vytisknout velikost písma Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Kultová americká značka predstavila dve novinky pre modelový rok 2016. Hoci patria do rozdielnych konštrukčných radov i cenových hladín, obe zdieľajú identický štýl.
Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné
Zoznam kapitol
  1. Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout
  2. Kompletná fotogaléria

Celočierne prevedenie s minimom svetlých detailov, otvorený filter sania a "bikini" minikapotáže nad reflektorom - to sú spoločné znaky dvoch čerstvých noviniek značky Harley-Davidson pre modelový rok 2016.

Harley-Davidson Low Rider S

Zasvätení už podľa názvu spoznajú, že sa jedná o novú verziu modelu Low Rider, ktorý patrí do konštrukčného radu Dyna. A tí ešte zasvätenejší okamžite spoznajú v stylingu nového stroja reminiscenciu na zberateľský XLCR Café Racer z konca 70. rokov.

H-D Low Rider S_8.jpgH-D Low Rider S_7.jpgH-D Low Rider S_5.jpg
Low Rider S sa pýši motorom TwinCam 110 – číslo udáva zdvihový objem v kubických palcoch (1801 cm3); ostatné modely radu Dyna majú 103 cu in alebo 1,7 l

Z technického pohľadu je hlavnou novinkou zástavba motora Twin Cam 110 (1801 cm3). Výrobca tradične neuvádza výkon (na ten si budeme musieť počkať do zverejnenia kompletnej európskej špecifikácie, kde uvádzaný býva), ale krútiaci moment dosahuje hodnotu 156 Nm. Relatívne úzku zadnú pneumatiku 160/70 B17 nečaká ľahký údel...

H-D Low Rider S_12.jpgH-D Low Rider S_10.jpgH-D Low Rider S_16.jpgOkrem čiernej farby a zlatých kolies sú hlavnými štýlotvornými znakmi Low Wider S výfuky Shotgun, otvorený vzduchový filter a vysoko posadené dragsterové riadidlá

Pri pohotovostnej hmotnosti 305 kg bude Low Rider bezpochyby jedným z najrýchlejších továrenských Harleyov. Rozjazdy od semaforov budú jeho kráľovskou disciplínou, ale končiť by to nimi nemuselo. Motocykel má síce nízky postoj, typický pre väčšinu súčasných Harleyov, v Milwaukee ho však osadili kartušovou prednou vidlicou a dusíkom plnenými zadnými jednotkami. Voľnosť náklonu je približne 30 stupňov na obe strany. Predné koleso je osadené dvojicou brzdových kotúčov.

H-D Low Rider S_15.jpgH-D Low Rider S_13.jpgH-D Low Rider S_14.jpgDva predné kotúče, konštrukcie pružiacich jednotiek aj umiestnenie stúpačiek naznačujú dobré jazdné vlastnosti, ale na modely ako FXR Sport s nastaviteľným pružením a voľnosťou náklonu blížiace sa 40 stupňom môžu dynamicky založenia harleyárov už len spomínať

Low Rider S bude ponúkaný výhradne v čiernej farbe so zliatinovými kolesami v zlatom odtieni Magnum Gold. Vzhľad stroja dotvárajú rovné dragsterové riadidlá na 140 mm vysokých nástavcoch a výfuky usporiadané do podoby pripomínajúcej dvojhlavovú brokovnicu (Harley naozaj používa označenie "Shotgun").

Cena pre slovenský trh činí 16 000 eur - avšak bez DPH.

Harley-Davidson CVO Pro Street Breakout

Všetko dôležité je povedané už v názve. CVO prezrádza príslušnosť do exkluzívnej rady Custom Vehicle Operations, charakterizované špičkovými komponentmi, exkluzívnym spracovaním a zodpovedajúcou cenovou úrovňou. Pro Street odkazuje na inšpiráciu svetom pretekárskych dragsterov a Breakout prezrádza, že základom sa stal rovnomenný model z rady Softail.

H-D CVO Pro Street Breakout_2.jpgH-D CVO Pro Street Breakout_11.jpgH-D CVO Pro Street Breakout_13.jpg
Také CVO Pro Street Breakout vsádza na dragsterovú estetiku; pod miniatúrnou kapotážou sa schováva LED svetlomet

Aj v tomto prípade roztáča zadné koleso cez ozubený remeň motor Screamin Eagle 110, tu však doplnený o písmeno B - to znamená prítomnosť vyvažovacej hriadele, lebo na rozdiel od radov Dyna a Touring je pri Softaile motor namontovaný v ráme napevno. Preto sa mierne líši aj hodnota krútiaceho momentu, tu 151 Nm.

H-D CVO Pro Street Breakout_12.jpgH-D CVO Pro Street Breakout_7.jpgH-D CVO Pro Street Breakout_10.jpg
Pre modely CVO je charakteristické krásne spracovanie detailov a hojné používánie dielov z katalógu Genuine Motor Accessories

Na rozdiel od Lowrideru S má CVO Pre Street Breakout veľmi široké pneumatiky - možno až extrémne. Predný plášť 130/60 B19 a zadná obruč 240/40 R18 nepochybne vzbudzujú rešpekt, ale k ovládateľnosti motocyklu príliš neprispejú. Ale čo, tento motocykel bude rovnako jazdiť najradšej rovno, ako naznačujú už hodnoty voľnosti náklonu: 25,5° vľavo a len 24,8° vpravo.

Takmer povinnou výbavou modelov CVO býva špeciálny lak. Pro Street Breakout sa pýši zlatými pruhmi s ručne nanášanými linkami a "opalovaným chrómom" na kolesách Agressor.

H-D CVO Pro Street Breakout_4.jpgH-D CVO Pro Street Breakout_5.jpgH-D CVO Pro Street Breakout_9.jpg
Vidlicový dvojvalec TwinCam 110B je zostavený z komponentov Screamin Eagle, čo je značka športových kitov a dielov H-D

Exkluzívnemu postaveniu modelu zodpovedá však nielen špecifikácia a farebné prevedenie, ale aj cena. CVO Pre Street Breakout stojí 22 650 eur bez DPH.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY