vytisknout velikost písma Hella vyvíja systém, ktorý odhalí toho, kto vám poškodil auto

Hella vyvíja systém, ktorý odhalí toho, kto vám poškodil auto

Asi to tiež poznáte... Prídete k zaparkovanému autu a miesto naleštenej karosérie na vás zíza škrabanec cez celý blatník. A samozrejme nemáte za stieračom lístok, na ktorom by ste našli kontakt na vinníka. Páchateľa by ale mohol odhaliť systém, ktorý vyvíja spoločnosť Hella.

Na panely karosérie, či už plechové, hliníkové alebo kompozitové, sú zvnútra pripojené senzory, ktoré spoznajú, keď sa niečo deje s karosárskym dielom. Rozoznajú úder alebo škrabnutia a dokonca spoznajú, z akého smeru a akou rýchlosťou k poškodeniu došlo.

Senzory následne využívajú už pripravenú elektroinštaláciu parkovacích asistentov a senzorov a spolupracujú s kamerovým systémom vozidla (dnes majú niektoré vozidlá kamery, ktoré snímajú obraz okolo celého auta), takže budú môcť presne lokalizovať páchateľa a zaznamenať dokonca jeho obraz a predovšetkým registračnú značku.

Systém tiež zaznamená dáta z GPS a presne tak určí svoju polohu. Hella verí, že by vývoj mohol byť hotový do dvoch rokov a od roku 2018 by sa mohol objaviť v produkčných autách, pokiaľ o neho budú mať automobilky záujem. Hella ale pracuje aj na verzii, ktorú pôjde namontovať dodatočne ako príslušenstvo.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY