vytisknout velikost písma Hella vyvíja systém, ktorý odhalí toho, kto vám poškodil auto

Hella vyvíja systém, ktorý odhalí toho, kto vám poškodil auto

Asi to tiež poznáte... Prídete k zaparkovanému autu a miesto naleštenej karosérie na vás zíza škrabanec cez celý blatník. A samozrejme nemáte za stieračom lístok, na ktorom by ste našli kontakt na vinníka. Páchateľa by ale mohol odhaliť systém, ktorý vyvíja spoločnosť Hella.

Na panely karosérie, či už plechové, hliníkové alebo kompozitové, sú zvnútra pripojené senzory, ktoré spoznajú, keď sa niečo deje s karosárskym dielom. Rozoznajú úder alebo škrabnutia a dokonca spoznajú, z akého smeru a akou rýchlosťou k poškodeniu došlo.

Senzory následne využívajú už pripravenú elektroinštaláciu parkovacích asistentov a senzorov a spolupracujú s kamerovým systémom vozidla (dnes majú niektoré vozidlá kamery, ktoré snímajú obraz okolo celého auta), takže budú môcť presne lokalizovať páchateľa a zaznamenať dokonca jeho obraz a predovšetkým registračnú značku.

Systém tiež zaznamená dáta z GPS a presne tak určí svoju polohu. Hella verí, že by vývoj mohol byť hotový do dvoch rokov a od roku 2018 by sa mohol objaviť v produkčných autách, pokiaľ o neho budú mať automobilky záujem. Hella ale pracuje aj na verzii, ktorú pôjde namontovať dodatočne ako príslušenstvo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY