vytisknout velikost písma Guardian: Vyššie emisie majú aj Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List sa odvoláva na výsledky testov spoločnosti Emissions Analytics. Tá vzala automobily, ktoré zmerala v inom teste než v NEDC, a výsledkom "prekvapivo" boli vyššie emisie oxidov dusíka, ako povoľujú limity Euro 6.
Guardian: Vyššie emisie majú aj Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate spoločnosti Volkswagen rozpútala naozaj veľkú aféru, ktorá pomaly prerastá na všetky ďalšie automobilky. Nedávno sa s vyhlásením o podvodníkoch prihlásil nemecký ADAC, dnes prichádza s novým zoznamom britský The Guardian. Podľa jeho informácií vykazujú vyššie emisie v prevádzke aj modely značiek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

Guardian sa odkazuje na výsledky testov spoločnosti Emissions Analytics. Princíp je ale pritom stále rovnaký. Spomínaná spoločnosť vzala automobily, ktoré zmerala v inom teste než v NEDC, a výsledkom "prekvapivo" boli vyššie emisie oxidov dusíka, ako povoľujú limity Euro 6. Spomínaný test sa viac podobá reálnej prevádzke, a teda aj majú autá horšie výsledky.
Guardian neuvádza, či sa jedná o cyklus WLTC alebo o nejaký iný spôsob merania. Avšak výsledky sú nasledujúce.

Naftové autá z dielne Mercedesu vykázali v priemere viac ako dvojnásobné prekročenie limitov Euro 5 a päťnásobné prekročenie Euro 6. V prípade Hondy to bolo 2,6-krát viac pri staršej norme a šesťkrát viac pri Euro 6. Mazda podľa Emissions Analytics produkuje 1,6-násobne viac ( Euro 5) a 3,6-krát viac v prípade Euro 6 a konečne Mitsubishi sa v priemere pohybuje medzi 1,5 až 3,4-krát vyššími hodnotami v porovnaní s oficiálnymi limitmi.
Veľmi výstižne okomentoval výsledky tlačový hovorca Mitsubishi, ktorý doslova povedal: "Testy NEDC nikdy nereprezentovali jazdu v reálnej prevádzke." A presne to je ten problém.

To, že sa automobily zmerajú iným spôsobom ako tým oficiálnym a vo výsledku potom majú viac emisií, nedokazuje, že automobilky podvádzajú. Spoločnosť Emissions Analytics nedokázala podvody iných značiek, ale naopak opäť potvrdila, kde je hlavný problém: Je to nereálny cyklus merania emisií.

O výsledkoch sa navyše dá polemizovať, pretože predstavujú priemer rôznych automobilov podľa značiek, ale nevie sa presne, čo to bolo za autá. Mimochodom presne na toto doplatil práve ADAC, ktorý sa vytasil so šokujúcou správou podobného charakteru, kedy vo výsledku vyšiel ako najväčší hriešnik naftový Nissan X-Trail. Lenže sa čoskoro ukázalo, že bol s limitmi pre Euro 6 porovnávaný X-Trail s motorom pre Euro 5, ktorý bol ešte navyše predprodukčný a ADAC následne všetky svoje výsledky ešte upravoval.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY