vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT Spyder je s rýchlosťou 427,5 km/h najrýchlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je oficiálne najrýchlejší kabriolet na svete. Bez strechy vzládol rýchlosť 427,5 km/h.
Hennessey Venom GT Spyder je s rýchlosťou 427,5 km/h najrýchlejší kabriolet
Zoznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT Spyder
  2. Fotogaléria: Hennessey Venom GT Spyder

Včera americký malosériový výrobca Hennessey informoval, že prekonal svetový rekord v najvyššej rýchlosti. Dnes je to už oficiálne a jedná sa o nový rekord pre kabriolety. Samozrejme podľa pravidiel muselo mať auto počas pokusu stiahnutú strechu.

venom gt (19).jpgvenom gt (20).jpgvenom gt (29).jpg
Hennessey Venom GT Spyder používa osemvalec 7,0 l s dvoma turbami. Výkon dosahuje 1471 koní, krútiaci moment na 1750 Nm. Uzavretá verzia kupé bude zrejme ešte rýchlejšia

Hennessey Venom GT Spyder tak prekonáva Bugatti Veyron Super Sport Vitesse, ktorý doteraz držal rekord 408,85 km/h. Nový rekord má hodnotu 427,46 km/h a 25. marca ho za volantom Venoma GT Spyder dosiahol Brian Smith, šéf Ford Performance Racing School. Z priloženého videa je ale vidieť, že Venom GT Spyder by možno na dlhšej dráhe zvládol o trochu viac.

Nakoniec to teda nie je prekonanie pôvodného absolútneho rekordu 435,3 km/h, ale na ten si rovnako už brúsi zuby uzavretá verzia modernizovaného modelu Venom GT. Ten totiž tiež dostane posilnený osemvalec 7,0 l bi-turbo s výkonom 1471 koní a krútiacim momentom 1750 Nm. Rozbehnúť by sa mal až cez 450 km/h.

Automobilka Hennessey vytvorila rekord v rámci osláv 25 rokov existencie. Teraz vyrobí obmedzenú sériu World Record Edition modelu Venom GT Spyder, každý kus bude stáť 1,3 milióna dolárov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY