vytisknout velikost písma Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu.
Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Poňatie pretekárskeho simulátora sa snaží predefinovať spoločnosť Polyphony Digital, ktorá stojí za vývojom legendárneho závodného simulátoru Gran Turismo. Teraz boli oficiálne oznámené prípravy nového dielu, v poradí už siedmeho.

Ponesie meno Gran Turismo Sport (asi sa mu ale bude skrátene hovoriť GT7), k dispozícii bude výhradne na novej generácii konzoly Playstation 4 a pripravuje niečo, čo zatiaľ nemá na konzolovom pretekaní obdoby. Súťažiť sa totiž bude o skutočné poháre, nie len o virtuálne trofeje.

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu. Tvorcovia Gran Turismo preslávili už tým, že pomocou programu GT Academy dostali konzolových hráčov za volant skutočných pretekárskych áut a treba povedať, že si vedú absolventi veľmi dobre aj v najťažšej svetovej konkurencii.

"V hre Gran Turismo SPORT budú súčasne prebiehať dva on-line šampionáty: Národný pohár, v ktorom budú hráči reprezentovať svoju vlasť, a Pohár výrobcov, v ktorom budú hráči zastupovať svojho obľúbeného výrobcu automobilov. Hráči nepretekajú len sami za seba, môžu tiež ako diváci fandiť svojej vlasti alebo tímu obľúbenej automobilky. Víťaz šampionátu potom bude odmenený na slávnostnom odovzdávaní cien FIA úplne rovnako ako skutoční pretekári: pôjde o historický okamih, kedy bude videohra oficiálne uznaná na rovnakej úrovni motoristického športu," uvádza sa na oficiálnych stránkach pripravovaného simulátoru.

Pokiaľ ide o samotnú hru, Polyphony Digital sľubuje vďaka výkonnejšej platforme PS4 ešte prepracovanejšiu fyziku jazdy, lepšie zvuky a samozrejme zase lepšiu grafiku a efekty. O oficiálnom dátume predstavení sa ešte nehovorí, beta-testovanie ale začne na jar 2016. Možno sa teda nového Gran Turisma dočkáme o rok na Vianoce.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY