vytisknout velikost písma Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Autonómne vozidlá spoločnosti Google búrajú. Ale nie vlastnou vinou.
Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Spoločnosť Google priznala, že jej autonómne vozidlá, ktoré prechádzajú skúškami v bežnej prevádzke, mali za šesť rokov celkom 11 nehôd. Pri nich nebol nikto zranený a všetky vraj boli zavinené iným účastníkom.

Sedemkrát do auta Google narazil niekto zozadu, keď nedodržal bezpečnú vzdialenosť a nedobrzdil, dvakrát niekto prešiel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšimol autá Google pri prechádzaní z pruhu do pruhu.

K týmto nehodám došlo počas 2,7 milióna testovacích kilometrov vrátane 1,1 milióna, keď boli autonómne autá riadená ručne. Priemerne má tak autonómne vozidlo spoločnosti Google jednu nehodu za 250 000 najazdených kilometrov čiže 0,6 nehody na 100 000 mil. Národný priemer je pritom 0,3 nehody na 100 000 míľ (161 000 km), uvádza AP.

Google chce ale byť pri porovnávaní dát s národným priemerom opatrný, pretože veľa "ťukancov" (údajne až päť miliónov ročne) ľudia polícii ani poisťovniam nehlásia. Zároveň je možné podľa Googlu získať aj z týchto nehôd cenné dáta a tým pádom ešte zlepšiť systém riadenia vozidla v autonómnom režime.

Podobné skúsenosti má aj spoločnosť Delphi, ktorá tiež prevádzkuje autonómne vozidlo. Zatiaľ čo Google používa flotilu hybridných Lexusov RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už malo tiež nehodu, keď jeden vodič Hondy Civic prešiel do protismeru.

Kým Delphi poskytlo presné dáta o nehode, Google tieto údaje poskytnúť nemieni s odkazom na súkromie účastníkov nehôd a na kalifornské zákony, podľa ktorých sú dáta o nehodách tajné. A za to sa na neho hneď zniesla kritika odporcov autonómnych vozidiel a Googlu. Podľa nich by mala spoločnosť presne vysvetliť, čo sa stalo a či bol naozaj na vine niekto iný.

Spoločnosť Delphi počas prevádzky svojho autonómneho vozidla zistila, že sa k nemu ostatní vodiči správajú dosť nevrlo a agresívne. Vadí im predovšetkým to, že auto vždy dodržiava rýchlostné limity a je príliš opatrné, povedali zástupcovia Delphi pre AutoNews.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY