vytisknout velikost písma Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu.
Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Poňatie pretekárskeho simulátora sa snaží predefinovať spoločnosť Polyphony Digital, ktorá stojí za vývojom legendárneho závodného simulátoru Gran Turismo. Teraz boli oficiálne oznámené prípravy nového dielu, v poradí už siedmeho.

Ponesie meno Gran Turismo Sport (asi sa mu ale bude skrátene hovoriť GT7), k dispozícii bude výhradne na novej generácii konzoly Playstation 4 a pripravuje niečo, čo zatiaľ nemá na konzolovom pretekaní obdoby. Súťažiť sa totiž bude o skutočné poháre, nie len o virtuálne trofeje.

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu. Tvorcovia Gran Turismo preslávili už tým, že pomocou programu GT Academy dostali konzolových hráčov za volant skutočných pretekárskych áut a treba povedať, že si vedú absolventi veľmi dobre aj v najťažšej svetovej konkurencii.

"V hre Gran Turismo SPORT budú súčasne prebiehať dva on-line šampionáty: Národný pohár, v ktorom budú hráči reprezentovať svoju vlasť, a Pohár výrobcov, v ktorom budú hráči zastupovať svojho obľúbeného výrobcu automobilov. Hráči nepretekajú len sami za seba, môžu tiež ako diváci fandiť svojej vlasti alebo tímu obľúbenej automobilky. Víťaz šampionátu potom bude odmenený na slávnostnom odovzdávaní cien FIA úplne rovnako ako skutoční pretekári: pôjde o historický okamih, kedy bude videohra oficiálne uznaná na rovnakej úrovni motoristického športu," uvádza sa na oficiálnych stránkach pripravovaného simulátoru.

Pokiaľ ide o samotnú hru, Polyphony Digital sľubuje vďaka výkonnejšej platforme PS4 ešte prepracovanejšiu fyziku jazdy, lepšie zvuky a samozrejme zase lepšiu grafiku a efekty. O oficiálnom dátume predstavení sa ešte nehovorí, beta-testovanie ale začne na jar 2016. Možno sa teda nového Gran Turisma dočkáme o rok na Vianoce.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY