vytisknout velikost písma Hennessey má 6-kolesový VelociRaptor: výkon cez 600 koní a cena 300-tisíc

Ford F-150 Raptor 2017 bol kompletne predstavený pred niekoľkými dňami.
Hennessey má 6-kolesový VelociRaptor: výkon cez 600 koní a cena 300-tisíc

Nový Ford F-150 Raptor 2017 bol kompletne predstavený len pred pár dňami, už teraz sa ale spoločnosť Hennessey chváli naozaj dôkladnou úpravou. Vzala totiž nový Raptor, pridala mu tretiu nápravu a v rámci ladenia motora navýšila výkon na viac ako 600 koní. Nejde o nejaký koncept, známa je dokonca už aj cena.

VelociRaptor 6×6, ako sa toto monštrum volá, vychádza z nového Fordu F-150 Raptor pre rok 2017. Okrem tretej náprava a pohonu 6×6 má tiež upravené odpruženie Fox, dvadsaťpalcové disky s terénnymi pneumatikami, poriadne nárazníky, diódové svetlá a ochranný rám.

Lenže to sme ešte nespomenuli to hlavné. Raptor 2017 už nemá veľký osemvalec, ale dvakrát preplňovaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l, disponujúci výkonom 336 kW (457 k) a vrcholom krútiaceho momentu 691 Nm. Ak vám to nestačí, môžete si objednať sériu úprav, kedy dostanete iné turbo, nerezový výfuk, vylepšený medzichladič stlačeného vzduchu a iný softvér riadiacej jednotky.

raptor6.jpgVelociRaptor-6X6-side-black.jpg

Presné hodnoty Hennessey zatiaľ tají, ale vieme určite, že na konci bude viac ako 600 koní. Ďalšie príplatkové položky tvoria napríklad lepšie brzdy Brembo, väčšie kolesá, vylepšenia interiéru alebo pancierovanie.

Základný VelociRaptor 6×6 stojí 295 000 dolárov. Za úpravy súvisiace so zvyšovaním výkonu na viac ako 600 koní zaplatíte ďalších 22 500 dolárov.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY