vytisknout velikost písma Guardian: Vyššie emisie majú aj Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List sa odvoláva na výsledky testov spoločnosti Emissions Analytics. Tá vzala automobily, ktoré zmerala v inom teste než v NEDC, a výsledkom "prekvapivo" boli vyššie emisie oxidov dusíka, ako povoľujú limity Euro 6.
Guardian: Vyššie emisie majú aj Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate spoločnosti Volkswagen rozpútala naozaj veľkú aféru, ktorá pomaly prerastá na všetky ďalšie automobilky. Nedávno sa s vyhlásením o podvodníkoch prihlásil nemecký ADAC, dnes prichádza s novým zoznamom britský The Guardian. Podľa jeho informácií vykazujú vyššie emisie v prevádzke aj modely značiek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

Guardian sa odkazuje na výsledky testov spoločnosti Emissions Analytics. Princíp je ale pritom stále rovnaký. Spomínaná spoločnosť vzala automobily, ktoré zmerala v inom teste než v NEDC, a výsledkom "prekvapivo" boli vyššie emisie oxidov dusíka, ako povoľujú limity Euro 6. Spomínaný test sa viac podobá reálnej prevádzke, a teda aj majú autá horšie výsledky.
Guardian neuvádza, či sa jedná o cyklus WLTC alebo o nejaký iný spôsob merania. Avšak výsledky sú nasledujúce.

Naftové autá z dielne Mercedesu vykázali v priemere viac ako dvojnásobné prekročenie limitov Euro 5 a päťnásobné prekročenie Euro 6. V prípade Hondy to bolo 2,6-krát viac pri staršej norme a šesťkrát viac pri Euro 6. Mazda podľa Emissions Analytics produkuje 1,6-násobne viac ( Euro 5) a 3,6-krát viac v prípade Euro 6 a konečne Mitsubishi sa v priemere pohybuje medzi 1,5 až 3,4-krát vyššími hodnotami v porovnaní s oficiálnymi limitmi.
Veľmi výstižne okomentoval výsledky tlačový hovorca Mitsubishi, ktorý doslova povedal: "Testy NEDC nikdy nereprezentovali jazdu v reálnej prevádzke." A presne to je ten problém.

To, že sa automobily zmerajú iným spôsobom ako tým oficiálnym a vo výsledku potom majú viac emisií, nedokazuje, že automobilky podvádzajú. Spoločnosť Emissions Analytics nedokázala podvody iných značiek, ale naopak opäť potvrdila, kde je hlavný problém: Je to nereálny cyklus merania emisií.

O výsledkoch sa navyše dá polemizovať, pretože predstavujú priemer rôznych automobilov podľa značiek, ale nevie sa presne, čo to bolo za autá. Mimochodom presne na toto doplatil práve ADAC, ktorý sa vytasil so šokujúcou správou podobného charakteru, kedy vo výsledku vyšiel ako najväčší hriešnik naftový Nissan X-Trail. Lenže sa čoskoro ukázalo, že bol s limitmi pre Euro 6 porovnávaný X-Trail s motorom pre Euro 5, ktorý bol ešte navyše predprodukčný a ADAC následne všetky svoje výsledky ešte upravoval.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY