vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Americký športiak síce dosiahol rýchlosť cez 435 km/h, ale jeho rekord nie je oficiálny. Nespĺňa totiž pravidlá pre zápis do Guinnessovej knihy.
Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Už od januára je Hennessey Venom GT zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ rekordu v zrýchlení 0-300 km/h medzi sériovými automobilmi. V februári k tomu pridal ďalší rekord, keď v Kennedyho vesmírnom stredisku na Floride dosiahol rýchlosť 435,31 km/h.

11314118931376420722.jpg
Hennessey Venom GT vychádza z Lotusu Exige

Tento údaj sa ale v Guinnessovej knihe neobjaví. Pravidlá totiž vyžadujú, aby zapísaná rýchlosť vzišla z priemeru dvoch jázd oboma smermi na jednej dráhe, a Venom GT absolvoval rekordný pokus len v jednom smere. Majiteľ spoločnosti John Hennessey povedal britskému magazínu Top Gear, že druhú jazdu v opačnom smere nepovolila NASA.

Venom GT by sa ale rovnako nekvalifikoval, pretože plánovaná séria 29 kusov o jediný kus zaostáva za definíciou "sériového" automobilu podľa editorov Guinnessovej knihy. Šancu na zápis majú len autá vyrobené najmenej v tridsiatich exemplároch.

Oficiálne najrýchlejším sériovým automobilom sveta teda zostáva Bugatti Veyron. To ale firme Hennessey Performance nezabránilo v uvedení novej edície "World's Fastest Edition", teda "Edícia najrýchlejších na svete".

Trojkusová edícia spočíva v bielej karosérie s modrým a červeným pruhom a cenovkou 1,25 milióna USD. Farebná kombinácia má podľa Johna Hennesseyho odkazovať na americkú vlajku.

Hennessey Venom GT konštrukčne vychádza z ľahkého britského športového vozidla Lotus Exige, do ktorého Američania zabudovali motor V8 LS9 z produkcie General Motors. Vďaka prevŕtaniu na rovných sedem litrov a osadenie dvojicou turbodúchadiel jednotka vyvinie 1244 koní a 1564 Nm.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY