vytisknout velikost písma Guardian: Vyššie emisie majú aj Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List sa odvoláva na výsledky testov spoločnosti Emissions Analytics. Tá vzala automobily, ktoré zmerala v inom teste než v NEDC, a výsledkom "prekvapivo" boli vyššie emisie oxidov dusíka, ako povoľujú limity Euro 6.
Guardian: Vyššie emisie majú aj Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate spoločnosti Volkswagen rozpútala naozaj veľkú aféru, ktorá pomaly prerastá na všetky ďalšie automobilky. Nedávno sa s vyhlásením o podvodníkoch prihlásil nemecký ADAC, dnes prichádza s novým zoznamom britský The Guardian. Podľa jeho informácií vykazujú vyššie emisie v prevádzke aj modely značiek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

Guardian sa odkazuje na výsledky testov spoločnosti Emissions Analytics. Princíp je ale pritom stále rovnaký. Spomínaná spoločnosť vzala automobily, ktoré zmerala v inom teste než v NEDC, a výsledkom "prekvapivo" boli vyššie emisie oxidov dusíka, ako povoľujú limity Euro 6. Spomínaný test sa viac podobá reálnej prevádzke, a teda aj majú autá horšie výsledky.
Guardian neuvádza, či sa jedná o cyklus WLTC alebo o nejaký iný spôsob merania. Avšak výsledky sú nasledujúce.

Naftové autá z dielne Mercedesu vykázali v priemere viac ako dvojnásobné prekročenie limitov Euro 5 a päťnásobné prekročenie Euro 6. V prípade Hondy to bolo 2,6-krát viac pri staršej norme a šesťkrát viac pri Euro 6. Mazda podľa Emissions Analytics produkuje 1,6-násobne viac ( Euro 5) a 3,6-krát viac v prípade Euro 6 a konečne Mitsubishi sa v priemere pohybuje medzi 1,5 až 3,4-krát vyššími hodnotami v porovnaní s oficiálnymi limitmi.
Veľmi výstižne okomentoval výsledky tlačový hovorca Mitsubishi, ktorý doslova povedal: "Testy NEDC nikdy nereprezentovali jazdu v reálnej prevádzke." A presne to je ten problém.

To, že sa automobily zmerajú iným spôsobom ako tým oficiálnym a vo výsledku potom majú viac emisií, nedokazuje, že automobilky podvádzajú. Spoločnosť Emissions Analytics nedokázala podvody iných značiek, ale naopak opäť potvrdila, kde je hlavný problém: Je to nereálny cyklus merania emisií.

O výsledkoch sa navyše dá polemizovať, pretože predstavujú priemer rôznych automobilov podľa značiek, ale nevie sa presne, čo to bolo za autá. Mimochodom presne na toto doplatil práve ADAC, ktorý sa vytasil so šokujúcou správou podobného charakteru, kedy vo výsledku vyšiel ako najväčší hriešnik naftový Nissan X-Trail. Lenže sa čoskoro ukázalo, že bol s limitmi pre Euro 6 porovnávaný X-Trail s motorom pre Euro 5, ktorý bol ešte navyše predprodukčný a ADAC následne všetky svoje výsledky ešte upravoval.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY