vytisknout velikost písma Hennessey Venom F5 je jediné sériové auto, ktoré ujde všetkým

Hennessey Venom F5 je nový hyperšportový automobil. Voz nevychádza zo žiadneho existujúceho modelu. Poháňa ho preplňovaný osemvalec. Maximálna rýchlosť nemá ďaleko k hranici 500 km/h. Vznikne iba 24 exemplárov. Cena je relatívne nízka.
Hennessey Venom F5 je jediné sériové auto, ktoré ujde všetkým

Možno ste v televízii počuli reklamu s oznámením "a teraz ujdem všetkým". Je to samozrejme nadsázka, pretože na trhu existuje mnoho iných rýchlejších modelov než vozidlo, ktoré to o sebe v reklame tvrdí. John Hennessey ale aktuálne predstavil hyperšport, ktorého reklama by mohla znieť rovnako - a tvrdenie by bolo podľa všetkého pravdivé. Nový Venom F5 totiž vznikol s cieľom postaviť najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete.

Základné parametre? Teraz by ste sa mali radšej posadiť. Venom F5 využíva karbónový monokok a moderné ľahké materiály, takže váži len niečo málo cez 1300 kg. Navyše si technici dali záležať aj na aerodynamike. Súčiniteľ odporu vzduchu je iba 0,33. To všetko ženie dopredu dvakrát preplňovaný osemvalec s výkonom 1193 kW (1622 k). Prevodovka je sedemstupňová s radením pod volantom, poháňaná je zadná náprava.

Sľubovaná dynamika presne zodpovedá tomu, čo by ste čakali od auta s pomerom hmotnosti a výkonu 0,8 kg/k. Podľa tlačovej správy sa vozidlo rozbehne z nuly na 300 km/h za menej ako desať sekúnd, takže by mal byť rýchlejšie ako súčasné monoposty F1. Disciplínu zrýchlenia z nuly na 400 km/h a následné zastavenie údajne zvládne pod 30 sekúnd. Možno si spomeniete, že sa nedávno Bugatti chválilo časom 41,96 s, ktorý následne vylepšil Koenigsegg Ager RS ​​(36,44 s). Práve Koenigsegg aktuálne drží v tejto disciplíne svetový rekord, čo by mal Venom F5 zmeniť.

Najvyššia rýchlosť nového amerického hyperšportu je projektovaná na viac ako 300 míľ v hodine. To v prepočte znamená cez 482 km/h. Šestnásťválcové Bugatti Chiron razom vyzerá ako pomalé GT. Za pozornosť stojí aj skutočnosť, že Hennessey Venom F5 je od základu novo vyvinutý špeciál. Nejde teda o radikálnu úpravu nejakého už existujúceho modelu.

Prekvapením je cena, ktorá nie je až tak horibilná, ako by sa mohlo zdať. Hennessey Venom F5 zaobstaráte "už od" 1,6 milióna dolárov. Keď uvážime, že Chiron stojí takmer dvakrát toľko, skoro by sa chcelo povedať, že je americký hyperšport vlastne taká ľudovka. Takže sa poponáhľajte, pretože má vzniknúť iba 24 exemplárov.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY