vytisknout velikost písma Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Od tej doby, čo Jaguar predstavil nový malý sedan XE, sa opäť začalo hovoriť o možnom hatchbacku s pohonom zadných kolies ako o konkurencii pre BMW radu 1 a Mercedes-Benz triedy A. Nová platforma je totiž pomerne variabilná a sám Jaguar priznal, že chce postaviť aj predĺženú verziu XE, kupé, karbiolet a kombi.

16866987491852826759.jpg896873266941981248.jpg
Mohol by hatchback od Jaguaru vyzerať napríklad takto? Dôležité ale bude, či vôbec automobilka o takom aute rozhodne

Navyše menší hatchback by pomohol Jaguaru znížiť priemerné korporátne emisie a určite by sa v takom aute lepšie obhajoval nejaký malý diesel alebo downsizovaný motor so zdvihovým objemom pod dva litre. Vývoj auta by mohol byť pomerne jednoduchý a lacný, ak by väčšinu súčastí zdieľal so sedanom XE.

No to sa dostávame len do roviny špekulácií. Rovnako tak grafik, ktorý si hovorí Theophilus Chin, si iba predstavuje, ako by práve hatchback od Jaguaru mohol vyzerať. Vízia je to však celkom reálna.

Len pripomenieme, že nový najmenší Jaguar XE sa spolieha na pohon zadných kolies a základné štvorvalcové motory. Vedľa benzínového dvojlitra s preplňovaním sú pod kapotou aj nové dvojlitrové diesely, ktoré sa postupne rozšíria aj do ďalších menších modelov, napríklad do Land Roveru.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY