vytisknout velikost písma Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Hatchback od Jaguaru má šancu na výrobu. Takto by mohol vyzerať

Od tej doby, čo Jaguar predstavil nový malý sedan XE, sa opäť začalo hovoriť o možnom hatchbacku s pohonom zadných kolies ako o konkurencii pre BMW radu 1 a Mercedes-Benz triedy A. Nová platforma je totiž pomerne variabilná a sám Jaguar priznal, že chce postaviť aj predĺženú verziu XE, kupé, karbiolet a kombi.

16866987491852826759.jpg896873266941981248.jpg
Mohol by hatchback od Jaguaru vyzerať napríklad takto? Dôležité ale bude, či vôbec automobilka o takom aute rozhodne

Navyše menší hatchback by pomohol Jaguaru znížiť priemerné korporátne emisie a určite by sa v takom aute lepšie obhajoval nejaký malý diesel alebo downsizovaný motor so zdvihovým objemom pod dva litre. Vývoj auta by mohol byť pomerne jednoduchý a lacný, ak by väčšinu súčastí zdieľal so sedanom XE.

No to sa dostávame len do roviny špekulácií. Rovnako tak grafik, ktorý si hovorí Theophilus Chin, si iba predstavuje, ako by práve hatchback od Jaguaru mohol vyzerať. Vízia je to však celkom reálna.

Len pripomenieme, že nový najmenší Jaguar XE sa spolieha na pohon zadných kolies a základné štvorvalcové motory. Vedľa benzínového dvojlitra s preplňovaním sú pod kapotou aj nové dvojlitrové diesely, ktoré sa postupne rozšíria aj do ďalších menších modelov, napríklad do Land Roveru.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY