vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT Spyder je s rýchlosťou 427,5 km/h najrýchlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je oficiálne najrýchlejší kabriolet na svete. Bez strechy vzládol rýchlosť 427,5 km/h.
Hennessey Venom GT Spyder je s rýchlosťou 427,5 km/h najrýchlejší kabriolet
Zoznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT Spyder
  2. Fotogaléria: Hennessey Venom GT Spyder

Včera americký malosériový výrobca Hennessey informoval, že prekonal svetový rekord v najvyššej rýchlosti. Dnes je to už oficiálne a jedná sa o nový rekord pre kabriolety. Samozrejme podľa pravidiel muselo mať auto počas pokusu stiahnutú strechu.

venom gt (19).jpgvenom gt (20).jpgvenom gt (29).jpg
Hennessey Venom GT Spyder používa osemvalec 7,0 l s dvoma turbami. Výkon dosahuje 1471 koní, krútiaci moment na 1750 Nm. Uzavretá verzia kupé bude zrejme ešte rýchlejšia

Hennessey Venom GT Spyder tak prekonáva Bugatti Veyron Super Sport Vitesse, ktorý doteraz držal rekord 408,85 km/h. Nový rekord má hodnotu 427,46 km/h a 25. marca ho za volantom Venoma GT Spyder dosiahol Brian Smith, šéf Ford Performance Racing School. Z priloženého videa je ale vidieť, že Venom GT Spyder by možno na dlhšej dráhe zvládol o trochu viac.

Nakoniec to teda nie je prekonanie pôvodného absolútneho rekordu 435,3 km/h, ale na ten si rovnako už brúsi zuby uzavretá verzia modernizovaného modelu Venom GT. Ten totiž tiež dostane posilnený osemvalec 7,0 l bi-turbo s výkonom 1471 koní a krútiacim momentom 1750 Nm. Rozbehnúť by sa mal až cez 450 km/h.

Automobilka Hennessey vytvorila rekord v rámci osláv 25 rokov existencie. Teraz vyrobí obmedzenú sériu World Record Edition modelu Venom GT Spyder, každý kus bude stáť 1,3 milióna dolárov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY