vytisknout velikost písma Hlavný zloduch bude v ďalšej bondovke jazdiť na Jaguari C-X75

Hlavný zloduch bude v ďalšej bondovke jazdiť na Jaguari C-X75

Pamätáte si na koncept Jaguar C-X75? Hybridný superšport s dvoma turbínami mal byť duchovný nástupca legendárneho XJ220, konkurencia pre Porsche 918 Spyder či LaFerrari. Nakoniec ale z projektu superauta za 2 milióny zišlo a automobilka ho v roku 2012 hodila do šuflíka.

jaguar (2).jpgjaguar (5).jpgjaguar (3).jpgHybridný superšport od Jaguaru sa predsa len dočká. Bude s ním jazdiť hlavný zloduch v ďalšej bondovke. Avšak pre natáčanie akčného filmu ustúpia turbíny a zložitý hybridný systém klasickému osemvalcu s kompresorom

Auto sa ale predsa len dočká aspon malého oživenia. V pripravovanej bondovke SPECTRE bude práve na Jaguari C-X75 jazdiť hlavný zloduch. Na Jamesa Bonda čaká oficiálny služobný Aston Martin DB10.

Na účely natáčania bude ale koncept Jaguaru značne prepracovaný a hlavne vybavený konvenčným továrenským osemvalcom 5,0 l s kompresorom. Aspoň to teda uvádza britský magazín Autocar.

Jaguar C-X75 vo fáze konceptu poháňali elektromotory s celkovým výkonom až 780 koní a krútiacim momentom 1608 Nm. Auto sa vraj vedelo dostať na stovku za menej ako tri sekundy a rozbehlo sa až na 330 km/h. Dojazd na elektrinu činil 110 km, dve turbíny schopné spaľovať prakticky všetko (od klasického benzínu cez naftu a letecký petrolej po plyn) potom predĺžili dojazd o ďalších 900 km.

jaguar (1).jpgjaguar (10).jpgjaguar (11).jpgjaguar (12).jpgjaguar (4).jpgjaguar (6).jpgjaguar (7).jpgjaguar (8).jpgjaguar (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY