vytisknout velikost písma Honda Accord budúci rok v Európe skončí bez nástupcu

Honda Accord budúci rok v Európe skončí bez nástupcu

Honda vraj prestane budúci rok vo februári vyrábať model Accord v špecifikácii pre európsky trh a neplánuje uvádzať do predaja priameho nástupcu. Pre austrálsky magazín The Motor Report to povedal riaditeľ austrálskej Hondy Stephen Collins. 

Hoci priameho nástupcu automobilka neplánuje, zrejme sa orientácia presunie na crossovery a SUV, najmä potom na modely CR-V a HR-V a možno aj na Civic, ktorý zostane tradičným zástupcom segmentu C v prevedení hatchback a kombi. Príde aj ostrý Civic Type-R. 

Predaje európskej špecifikácie modelu Accord neustále klesajú a Honda v ňom nevidí ďalšiu budúcnosť. Model Accord zostane na americkom trhu, kde sa predáva v inej verzii a tiež s úpravami pod označením Acura TLX. Predaje v USA sú výrazne lepšie ako tie európskeho modelu v Európe (a v Austrálii). 

Honda Accord sa vyrába od roku 1976 a teraz sa dožila svojej deviatej generácie, ktorá sa predstavila v roku 2013. Stále sa jedná globálne o veľmi obľúbený model, pretože napríklad v roku 2013 Honda predala v USA súkromným zákazníkom viac Accordov ako Toyota modelov Camry.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY