vytisknout velikost písma Hennessey: 2891 koní rozdelených medzi Venom GT, Mustang a F-150

Hennessey: 2891 koní rozdelených medzi Venom GT, Mustang a F-150

V pondelok začína SEMA Show 2015, kde bude možné vidieť mnoho rôznych naozaj zaujímavých úprav a automobilov všeobecne. Svoju expozíciu tu bude mať aj spoločnosť Hennessey Performance, ktorá stavia tie vôbec najrýchlejšie autá na svete a podľa toho to bude tiež vyzerať. Predstavia sa totiž len tri novinky, ale ich výkon dohromady činia 2891 koní.

Vidno bude aj Venom GT Spyder. Možno si spomeniete, že sa tento špeciál zapísal do Guinessovej knihy rekordov, keď zvládol šprint z nuly na 300 km/h za 13,63 s. Niet sa veľmi čo čudovať, pretože auto s hmotnosťou 1244 kg dostalo motor s výkonom 915 kW (1244 k). Na SEMA 2015 bude však aj nová verzia a tá je výkonnejšia. Ponúkne 1082 kW (1471 k).

Zrýchlenie z nuly na amerických 60 míľ v hodine (97 km/h) má hodnotu 2,4 s, z nuly na 200 míľ v hodine (322 km/h) zvládne upravený Venom GT za 12,8 s. A Hennessey ponúka ešte ďalšie zaujímavé čísla. Napríklad akcelerácia 0-300 km/h za 10,9 s a 0-400 km/h za 18,1 s. Maximálna rýchlosť je udávaná ako 280+ míľ v hodine a to znamená viac ako 450 km/h.

Druhou novinkou je Ford Mustang Convertible. Päťlitrový osemvalec tu dostal preplňovanie a výkon 559 kW (760 koní). Samozrejmosťou sú rôzne aerodynamické karbónové doplnky. Maximálna rýchlosť presahuje 322 km/h.

Tretí exemplár na stánku Hennessey zaujme priaznivcov off-roadu. Pomerne radikálnych úprav sa dočkal aj Ford F-150. Aj tu je preplňovaný päťlitrový osemvalec, tentoraz pre zmenu s výkonom 485 kW (660 k). Navyše voz dostal ešte odpruženie Fox, dvadsaťpalcové kolesá a poriadne nárazníky.

henessey_02.jpghenessey_01.jpghenessey_03.jpghenessey_04.jpghenessey_05.jpghenessey_06.jpghenessey_07.jpghenessey_08.jpghenessey_09.jpghenessey_10.jpghenessey_11.jpghenessey_12.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY