vytisknout velikost písma Hennessey: 2891 koní rozdelených medzi Venom GT, Mustang a F-150

Hennessey: 2891 koní rozdelených medzi Venom GT, Mustang a F-150

V pondelok začína SEMA Show 2015, kde bude možné vidieť mnoho rôznych naozaj zaujímavých úprav a automobilov všeobecne. Svoju expozíciu tu bude mať aj spoločnosť Hennessey Performance, ktorá stavia tie vôbec najrýchlejšie autá na svete a podľa toho to bude tiež vyzerať. Predstavia sa totiž len tri novinky, ale ich výkon dohromady činia 2891 koní.

Vidno bude aj Venom GT Spyder. Možno si spomeniete, že sa tento špeciál zapísal do Guinessovej knihy rekordov, keď zvládol šprint z nuly na 300 km/h za 13,63 s. Niet sa veľmi čo čudovať, pretože auto s hmotnosťou 1244 kg dostalo motor s výkonom 915 kW (1244 k). Na SEMA 2015 bude však aj nová verzia a tá je výkonnejšia. Ponúkne 1082 kW (1471 k).

Zrýchlenie z nuly na amerických 60 míľ v hodine (97 km/h) má hodnotu 2,4 s, z nuly na 200 míľ v hodine (322 km/h) zvládne upravený Venom GT za 12,8 s. A Hennessey ponúka ešte ďalšie zaujímavé čísla. Napríklad akcelerácia 0-300 km/h za 10,9 s a 0-400 km/h za 18,1 s. Maximálna rýchlosť je udávaná ako 280+ míľ v hodine a to znamená viac ako 450 km/h.

Druhou novinkou je Ford Mustang Convertible. Päťlitrový osemvalec tu dostal preplňovanie a výkon 559 kW (760 koní). Samozrejmosťou sú rôzne aerodynamické karbónové doplnky. Maximálna rýchlosť presahuje 322 km/h.

Tretí exemplár na stánku Hennessey zaujme priaznivcov off-roadu. Pomerne radikálnych úprav sa dočkal aj Ford F-150. Aj tu je preplňovaný päťlitrový osemvalec, tentoraz pre zmenu s výkonom 485 kW (660 k). Navyše voz dostal ešte odpruženie Fox, dvadsaťpalcové kolesá a poriadne nárazníky.

henessey_02.jpghenessey_01.jpghenessey_03.jpghenessey_04.jpghenessey_05.jpghenessey_06.jpghenessey_07.jpghenessey_08.jpghenessey_09.jpghenessey_10.jpghenessey_11.jpghenessey_12.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY