vytisknout velikost písma Holden Commodore je Opel Insignia so šesťvalcom, ktorú nedostaneme

Atmosférický šesťvalec 3,6 l je európskemu trhu zakázaný. Holden Commodore prechádza na platformu s predným pohonom. Výroba bude prvýkrát prebiehať mimo Austrálie.
Holden Commodore je Opel Insignia so šesťvalcom, ktorú nedostaneme

Pred časom sme písali o tom, že legendárny austrálsky sedan Holden Commodore mieri do výslužby a že ho nahradí nový model založený na pripravovanej druhej generácii modelu Opel Insignia. Tá bola včera odhalená a austrálsky Holden, ktorý tiež patrí do koncernu General Motors, pribehol s vlastným prevedením.

Nový model, ktorý sa opäť volá Holden Commodore, má vlastne len iné logo na maske chladiča. Avšak ak otvoríte kapotu, rozdielov bude viac. Austrálsky model totiž dostane šesťvalec, na ktorý môžete v Európe zabudnúť. Na trh príde na začiatku roka 2018.

Šesťvalec má prirodzené nasávanie, zdvihový objem 3,6 l, výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 370 Nm. Takýto motor by určite oslovil aj pár konzervatívnych zákazníkov v Európe. Ale to viete, emisie CO2... A nerobte si ilúzie, že by reálne meranie spotreby podľa normy WLTP tieto veľké motory zase vrátilo do hry.

Šesťvalec štandardne poháňa všetky štyri kolesá a je spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou, čo je tiež unikát, ktorý európsky Opel Insignia nedostane.

Austrálsky Holden Commodore je proti odchádzajúcemu modelu s pohonom zadných kolies o viac ako 200 kg ľahší. Základnou motorizáciou bude v Austrálii preplňovaný dvojliter s pohonom predných kolies. Pokiaľ ide o šesťvalec v európskej Insignii, tak jedinou nádejou je verzia OPC. Ale na tú si ešte musíme pár rokov počkať.

Nový Opel Insignia sa bude pod inými značkami predávať aj na ďalších trhoch: v Británii tradične ako Vauxhall a v Amerike pod menom Buick Regal.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY