vytisknout velikost písma Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Autonómne vozidlá spoločnosti Google búrajú. Ale nie vlastnou vinou.
Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Spoločnosť Google priznala, že jej autonómne vozidlá, ktoré prechádzajú skúškami v bežnej prevádzke, mali za šesť rokov celkom 11 nehôd. Pri nich nebol nikto zranený a všetky vraj boli zavinené iným účastníkom.

Sedemkrát do auta Google narazil niekto zozadu, keď nedodržal bezpečnú vzdialenosť a nedobrzdil, dvakrát niekto prešiel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšimol autá Google pri prechádzaní z pruhu do pruhu.

K týmto nehodám došlo počas 2,7 milióna testovacích kilometrov vrátane 1,1 milióna, keď boli autonómne autá riadená ručne. Priemerne má tak autonómne vozidlo spoločnosti Google jednu nehodu za 250 000 najazdených kilometrov čiže 0,6 nehody na 100 000 mil. Národný priemer je pritom 0,3 nehody na 100 000 míľ (161 000 km), uvádza AP.

Google chce ale byť pri porovnávaní dát s národným priemerom opatrný, pretože veľa "ťukancov" (údajne až päť miliónov ročne) ľudia polícii ani poisťovniam nehlásia. Zároveň je možné podľa Googlu získať aj z týchto nehôd cenné dáta a tým pádom ešte zlepšiť systém riadenia vozidla v autonómnom režime.

Podobné skúsenosti má aj spoločnosť Delphi, ktorá tiež prevádzkuje autonómne vozidlo. Zatiaľ čo Google používa flotilu hybridných Lexusov RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už malo tiež nehodu, keď jeden vodič Hondy Civic prešiel do protismeru.

Kým Delphi poskytlo presné dáta o nehode, Google tieto údaje poskytnúť nemieni s odkazom na súkromie účastníkov nehôd a na kalifornské zákony, podľa ktorých sú dáta o nehodách tajné. A za to sa na neho hneď zniesla kritika odporcov autonómnych vozidiel a Googlu. Podľa nich by mala spoločnosť presne vysvetliť, čo sa stalo a či bol naozaj na vine niekto iný.

Spoločnosť Delphi počas prevádzky svojho autonómneho vozidla zistila, že sa k nemu ostatní vodiči správajú dosť nevrlo a agresívne. Vadí im predovšetkým to, že auto vždy dodržiava rýchlostné limity a je príliš opatrné, povedali zástupcovia Delphi pre AutoNews.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY