vytisknout velikost písma Hlavný zloduch bude v ďalšej bondovke jazdiť na Jaguari C-X75

Hlavný zloduch bude v ďalšej bondovke jazdiť na Jaguari C-X75

Pamätáte si na koncept Jaguar C-X75? Hybridný superšport s dvoma turbínami mal byť duchovný nástupca legendárneho XJ220, konkurencia pre Porsche 918 Spyder či LaFerrari. Nakoniec ale z projektu superauta za 2 milióny zišlo a automobilka ho v roku 2012 hodila do šuflíka.

jaguar (2).jpgjaguar (5).jpgjaguar (3).jpgHybridný superšport od Jaguaru sa predsa len dočká. Bude s ním jazdiť hlavný zloduch v ďalšej bondovke. Avšak pre natáčanie akčného filmu ustúpia turbíny a zložitý hybridný systém klasickému osemvalcu s kompresorom

Auto sa ale predsa len dočká aspon malého oživenia. V pripravovanej bondovke SPECTRE bude práve na Jaguari C-X75 jazdiť hlavný zloduch. Na Jamesa Bonda čaká oficiálny služobný Aston Martin DB10.

Na účely natáčania bude ale koncept Jaguaru značne prepracovaný a hlavne vybavený konvenčným továrenským osemvalcom 5,0 l s kompresorom. Aspoň to teda uvádza britský magazín Autocar.

Jaguar C-X75 vo fáze konceptu poháňali elektromotory s celkovým výkonom až 780 koní a krútiacim momentom 1608 Nm. Auto sa vraj vedelo dostať na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehlo sa až na 330 km/h. Dojazd na elektrinu činil 110 km, dve turbíny schopné spaľovať prakticky všetko (od klasického benzínu cez naftu a letecký petrolej po plyn) potom predĺžili dojazd o ďalších 900 km.

jaguar (1).jpgjaguar (10).jpgjaguar (11).jpgjaguar (12).jpgjaguar (4).jpgjaguar (6).jpgjaguar (7).jpgjaguar (8).jpgjaguar (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY