vytisknout velikost písma Hanba Volkswagenu s motormi TSI nekončí, teraz sa týka Scirocco

Už dvakrát po sebe označil najpredávanejší automobilový časopis v Európe za najporuchovejší niektorý z modelov najpredávanejšej značky áut v Európe. Príčina zostáva rovnaká: zlyhávajúce rozvody motorov TSI.
Hanba Volkswagenu s motormi TSI nekončí, teraz sa týka Scirocco

Volkswagen Scirocco má na konte ďalší titul. Tento si ale vo Wolfsburgu do siene slávy nedajú. Ocenenie Die Goldene Möhre ("zlatá mrkva") totiž nemecký časopis Auto Bild udeľuje automobilom, ktoré spôsobili svojím majiteľom najväčšie trápenie.

S predaným nákladom vyše 500 000 kusov na výtlačok a 2,75 miliónmi čitateľov je Auto Bild najčítanejším automobilovým časopisom v Európe. Nelichotivý titul "zlatej mrkvy" vychádza z výsledkov ankety Kummerkasten, v rámci ktorej čitatelia oznamujú redakcii závažnejšie poruchy svojich áut.

Od prvého decembra 2012 do 30. novembra 2013 dorazilo do redakcie 10 300 platných sťažností. Auto Bild započítava iba tie, ktoré obsahujú kompletné údaje o automobile vrátane výrobného čísla. Počet nahlásených závad jednotlivých modelov je následne vydelený počtom registrovaných vozidiel daného typu v Nemecku.

"Víťazný" Volkswagen Scirocco vykázal najväčší pomerný výskyt závad, pričom najčastejším zdrojom problémov boli neslávne preslávené rozvody motora 1.4 TSI. Tie ostatne stoja aj za víťazstvom veľkopriestorového Volkswagenu Touran v minulom ročníku.

Na druhom mieste ankety Kummerkasten 2013 sa umiestnil Chevrolet Captiva, tiež kvôli rozvodom. Jeho rozvodový remeň praská dlho pred uplynutím odporúčaného intervalu výmeny. A bronzovú mrkvičku zožala Škoda Yeti - opäť v súvislosti s rozvodmi! V tomto prípade hnevá motor 1.2 TSI. České SUV pritom ešte pred dvoma rokmi vyšlo z ankety ako najspoľahlivejší model .

Achillova päta TSI

Volkswagenu sa tak opäť vracia problém nedostatočne dimenzovaných rozvodov v motoroch TSI, ktorý bol široko medializovaný v roku 2012 - práve zásluhou Auto Bildu. Rozvodová reťaz podlieha predčasnému opotrebeniu a ak si zákazník nevšimne charakteristického hrkania zastudena včas, skôr či neskôr preskočí o zub. Výsledkom môže byť aj veľmi závažné poškodenie motora.

V reakcii na vysoký počet preskočených reťazí u vozidiel s nízkym nájazdom bol Volkswagen nútený ponúknuť kompromis - hradenie aj pozáručnej opravy výrobcom. V plnom rozsahu na ňu však mali nárok iba majitelia najviac trojročných áut s menej než sto tisíc najazdenými kilometrami.

Problémy boli aj predtým

Nie je to v posledných rokoch zďaleka prvýkrát, kedy je produkcia skupiny Volkswagen skloňovaná v súvislosti so závažnými poruchami motora.

"Hlavný oporný pilier obľuby Passatu - vznetové motory TDI - sa tentoraz poriadne zakymácal," napísal v roku 2011 špecializovaný časopis Jazdenky, vydávaný pod hlavičkou Sveta motorov. Populárne turbodiesely 2.0 TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska dokázali majiteľa Passatu prekvapiť zlyhávajúcim pohonom vyvažovacích hriadeľov, poddimenzovaným napínačom rozvodového remeňa a dokonca aj praskajúcimi hlavami.

Vlani potom Volkswagen musel siahnuť k zvolávacej akcii nevídaného rozsahu. Ako informoval web E15.cz, koncern pozýva do servisov kvôli rôznym technickým problémom takmer 2,6 miliónov vozidiel. Zvolávacia akcia sa týka niekoľkých automobiliek koncernu vrátane českej Škody.

Zákazníci neutekajú

Predajným výsledkom Volkswagenu kvalitatívne excesy nijako neubližujú. Napríklad v novembri 2013 si značka v Európe pripísala celkom 133 179 registrácií a ľahko tak potvrdila svoju pozíciu dlhodobej jedničky.

Najpredávanejším modelom automobilu v Európe je, takisto dlhodobo, Volkswagen Golf. Aktuálne siedma generácia kompaktného hatchbacku má motory z novej konštrukčnej rady, u ktorých by sa problém s preskakovaním rozvodového reťaze už vyskytovať nemal.

Zdroj: AutoBild.de

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY