vytisknout velikost písma Honda a General Motors sa spoja. Budú vyrábať palivové články

Honda a General Motors budú spolupracovať. Spoločne rozbehnú vývoj a výrobu palivových článkov. Vodíkové palivové články sa stále nevedia presadiť. Pri súčasných technológiách je najlacnejší vyrábať vodík z ropy.
Honda a General Motors sa spoja. Budú vyrábať palivové články

Japonská automobilka Honda uzatvorila partnerstvo s americkým koncernom General Motors. Spoločne budú vyvíjať a vyrábať palivové články a systémy pre vodíkové autá. Obaja automobiloví giganti založili spoločnosť Fuel Cell System Manufacturing, LLC a spočiatku do nej investujú 85 miliónov dolárov.

Hlavný výrobný a technologický závod bude v Brownstown v americkom štáte Michigan, kde má General Motors továreň na akumulátory. Výroba palivových článkov pre sériové autá by tu mala začať do roku 2020, to bude mať produkčné vodíkové auto aj Chevrolet.

Honda už svoj "sériový" model na vodík má. Je ním model Clarity a dokonca sa oficiálne vozí aj do Európy, aj keď ho tu nemáte skoro kde natankovať. Proti sieti tankovacích staníc na vodík je sieť verejných elektrických nabíjačiek hustá ako prales... V USA je situácia trochu lepšia. Ale nie o veľa.

Transport, skladovanie a tankovanie vodíka sú logisticky a technologicky veľmi náročné činnosti. A vodík má ešte jeden zásadný problém: pri súčasných dostupných technológiách ho možno najvýhodnejšie vyrábať z ropy. Závislosť na fosílnych palivách sa tak rozhodne nevyrieši, aspoň teda v dohľadnej dobe.

Honda a General Motors chcú tiež spolupracovať na budovaní infraštruktúry a zlepšovaní povedomia o palivových článkoch na vodík. Zaujímavé tiež je, že o vodíkové autá a všeobecne systémy s využitím vodíkových článkov javí vážny záujem predovšetkým americká armáda.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY