vytisknout velikost písma Hlavný zloduch bude v ďalšej bondovke jazdiť na Jaguari C-X75

Hlavný zloduch bude v ďalšej bondovke jazdiť na Jaguari C-X75

Pamätáte si na koncept Jaguar C-X75? Hybridný superšport s dvoma turbínami mal byť duchovný nástupca legendárneho XJ220, konkurencia pre Porsche 918 Spyder či LaFerrari. Nakoniec ale z projektu superauta za 2 milióny zišlo a automobilka ho v roku 2012 hodila do šuflíka.

jaguar (2).jpgjaguar (5).jpgjaguar (3).jpgHybridný superšport od Jaguaru sa predsa len dočká. Bude s ním jazdiť hlavný zloduch v ďalšej bondovke. Avšak pre natáčanie akčného filmu ustúpia turbíny a zložitý hybridný systém klasickému osemvalcu s kompresorom

Auto sa ale predsa len dočká aspon malého oživenia. V pripravovanej bondovke SPECTRE bude práve na Jaguari C-X75 jazdiť hlavný zloduch. Na Jamesa Bonda čaká oficiálny služobný Aston Martin DB10.

Na účely natáčania bude ale koncept Jaguaru značne prepracovaný a hlavne vybavený konvenčným továrenským osemvalcom 5,0 l s kompresorom. Aspoň to teda uvádza britský magazín Autocar.

Jaguar C-X75 vo fáze konceptu poháňali elektromotory s celkovým výkonom až 780 koní a krútiacim momentom 1608 Nm. Auto sa vraj vedelo dostať na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehlo sa až na 330 km/h. Dojazd na elektrinu činil 110 km, dve turbíny schopné spaľovať prakticky všetko (od klasického benzínu cez naftu a letecký petrolej po plyn) potom predĺžili dojazd o ďalších 900 km.

jaguar (1).jpgjaguar (10).jpgjaguar (11).jpgjaguar (12).jpgjaguar (4).jpgjaguar (6).jpgjaguar (7).jpgjaguar (8).jpgjaguar (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY