vytisknout velikost písma Harley-Davidson Road King Special vsádza na drsný vzhľad

Novinka menom Special je stylingovou variáciou na doterajší Road-King. Technika vrátane motora Milwaukee-Eight a podvozku sa nelíši od ostatných modelov radu Touring, nová je hlavne silueta a farebné prevedenie. H-D Road King Special možno už objednávať.
Harley-Davidson Road King Special vsádza na drsný vzhľad

Tradičný americký výrobca motocyklov Harley-Davidson rozšíril rad Road King o nový model Special. Harley tak reaguje na rastúcu obľubu tzv. Custom Bagger, teda nekapotovaných cruiserov s postrannými kuframi. Zatiaľ čo štandardný Road King aj nostalgicky štylizovaný Road King Classic usilujú o luxusný, trochu megalomanský dojem, minimalistické poňatie modelu Special evokuje tú drsnejšiu stránku harleyárskej subkultúry.

Road King Special vychádza z vlani modernizovaného radu Touring. Má teda novú konštrukciu podvozku a predovšetkým úplne nový motor Milwaukee-Eight 107. Nový štvorventilový vidlicový dvojvalec má zdvihový objem 1745 cm3 (107 kubických palcov). Harley pri modeli Road King Special neudáva výkon, ale krútiaci moment má hodnotu 150 Nm v 3250 min-1. Prevodovka je šesťstupňová.

Od štandardného Road Kingu sa verzia Special líši predovšetkým absenciou predného plexi a čiernym prevedením padacieho rámu, ovládacích prvkov, motora a výfuku. Smerovky sa presťahovali z nosníka pod predným svetlometom na riadidlá. Estetika stroja tak nadväzuje na Softail Slim S, ktorého styling sa riadi rovnakým receptom.

Slovenský importér nacenil Road King Special na 20 810 eur bez DPH. (Štandardný Road King aj Road King Classic pritom stojí zhodných 20 060 eur bez DPH s daňou.) Samozrejme môžete minúť ľubovoľnú sumu navyše za originálne príslušenstvo z bezodného katalógu. Predsa by ste nechceli stretnúť niekoho na úplne rovnakom Harleyi.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY