umiestnených pod zadnými sedadlami. Vyššie popísané prevedenie modelu Honda Accord Hybrid sa začne v USA predávať už v priebehu tohto mesiaca, ceny majú začínať tesne pod hranicou 30 000 dolárov.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY