vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Americký športiak síce dosiahol rýchlosť cez 435 km/h, ale jeho rekord nie je oficiálny. Nespĺňa totiž pravidlá pre zápis do Guinnessovej knihy.
Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Už od januára je Hennessey Venom GT zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ rekordu v zrýchlení 0-300 km/h medzi sériovými automobilmi. V februári k tomu pridal ďalší rekord, keď v Kennedyho vesmírnom stredisku na Floride dosiahol rýchlosť 435,31 km/h.

11314118931376420722.jpg
Hennessey Venom GT vychádza z Lotusu Exige

Tento údaj sa ale v Guinnessovej knihe neobjaví. Pravidlá totiž vyžadujú, aby zapísaná rýchlosť vzišla z priemeru dvoch jázd oboma smermi na jednej dráhe, a Venom GT absolvoval rekordný pokus len v jednom smere. Majiteľ spoločnosti John Hennessey povedal britskému magazínu Top Gear, že druhú jazdu v opačnom smere nepovolila NASA.

Venom GT by sa ale rovnako nekvalifikoval, pretože plánovaná séria 29 kusov o jediný kus zaostáva za definíciou "sériového" automobilu podľa editorov Guinnessovej knihy. Šancu na zápis majú len autá vyrobené najmenej v tridsiatich exemplároch.

Oficiálne najrýchlejším sériovým automobilom sveta teda zostáva Bugatti Veyron. To ale firme Hennessey Performance nezabránilo v uvedení novej edície "World's Fastest Edition", teda "Edícia najrýchlejších na svete".

Trojkusová edícia spočíva v bielej karosérie s modrým a červeným pruhom a cenovkou 1,25 milióna USD. Farebná kombinácia má podľa Johna Hennesseyho odkazovať na americkú vlajku.

Hennessey Venom GT konštrukčne vychádza z ľahkého britského športového vozidla Lotus Exige, do ktorého Američania zabudovali motor V8 LS9 z produkcie General Motors. Vďaka prevŕtaniu na rovných sedem litrov a osadenie dvojicou turbodúchadiel jednotka vyvinie 1244 koní a 1564 Nm.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY