vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Americký športiak síce dosiahol rýchlosť cez 435 km/h, ale jeho rekord nie je oficiálny. Nespĺňa totiž pravidlá pre zápis do Guinnessovej knihy.
Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Už od januára je Hennessey Venom GT zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ rekordu v zrýchlení 0-300 km/h medzi sériovými automobilmi. V februári k tomu pridal ďalší rekord, keď v Kennedyho vesmírnom stredisku na Floride dosiahol rýchlosť 435,31 km/h.

11314118931376420722.jpg
Hennessey Venom GT vychádza z Lotusu Exige

Tento údaj sa ale v Guinnessovej knihe neobjaví. Pravidlá totiž vyžadujú, aby zapísaná rýchlosť vzišla z priemeru dvoch jázd oboma smermi na jednej dráhe, a Venom GT absolvoval rekordný pokus len v jednom smere. Majiteľ spoločnosti John Hennessey povedal britskému magazínu Top Gear, že druhú jazdu v opačnom smere nepovolila NASA.

Venom GT by sa ale rovnako nekvalifikoval, pretože plánovaná séria 29 kusov o jediný kus zaostáva za definíciou "sériového" automobilu podľa editorov Guinnessovej knihy. Šancu na zápis majú len autá vyrobené najmenej v tridsiatich exemplároch.

Oficiálne najrýchlejším sériovým automobilom sveta teda zostáva Bugatti Veyron. To ale firme Hennessey Performance nezabránilo v uvedení novej edície "World's Fastest Edition", teda "Edícia najrýchlejších na svete".

Trojkusová edícia spočíva v bielej karosérie s modrým a červeným pruhom a cenovkou 1,25 milióna USD. Farebná kombinácia má podľa Johna Hennesseyho odkazovať na americkú vlajku.

Hennessey Venom GT konštrukčne vychádza z ľahkého britského športového vozidla Lotus Exige, do ktorého Američania zabudovali motor V8 LS9 z produkcie General Motors. Vďaka prevŕtaniu na rovných sedem litrov a osadenie dvojicou turbodúchadiel jednotka vyvinie 1244 koní a 1564 Nm.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY