vytisknout velikost písma Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu.
Gran Turismo Sport mieri na Playstation 4. Súťažiť môžete o skutočné trofeje

Poňatie pretekárskeho simulátora sa snaží predefinovať spoločnosť Polyphony Digital, ktorá stojí za vývojom legendárneho závodného simulátoru Gran Turismo. Teraz boli oficiálne oznámené prípravy nového dielu, v poradí už siedmeho.

Ponesie meno Gran Turismo Sport (asi sa mu ale bude skrátene hovoriť GT7), k dispozícii bude výhradne na novej generácii konzoly Playstation 4 a pripravuje niečo, čo zatiaľ nemá na konzolovom pretekaní obdoby. Súťažiť sa totiž bude o skutočné poháre, nie len o virtuálne trofeje.

Všetko je ešte na začiatku, ale Polyphony Digital nadviazala hlbšiu spoluprácu s organizáciou FIA, ktorá zastrešuje celosvetové aktivity motoršportu. Tvorcovia Gran Turismo preslávili už tým, že pomocou programu GT Academy dostali konzolových hráčov za volant skutočných pretekárskych áut a treba povedať, že si vedú absolventi veľmi dobre aj v najťažšej svetovej konkurencii.

"V hre Gran Turismo SPORT budú súčasne prebiehať dva on-line šampionáty: Národný pohár, v ktorom budú hráči reprezentovať svoju vlasť, a Pohár výrobcov, v ktorom budú hráči zastupovať svojho obľúbeného výrobcu automobilov. Hráči nepretekajú len sami za seba, môžu tiež ako diváci fandiť svojej vlasti alebo tímu obľúbenej automobilky. Víťaz šampionátu potom bude odmenený na slávnostnom odovzdávaní cien FIA úplne rovnako ako skutoční pretekári: pôjde o historický okamih, kedy bude videohra oficiálne uznaná na rovnakej úrovni motoristického športu," uvádza sa na oficiálnych stránkach pripravovaného simulátoru.

Pokiaľ ide o samotnú hru, Polyphony Digital sľubuje vďaka výkonnejšej platforme PS4 ešte prepracovanejšiu fyziku jazdy, lepšie zvuky a samozrejme zase lepšiu grafiku a efekty. O oficiálnom dátume predstavení sa ešte nehovorí, beta-testovanie ale začne na jar 2016. Možno sa teda nového Gran Turisma dočkáme o rok na Vianoce.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY