vytisknout velikost písma Hennessey má 6-kolesový VelociRaptor: výkon cez 600 koní a cena 300-tisíc

Ford F-150 Raptor 2017 bol kompletne predstavený pred niekoľkými dňami.
Hennessey má 6-kolesový VelociRaptor: výkon cez 600 koní a cena 300-tisíc

Nový Ford F-150 Raptor 2017 bol kompletne predstavený len pred pár dňami, už teraz sa ale spoločnosť Hennessey chváli naozaj dôkladnou úpravou. Vzala totiž nový Raptor, pridala mu tretiu nápravu a v rámci ladenia motora navýšila výkon na viac ako 600 koní. Nejde o nejaký koncept, známa je dokonca už aj cena.

VelociRaptor 6×6, ako sa toto monštrum volá, vychádza z nového Fordu F-150 Raptor pre rok 2017. Okrem tretej náprava a pohonu 6×6 má tiež upravené odpruženie Fox, dvadsaťpalcové disky s terénnymi pneumatikami, poriadne nárazníky, diódové svetlá a ochranný rám.

Lenže to sme ešte nespomenuli to hlavné. Raptor 2017 už nemá veľký osemvalec, ale dvakrát preplňovaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l, disponujúci výkonom 336 kW (457 k) a vrcholom krútiaceho momentu 691 Nm. Ak vám to nestačí, môžete si objednať sériu úprav, kedy dostanete iné turbo, nerezový výfuk, vylepšený medzichladič stlačeného vzduchu a iný softvér riadiacej jednotky.

raptor6.jpgVelociRaptor-6X6-side-black.jpg

Presné hodnoty Hennessey zatiaľ tají, ale vieme určite, že na konci bude viac ako 600 koní. Ďalšie príplatkové položky tvoria napríklad lepšie brzdy Brembo, väčšie kolesá, vylepšenia interiéru alebo pancierovanie.

Základný VelociRaptor 6×6 stojí 295 000 dolárov. Za úpravy súvisiace so zvyšovaním výkonu na viac ako 600 koní zaplatíte ďalších 22 500 dolárov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY