vytisknout velikost písma Harley-Davidson 2016: Prezrite si novú modelovú radu

Kultový výrobca motocyklov z amerického Milwaukee predstavil výrobný program pre modelový rok 2016. Jedná sa o drobné vylepšenia a variácie na existujúce modely.
Harley-Davidson 2016: Prezrite si novú modelovú radu
Zoznam kapitol
  1. Harley-Davidson 2016
  2. Harley-Davidson 2016: Fotogaléria

V noci na pondelok nášho času predstavil Harley-Davidson svoj rad modelového roku 2016. Žiadnu technickú revolúciu alebo radikálne prepracovanie niektorého z doterajších modelov nečakajte, drobnejších štylistických aj funkčných zmien je však viac než dosť.

Street 500/750

Keď sme testovali najmenší a najdostupnejší Harley, kritizovali sme výkon brzdovej sústavy. A neboli sme sami. Rad Street preto dostal nové brzdy, vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Brembo.

11935146_10153158959615765_2090059620458436991_o.jpg
„Začiatočnícke“ Harleye rady Street dostali lepšie brzdy

Sportster

Všetky Sportstery dostali na rok 2016 lepšie sedlo s kvalitnejším poťahom a najmä nové odpruženie vpredu aj vzadu.

V snahe vyjsť v ústrety začínajúcim jazdcom, pre ktorých je možnosť dosiahnuť oboma nohami pohodlne na zem dôležitejšie ako všetko ostatné, Harley postupne skrátil dráhy pruženia hlavne vzadu až na samú hranicu použiteľnosti (s čestnou výnimkou modelu 883 Roadster, ktorý sa však na domácom trhu už nejakú dobu nepredáva). Nové pružiace a tlmiace jednotky by mali priniesť nápravu.

11921828_10153158958255765_5920588682248670757_o.jpg11886144_10153158958085765_6879396295731124851_o.jpg11953315_10153158959675765_1233894951670580421_o.jpg
Modely Forty-Eight i Iron 883 patria do produktovej rady Dark Custom (vpravo)

Zadné jednotky sú plnené dusíkom a majú nastaviteľné predpätie (kľúčom schovaným pod sedlom), predná vidlica je cartridge s progresívnymi pružinami. Harley sľubuje lepší kontakt kolesa s vozovkou a menej odskakovanie na nerovnostiach alebo pri brzdení.

Modely Iron 883 a Forty-Eight sa navyše dočkali niekoľkých stylingových zmien.

Dyna

V rade Dyna je relatívne ticho - možno až podozrivé. Všetky modely tejto rady s výnimkou Street Boba dostali pre modelový rok 2016 motor High Output Twin Cam 103, čo je nedávno vylepšená verzia "stotrojky". Avšak pozor, nepliesť si to s kvapalinovým chladením Touring modelov Ultra! Ich motor má rovnaké označenie, ale navyše s predponou Twin-Cooled.

905625_10153158959230765_8912992040016986889_o.jpg
Dyna Low Rider modelového roku 2016

Pripomeňme, že číslo udáva zdvihový objem v kubických palcoch, "po našom" je to 1690 cm3.

Softail

Nové modely Fat Boy S a Softail Slim S sa pýšia motorom Screamin Eagle Twin Cam 110. Je to prvýkrát, kedy sa prevŕtaná jednotka s vyšším výkonom i krútiacim momentom dostáva aj do bežnej produkcie HD. Doteraz bola vyhradená špičkovým modelom CVO. Presné parametre motora, ktorý má v Softailoch dva vyvažovacie hriadele a je napevno priskrutkovaný do rámu, značka zatiaľ nezverejnila.

hdmy16_flss_web.jpg11893856_10153158959080765_7899362613638777256_o.jpg11888656_10153158958925765_8338714911264672937_o.jpgSoftail Slim S vo farbách inšpirovaných vojenskými Harleymi z obdobia 2. svetovej vojny (vľavo) aj Fatboy S (uprostred) majú motor s objemom 1,8 l

Oba spomínané modely dostali navyše elektronické ovládanie plynu s tempomatom. To isté platí pre nostalgicky štylizovaný Heritage Softail Classic, ktorý vchádza do modelového roka 2016 s motorom High Output Twin-Cam 103 a pevnejšou konštrukciou bočných tašiek.

Touring

Do radu cestovných korábov sa po dvoch rokoch vracia Road Glide Ultra, charakterizovaný pevnou kapotážou s párom hlavných svetlometov. Na rozdiel od verzie Road Glide Special má Ultra komfortné sedlo aj pre spolujazdca a horný kufor s opierkou.

11893889_10153158958510765_2938843212465789297_o.jpgcvo_roadglideultra_web.jpgTour Glide Ultra v štandardnom prevedení (vľavo) a ako vyšperkovaná verzia CVO

Dôležitou výbavou je aj spodná kapotáž na padacom ráme. Rovnako ako u electro Glide Ultra sa v nej totiž schováva chladič motora Twin-cooled High Output Twin Cam 103. Kvapalinovú verziu Harley zatiaľ montuje len do tých modelov, kde môže chladič schovať tak, aby nebol na očiach. Tradícia holt zaväzuje.

Všetky spomínané novinky sa týkajú amerického trhu. Európska ponuka HD sa od tej domácej tradične líši čo do skladby modelov aj ich sériovej výbavy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY