vytisknout velikost písma Historicky najrýchlejšia Lada je teraz ešte rýchlejšia

Športová divízia automobilka Lada upravila ostrý hatchback Kalina NFR. Od dnešného dňa je novou súčasťou sériovej výbavy mechanický samosvorný diferenciál. Zmeny sa údajne neprejavia na obstarávacej cene. Kalinu NFR poháňa atmosférický štvorvalec s výkonom 136 koní.
Historicky najrýchlejšia Lada je teraz ešte rýchlejšia

Nielen automobilka Škoda, ktorá dnes predstavila omladenú Octavii RS, si pripravila pre svojich fanúšikov vianočný darček. S podobnou záležitosťou prišla aj ruská Lada, respektíve jej športové divízie Lada Sport. Tá oznámila úpravu najrýchlejšej verzie modelu Kalina. Prevedenie NFR po novom dostane mechanický samosvorný diferenciál.

Lada Kalina NFR ponúkne mechanický samosvor v rámci štandardnej výbavy, do ktorej bol zaradený práve dnes. Zákazníci sa tak dočkajú rýchlejších prejazdov zákrutami a väčšej zábavy pri riadení. Podľa oficiálnej tlačovej správy sa rozšírenie základnej výbavy o nový diferenciál neprejaví na cene.

Vo výsledku by mohlo ísť o pomerne zaujímavé a zábavné auto. Kalina NFR je totiž najrýchlejší sériovo vyrábaná Lada vôbec. Vozidlo váži približne len 1,2 tony a používa atmosféricky plnený štvorvalec s objemom 1,6 litra. Jeho výkon dosahuje hodnotu 100 kW (136 k), maximum krútiaceho momentu je 147 Nm.

Kalina NFR (skratka znamená Need For Race) sa rozbehne z nuly na 100 km/h za 9,2 s, najvyššia rýchlosť je 203 km/h. Súčasťou tohto variantu je vylepšená manuálna prevodovka, posilnené brzdy, prepracovaný podvozok aj riadenie, sedemnásťpalcové zliatinové kolesá a teraz aj mechanický samosvor. To všetko s podpisom divízie Lada Sport, ktorá má skúsenosti so seriálom WTCC.

Cena Lady Kalina NFR štartuje na ruskom trhu v prepočte sumou približne 13-tisíc eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY