vytisknout velikost písma Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Od tej doby, čo Jaguar predstavil nový malý sedan XE, sa opäť začalo hovoriť o možnom hatchbacku s pohonom zadných kolies ako o konkurencii pre BMW radu 1 a Mercedes-Benz triedy A. Nová platforma je totiž pomerne variabilná a sám Jaguar priznal, že chce postaviť aj predĺženú verziu XE, kupé, karbiolet a kombi.

16866987491852826759.jpg896873266941981248.jpg
Mohol by hatchback od Jaguaru vyzerať napríklad takto? Dôležité ale bude, či vôbec automobilka o takom aute rozhodne

Navyše menší hatchback by pomohol Jaguaru znížiť priemerné korporátne emisie a určite by sa v takom aute lepšie obhajoval nejaký malý diesel alebo downsizovaný motor so zdvihovým objemom pod dva litre. Vývoj auta by mohol byť pomerne jednoduchý a lacný, ak by väčšinu súčastí zdieľal so sedanom XE.

No to sa dostávame len do roviny špekulácií. Rovnako tak grafik, ktorý si hovorí Theophilus Chin, si iba predstavuje, ako by práve hatchback od Jaguaru mohol vyzerať. Vízia je to však celkom reálna.

Len pripomenieme, že nový najmenší Jaguar XE sa spolieha na pohon zadných kolies a základné štvorvalcové motory. Vedľa benzínového dvojlitra s preplňovaním sú pod kapotou aj nové dvojlitrové diesely, ktoré sa postupne rozšíria aj do ďalších menších modelov, napríklad do Land Roveru.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY