vytisknout velikost písma Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Americký športiak síce dosiahol rýchlosť cez 435 km/h, ale jeho rekord nie je oficiálny. Nespĺňa totiž pravidlá pre zápis do Guinnessovej knihy.
Hennessey Venom GT nenápadne pripomína, že je najrýchlejšie na svete

Už od januára je Hennessey Venom GT zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako držiteľ rekordu v zrýchlení 0-300 km/h medzi sériovými automobilmi. V februári k tomu pridal ďalší rekord, keď v Kennedyho vesmírnom stredisku na Floride dosiahol rýchlosť 435,31 km/h.

11314118931376420722.jpg
Hennessey Venom GT vychádza z Lotusu Exige

Tento údaj sa ale v Guinnessovej knihe neobjaví. Pravidlá totiž vyžadujú, aby zapísaná rýchlosť vzišla z priemeru dvoch jázd oboma smermi na jednej dráhe, a Venom GT absolvoval rekordný pokus len v jednom smere. Majiteľ spoločnosti John Hennessey povedal britskému magazínu Top Gear, že druhú jazdu v opačnom smere nepovolila NASA.

Venom GT by sa ale rovnako nekvalifikoval, pretože plánovaná séria 29 kusov o jediný kus zaostáva za definíciou "sériového" automobilu podľa editorov Guinnessovej knihy. Šancu na zápis majú len autá vyrobené najmenej v tridsiatich exemplároch.

Oficiálne najrýchlejším sériovým automobilom sveta teda zostáva Bugatti Veyron. To ale firme Hennessey Performance nezabránilo v uvedení novej edície "World's Fastest Edition", teda "Edícia najrýchlejších na svete".

Trojkusová edícia spočíva v bielej karosérie s modrým a červeným pruhom a cenovkou 1,25 milióna USD. Farebná kombinácia má podľa Johna Hennesseyho odkazovať na americkú vlajku.

Hennessey Venom GT konštrukčne vychádza z ľahkého britského športového vozidla Lotus Exige, do ktorého Američania zabudovali motor V8 LS9 z produkcie General Motors. Vďaka prevŕtaniu na rovných sedem litrov a osadenie dvojicou turbodúchadiel jednotka vyvinie 1244 koní a 1564 Nm.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY