vytisknout velikost písma Hella vyvíja systém, ktorý odhalí toho, kto vám poškodil auto

Hella vyvíja systém, ktorý odhalí toho, kto vám poškodil auto

Asi to tiež poznáte... Prídete k zaparkovanému autu a miesto naleštenej karosérie na vás zíza škrabanec cez celý blatník. A samozrejme nemáte za stieračom lístok, na ktorom by ste našli kontakt na vinníka. Páchateľa by ale mohol odhaliť systém, ktorý vyvíja spoločnosť Hella.

Na panely karosérie, či už plechové, hliníkové alebo kompozitové, sú zvnútra pripojené senzory, ktoré spoznajú, keď sa niečo deje s karosárskym dielom. Rozoznajú úder alebo škrabnutia a dokonca spoznajú, z akého smeru a akou rýchlosťou k poškodeniu došlo.

Senzory následne využívajú už pripravenú elektroinštaláciu parkovacích asistentov a senzorov a spolupracujú s kamerovým systémom vozidla (dnes majú niektoré vozidlá kamery, ktoré snímajú obraz okolo celého auta), takže budú môcť presne lokalizovať páchateľa a zaznamenať dokonca jeho obraz a predovšetkým registračnú značku.

Systém tiež zaznamená dáta z GPS a presne tak určí svoju polohu. Hella verí, že by vývoj mohol byť hotový do dvoch rokov a od roku 2018 by sa mohol objaviť v produkčných autách, pokiaľ o neho budú mať automobilky záujem. Hella ale pracuje aj na verzii, ktorú pôjde namontovať dodatočne ako príslušenstvo.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY