vytisknout velikost písma Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Autonómne vozidlá spoločnosti Google búrajú. Ale nie vlastnou vinou.
Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Spoločnosť Google priznala, že jej autonómne vozidlá, ktoré prechádzajú skúškami v bežnej prevádzke, mali za šesť rokov celkom 11 nehôd. Pri nich nebol nikto zranený a všetky vraj boli zavinené iným účastníkom.

Sedemkrát do auta Google narazil niekto zozadu, keď nedodržal bezpečnú vzdialenosť a nedobrzdil, dvakrát niekto prešiel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšimol autá Google pri prechádzaní z pruhu do pruhu.

K týmto nehodám došlo počas 2,7 milióna testovacích kilometrov vrátane 1,1 milióna, keď boli autonómne autá riadená ručne. Priemerne má tak autonómne vozidlo spoločnosti Google jednu nehodu za 250 000 najazdených kilometrov čiže 0,6 nehody na 100 000 mil. Národný priemer je pritom 0,3 nehody na 100 000 míľ (161 000 km), uvádza AP.

Google chce ale byť pri porovnávaní dát s národným priemerom opatrný, pretože veľa "ťukancov" (údajne až päť miliónov ročne) ľudia polícii ani poisťovniam nehlásia. Zároveň je možné podľa Googlu získať aj z týchto nehôd cenné dáta a tým pádom ešte zlepšiť systém riadenia vozidla v autonómnom režime.

Podobné skúsenosti má aj spoločnosť Delphi, ktorá tiež prevádzkuje autonómne vozidlo. Zatiaľ čo Google používa flotilu hybridných Lexusov RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už malo tiež nehodu, keď jeden vodič Hondy Civic prešiel do protismeru.

Kým Delphi poskytlo presné dáta o nehode, Google tieto údaje poskytnúť nemieni s odkazom na súkromie účastníkov nehôd a na kalifornské zákony, podľa ktorých sú dáta o nehodách tajné. A za to sa na neho hneď zniesla kritika odporcov autonómnych vozidiel a Googlu. Podľa nich by mala spoločnosť presne vysvetliť, čo sa stalo a či bol naozaj na vine niekto iný.

Spoločnosť Delphi počas prevádzky svojho autonómneho vozidla zistila, že sa k nemu ostatní vodiči správajú dosť nevrlo a agresívne. Vadí im predovšetkým to, že auto vždy dodržiava rýchlostné limity a je príliš opatrné, povedali zástupcovia Delphi pre AutoNews.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY