vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Americký športiak síce dosiahol rýchlosť cez 435 km/h, ale jeho rekord nie je oficiálny. Nespĺňa totiž pravidlá pre zápis do Guinnessovej knihy.
Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Už od januára je Hennessey Venom GT zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ rekordu v zrýchlení 0-300 km/h medzi sériovými automobilmi. V februári k tomu pridal ďalší rekord, keď v Kennedyho vesmírnom stredisku na Floride dosiahol rýchlosť 435,31 km/h.

11314118931376420722.jpg
Hennessey Venom GT vychádza z Lotusu Exige

Tento údaj sa ale v Guinnessovej knihe neobjaví. Pravidlá totiž vyžadujú, aby zapísaná rýchlosť vzišla z priemeru dvoch jázd oboma smermi na jednej dráhe, a Venom GT absolvoval rekordný pokus len v jednom smere. Majiteľ spoločnosti John Hennessey povedal britskému magazínu Top Gear, že druhú jazdu v opačnom smere nepovolila NASA.

Venom GT by sa ale rovnako nekvalifikoval, pretože plánovaná séria 29 kusov o jediný kus zaostáva za definíciou "sériového" automobilu podľa editorov Guinnessovej knihy. Šancu na zápis majú len autá vyrobené najmenej v tridsiatich exemplároch.

Oficiálne najrýchlejším sériovým automobilom sveta teda zostáva Bugatti Veyron. To ale firme Hennessey Performance nezabránilo v uvedení novej edície "World's Fastest Edition", teda "Edícia najrýchlejších na svete".

Trojkusová edícia spočíva v bielej karosérie s modrým a červeným pruhom a cenovkou 1,25 milióna USD. Farebná kombinácia má podľa Johna Hennesseyho odkazovať na americkú vlajku.

Hennessey Venom GT konštrukčne vychádza z ľahkého britského športového vozidla Lotus Exige, do ktorého Američania zabudovali motor V8 LS9 z produkcie General Motors. Vďaka prevŕtaniu na rovných sedem litrov a osadenie dvojicou turbodúchadiel jednotka vyvinie 1244 koní a 1564 Nm.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY