vytisknout velikost písma Honda Accord dostala motor 1,5 l, hybrid a desaťstupňový automat

Honda predstavila desiatu generáciu modelu Accord. Zatiaľ je to model výhradne pre severoamerický trh. Accord dostal nový desaťstupňový automat. Stále nie je jasné, ako to bude s Accordom u nás.
Honda Accord dostala motor 1,5 l, hybrid a desaťstupňový automat

Honda predstavila novú, už desiatu generáciu sedanu Accord. Zatiaľ sa jedná o model pre severoamerický trh a nie je jasné, ako to bude s jeho predajom v Európe. Honda súčasný model z trhu stiahol, jeho pozíciu majú nahradiť crossovery a SUV. Americký model sa bude montovať v Ohiu a dostane nové preplňované motory.

Vďaka prepracovanej platforme a novým materiálom je nová Honda Accord o 50 až 80 kg ľahšia ako minulá generácia. Je tiež pevnejšia, torzná tuhosť vzrástla o 32%. Honda očakáva lepšie výsledky v prísnejších nárazových testoch. Pokiaľ ide o dizajn, jedná sa skôr o evolúciu zavedených tvarov, prvky na karosérii sú podobné napríklad hybridnému a vodíkovému modelu Clarity.

Pod kapotou je v základe preplňovaný štvorvalec 1,5 l s výkonom 141 kW (192 k) v 5500 min-1 a krútiacim momentu 260 Nm v 1500 - 5000 min-1. Štandardne sa dodáva s prevodovkou CVT, ale vo verzii Sport s upraveným podvozkom bude šesťstupňový manuál.

Druhou možnosťou je preplňovaný dvojliter odvodený od toho v Civicu Type-R. Má výkon 185 kW (252 k) v 6500 min-1 a krútiaci moment 370 Nm v 1500 - 4000 min-1. Dvojliter má štandardne novú desaťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá je o 10 kg ľahšia ako starý šesťstupňový automat. Vo verzii Sport bude taktiež manuál.

Treťou možnosťou bude už zavedený hybridný pohon, ktorý Honda preberá z doterajších modelov. Atmosférický dvojliter pracujúci v Atkinsonovom cykle má podľa Hondy 40% termálnu účinnosť a je spojený s dvojicou elektromotorov. Honda sa chváli tým, že pri výrobe elektromotorov nie sú prvýkrát v histórii použili ťažké vzácne kovy.

Teraz zostáva len čakať, ako to bude s Accordom na európskom a teda aj na našom trhu.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY