vytisknout velikost písma Hennessey má 6-kolesový VelociRaptor: výkon cez 600 koní a cena 300-tisíc

Ford F-150 Raptor 2017 bol kompletne predstavený pred niekoľkými dňami.
Hennessey má 6-kolesový VelociRaptor: výkon cez 600 koní a cena 300-tisíc

Nový Ford F-150 Raptor 2017 bol kompletne predstavený len pred pár dňami, už teraz sa ale spoločnosť Hennessey chváli naozaj dôkladnou úpravou. Vzala totiž nový Raptor, pridala mu tretiu nápravu a v rámci ladenia motora navýšila výkon na viac ako 600 koní. Nejde o nejaký koncept, známa je dokonca už aj cena.

VelociRaptor 6×6, ako sa toto monštrum volá, vychádza z nového Fordu F-150 Raptor pre rok 2017. Okrem tretej náprava a pohonu 6×6 má tiež upravené odpruženie Fox, dvadsaťpalcové disky s terénnymi pneumatikami, poriadne nárazníky, diódové svetlá a ochranný rám.

Lenže to sme ešte nespomenuli to hlavné. Raptor 2017 už nemá veľký osemvalec, ale dvakrát preplňovaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l, disponujúci výkonom 336 kW (457 k) a vrcholom krútiaceho momentu 691 Nm. Ak vám to nestačí, môžete si objednať sériu úprav, kedy dostanete iné turbo, nerezový výfuk, vylepšený medzichladič stlačeného vzduchu a iný softvér riadiacej jednotky.

raptor6.jpgVelociRaptor-6X6-side-black.jpg

Presné hodnoty Hennessey zatiaľ tají, ale vieme určite, že na konci bude viac ako 600 koní. Ďalšie príplatkové položky tvoria napríklad lepšie brzdy Brembo, väčšie kolesá, vylepšenia interiéru alebo pancierovanie.

Základný VelociRaptor 6×6 stojí 295 000 dolárov. Za úpravy súvisiace so zvyšovaním výkonu na viac ako 600 koní zaplatíte ďalších 22 500 dolárov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY