vytisknout velikost písma Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu.
Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Poňatie pretekárskeho simulátora sa snaží predefinovať spoločnosť Polyphony Digital, ktorá stojí za vývojom legendárneho závodného simulátoru Gran Turismo. Teraz boli oficiálne oznámené prípravy nového dielu, v poradí už siedmeho.

Ponesie meno Gran Turismo Sport (asi sa mu ale bude skrátene hovoriť GT7), k dispozícii bude výhradne na novej generácii konzoly Playstation 4 a pripravuje niečo, čo zatiaľ nemá na konzolovom pretekaní obdoby. Súťažiť sa totiž bude o skutočné poháre, nie len o virtuálne trofeje.

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu. Tvorcovia Gran Turismo preslávili už tým, že pomocou programu GT Academy dostali konzolových hráčov za volant skutočných pretekárskych áut a treba povedať, že si vedú absolventi veľmi dobre aj v najťažšej svetovej konkurencii.

"V hre Gran Turismo SPORT budú súčasne prebiehať dva on-line šampionáty: Národný pohár, v ktorom budú hráči reprezentovať svoju vlasť, a Pohár výrobcov, v ktorom budú hráči zastupovať svojho obľúbeného výrobcu automobilov. Hráči nepretekajú len sami za seba, môžu tiež ako diváci fandiť svojej vlasti alebo tímu obľúbenej automobilky. Víťaz šampionátu potom bude odmenený na slávnostnom odovzdávaní cien FIA úplne rovnako ako skutoční pretekári: pôjde o historický okamih, kedy bude videohra oficiálne uznaná na rovnakej úrovni motoristického športu," uvádza sa na oficiálnych stránkach pripravovaného simulátoru.

Pokiaľ ide o samotnú hru, Polyphony Digital sľubuje vďaka výkonnejšej platforme PS4 ešte prepracovanejšiu fyziku jazdy, lepšie zvuky a samozrejme zase lepšiu grafiku a efekty. O oficiálnom dátume predstavení sa ešte nehovorí, beta-testovanie ale začne na jar 2016. Možno sa teda nového Gran Turisma dočkáme o rok na Vianoce.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY