vytisknout velikost písma Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Od tej doby, čo Jaguar predstavil nový malý sedan XE, sa opäť začalo hovoriť o možnom hatchbacku s pohonom zadných kolies ako o konkurencii pre BMW radu 1 a Mercedes-Benz triedy A. Nová platforma je totiž pomerne variabilná a sám Jaguar priznal, že chce postaviť aj predĺženú verziu XE, kupé, karbiolet a kombi.

16866987491852826759.jpg896873266941981248.jpg
Mohol by hatchback od Jaguaru vyzerať napríklad takto? Dôležité ale bude, či vôbec automobilka o takom aute rozhodne

Navyše menší hatchback by pomohol Jaguaru znížiť priemerné korporátne emisie a určite by sa v takom aute lepšie obhajoval nejaký malý diesel alebo downsizovaný motor so zdvihovým objemom pod dva litre. Vývoj auta by mohol byť pomerne jednoduchý a lacný, ak by väčšinu súčastí zdieľal so sedanom XE.

No to sa dostávame len do roviny špekulácií. Rovnako tak grafik, ktorý si hovorí Theophilus Chin, si iba predstavuje, ako by práve hatchback od Jaguaru mohol vyzerať. Vízia je to však celkom reálna.

Len pripomenieme, že nový najmenší Jaguar XE sa spolieha na pohon zadných kolies a základné štvorvalcové motory. Vedľa benzínového dvojlitra s preplňovaním sú pod kapotou aj nové dvojlitrové diesely, ktoré sa postupne rozšíria aj do ďalších menších modelov, napríklad do Land Roveru.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY