vytisknout velikost písma Hanba Volkswagenu s motormi TSI nekončí, teraz sa týka Scirocco

Už dvakrát po sebe označil najpredávanejší automobilový časopis v Európe za najporuchovejší niektorý z modelov najpredávanejšej značky áut v Európe. Príčina zostáva rovnaká: zlyhávajúce rozvody motorov TSI.
Hanba Volkswagenu s motormi TSI nekončí, teraz sa týka Scirocco

Volkswagen Scirocco má na konte ďalší titul. Tento si ale vo Wolfsburgu do siene slávy nedajú. Ocenenie Die Goldene Möhre ("zlatá mrkva") totiž nemecký časopis Auto Bild udeľuje automobilom, ktoré spôsobili svojím majiteľom najväčšie trápenie.

S predaným nákladom vyše 500 000 kusov na výtlačok a 2,75 miliónmi čitateľov je Auto Bild najčítanejším automobilovým časopisom v Európe. Nelichotivý titul "zlatej mrkvy" vychádza z výsledkov ankety Kummerkasten, v rámci ktorej čitatelia oznamujú redakcii závažnejšie poruchy svojich áut.

Od prvého decembra 2012 do 30. novembra 2013 dorazilo do redakcie 10 300 platných sťažností. Auto Bild započítava iba tie, ktoré obsahujú kompletné údaje o automobile vrátane výrobného čísla. Počet nahlásených závad jednotlivých modelov je následne vydelený počtom registrovaných vozidiel daného typu v Nemecku.

"Víťazný" Volkswagen Scirocco vykázal najväčší pomerný výskyt závad, pričom najčastejším zdrojom problémov boli neslávne preslávené rozvody motora 1.4 TSI. Tie ostatne stoja aj za víťazstvom veľkopriestorového Volkswagenu Touran v minulom ročníku.

Na druhom mieste ankety Kummerkasten 2013 sa umiestnil Chevrolet Captiva, tiež kvôli rozvodom. Jeho rozvodový remeň praská dlho pred uplynutím odporúčaného intervalu výmeny. A bronzovú mrkvičku zožala Škoda Yeti - opäť v súvislosti s rozvodmi! V tomto prípade hnevá motor 1.2 TSI. České SUV pritom ešte pred dvoma rokmi vyšlo z ankety ako najspoľahlivejší model .

Achillova päta TSI

Volkswagenu sa tak opäť vracia problém nedostatočne dimenzovaných rozvodov v motoroch TSI, ktorý bol široko medializovaný v roku 2012 - práve zásluhou Auto Bildu. Rozvodová reťaz podlieha predčasnému opotrebeniu a ak si zákazník nevšimne charakteristického hrkania zastudena včas, skôr či neskôr preskočí o zub. Výsledkom môže byť aj veľmi závažné poškodenie motora.

V reakcii na vysoký počet preskočených reťazí u vozidiel s nízkym nájazdom bol Volkswagen nútený ponúknuť kompromis - hradenie aj pozáručnej opravy výrobcom. V plnom rozsahu na ňu však mali nárok iba majitelia najviac trojročných áut s menej než sto tisíc najazdenými kilometrami.

Problémy boli aj predtým

Nie je to v posledných rokoch zďaleka prvýkrát, kedy je produkcia skupiny Volkswagen skloňovaná v súvislosti so závažnými poruchami motora.

"Hlavný oporný pilier obľuby Passatu - vznetové motory TDI - sa tentoraz poriadne zakymácal," napísal v roku 2011 špecializovaný časopis Jazdenky, vydávaný pod hlavičkou Sveta motorov. Populárne turbodiesely 2.0 TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska dokázali majiteľa Passatu prekvapiť zlyhávajúcim pohonom vyvažovacích hriadeľov, poddimenzovaným napínačom rozvodového remeňa a dokonca aj praskajúcimi hlavami.

Vlani potom Volkswagen musel siahnuť k zvolávacej akcii nevídaného rozsahu. Ako informoval web E15.cz, koncern pozýva do servisov kvôli rôznym technickým problémom takmer 2,6 miliónov vozidiel. Zvolávacia akcia sa týka niekoľkých automobiliek koncernu vrátane českej Škody.

Zákazníci neutekajú

Predajným výsledkom Volkswagenu kvalitatívne excesy nijako neubližujú. Napríklad v novembri 2013 si značka v Európe pripísala celkom 133 179 registrácií a ľahko tak potvrdila svoju pozíciu dlhodobej jedničky.

Najpredávanejším modelom automobilu v Európe je, takisto dlhodobo, Volkswagen Golf. Aktuálne siedma generácia kompaktného hatchbacku má motory z novej konštrukčnej rady, u ktorých by sa problém s preskakovaním rozvodového reťaze už vyskytovať nemal.

Zdroj: AutoBild.de

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY