vytisknout velikost písma Gray Design Sidewinder je konečne skutočné športové SUV

Gray Design Sidewinder je konečne skutočné športové SUV

Kým kolega Lukáš pripravuje článok o novom Mercedese GLE Coupé, konkurentovi pre BMW X6, na svet sa dostalo iné skutočne športové SUV. Dizajnér Eduard Gray navrhol koncept plážovej buginy, ktorý sa ozajstného terénu nebojí. Hovoríte si, že vyzerá ako model buginy na diaľkové ovládanie? Áno, práve malá hračka slúžila ako inšpirácia. A už sa pripravuje malosériová zákazková výroba.

Koncept sa volá Sidewinder. V angličtine tento termín znamená niečo ako ozbrojený parťák a výzbroj tohto vozidla je skutočne hrozivá. Poháňa ho totiž osemvalcový motor Chevrolet LSX s objemom 8,4 l. Nie, to nie je preklep. Jeden valec tohto motora má skutočne väčší zdvihový objem ako celý základný trojvalec v novej Fabii.

Výkon sa pohybuje okolo 630 koní, ale oveľa dôležitejší bude krútiaci moment. Ten prekračuje hodnotu 800 Nm. Na stovku toto monštrum zrýchli za štyri sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 150 km/h. Že to nie je veľa? No, tieto hodnoty totiž platia pre jazdu v hlbokom piesku...

Na špeciálnom masívnom podvozku s dlhými zdvihmi sedí celokarbonová karoséria, ktorá bola navrhnutá a postavená spoločnosťou Trifilon v bývalých laboratóriách automobilky Saab. Vo Švédsku dokonca stavia aj interiér a montujú do neho zábavný systém založený na Androide.

O cene tohto skutočne športového offroadu sa ešte nehovorí, ale v arabských štátoch a USA o neho určite bude medzi majetnejšou klientelou záujem. Vedľa takého auta potom všetky tie X6 a GLE Coupé vyzerajú rovnako športovo ako kredenc.

sidewinder-image2-1.jpgsidewinder-image3-1.jpgsidewinder-image4-1.jpgsidewinder-image5-1.jpgsidewinder-image6-1.jpgsidewinder-image7-1.jpgsidewinder-image8-1.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY