vytisknout velikost písma Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Autonómne vozidlá spoločnosti Google búrajú. Ale nie vlastnou vinou.
Google sa priznal. Jeho autonómne vozidlá mali už 11 nehôd

Spoločnosť Google priznala, že jej autonómne vozidlá, ktoré prechádzajú skúškami v bežnej prevádzke, mali za šesť rokov celkom 11 nehôd. Pri nich nebol nikto zranený a všetky vraj boli zavinené iným účastníkom.

Sedemkrát do auta Google narazil niekto zozadu, keď nedodržal bezpečnú vzdialenosť a nedobrzdil, dvakrát niekto prešiel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšimol autá Google pri prechádzaní z pruhu do pruhu.

K týmto nehodám došlo počas 2,7 milióna testovacích kilometrov vrátane 1,1 milióna, keď boli autonómne autá riadená ručne. Priemerne má tak autonómne vozidlo spoločnosti Google jednu nehodu za 250 000 najazdených kilometrov čiže 0,6 nehody na 100 000 mil. Národný priemer je pritom 0,3 nehody na 100 000 míľ (161 000 km), uvádza AP.

Google chce ale byť pri porovnávaní dát s národným priemerom opatrný, pretože veľa "ťukancov" (údajne až päť miliónov ročne) ľudia polícii ani poisťovniam nehlásia. Zároveň je možné podľa Googlu získať aj z týchto nehôd cenné dáta a tým pádom ešte zlepšiť systém riadenia vozidla v autonómnom režime.

Podobné skúsenosti má aj spoločnosť Delphi, ktorá tiež prevádzkuje autonómne vozidlo. Zatiaľ čo Google používa flotilu hybridných Lexusov RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už malo tiež nehodu, keď jeden vodič Hondy Civic prešiel do protismeru.

Kým Delphi poskytlo presné dáta o nehode, Google tieto údaje poskytnúť nemieni s odkazom na súkromie účastníkov nehôd a na kalifornské zákony, podľa ktorých sú dáta o nehodách tajné. A za to sa na neho hneď zniesla kritika odporcov autonómnych vozidiel a Googlu. Podľa nich by mala spoločnosť presne vysvetliť, čo sa stalo a či bol naozaj na vine niekto iný.

Spoločnosť Delphi počas prevádzky svojho autonómneho vozidla zistila, že sa k nemu ostatní vodiči správajú dosť nevrlo a agresívne. Vadí im predovšetkým to, že auto vždy dodržiava rýchlostné limity a je príliš opatrné, povedali zástupcovia Delphi pre AutoNews.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY