vytisknout velikost písma Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Autonómne vozidlá spoločnosti Google búrajú. Ale nie vlastnou vinou.
Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Spoločnosť Google priznala, že jej autonómne vozidlá, ktoré prechádzajú skúškami v bežnej prevádzke, mali za šesť rokov celkom 11 nehôd. Pri nich nebol nikto zranený a všetky vraj boli zavinené iným účastníkom.

Sedemkrát do auta Google narazil niekto zozadu, keď nedodržal bezpečnú vzdialenosť a nedobrzdil, dvakrát niekto prešiel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšimol autá Google pri prechádzaní z pruhu do pruhu.

K týmto nehodám došlo počas 2,7 milióna testovacích kilometrov vrátane 1,1 milióna, keď boli autonómne autá riadená ručne. Priemerne má tak autonómne vozidlo spoločnosti Google jednu nehodu za 250 000 najazdených kilometrov čiže 0,6 nehody na 100 000 mil. Národný priemer je pritom 0,3 nehody na 100 000 míľ (161 000 km), uvádza AP.

Google chce ale byť pri porovnávaní dát s národným priemerom opatrný, pretože veľa "ťukancov" (údajne až päť miliónov ročne) ľudia polícii ani poisťovniam nehlásia. Zároveň je možné podľa Googlu získať aj z týchto nehôd cenné dáta a tým pádom ešte zlepšiť systém riadenia vozidla v autonómnom režime.

Podobné skúsenosti má aj spoločnosť Delphi, ktorá tiež prevádzkuje autonómne vozidlo. Zatiaľ čo Google používa flotilu hybridných Lexusov RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už malo tiež nehodu, keď jeden vodič Hondy Civic prešiel do protismeru.

Kým Delphi poskytlo presné dáta o nehode, Google tieto údaje poskytnúť nemieni s odkazom na súkromie účastníkov nehôd a na kalifornské zákony, podľa ktorých sú dáta o nehodách tajné. A za to sa na neho hneď zniesla kritika odporcov autonómnych vozidiel a Googlu. Podľa nich by mala spoločnosť presne vysvetliť, čo sa stalo a či bol naozaj na vine niekto iný.

Spoločnosť Delphi počas prevádzky svojho autonómneho vozidla zistila, že sa k nemu ostatní vodiči správajú dosť nevrlo a agresívne. Vadí im predovšetkým to, že auto vždy dodržiava rýchlostné limity a je príliš opatrné, povedali zástupcovia Delphi pre AutoNews.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY