vytisknout velikost písma Google predstavil auto bez volantu a pedálov

Spoločnosť Google sa dlhú dobu venuje vývoju automobilu schopného úplne samostatnej jazdy. Aktuálne prišla správa, že tento vývoj postúpil o ďalší krok vpred. Google totiž predstavil prototyp úplne nového (hovorme radšej) vozítka, ktoré by vás v budúcnosti mohlo prepravovať, bez toho aby ste sa akokoľvek venovali riadeniu.

Automobil to je dvojmiestny a jednoduchý. Google zdôrazňuje, že ide predovšetkým o ďalšiu časť vývoja, takže nebolo potrebné robiť kabínu (respektíve vozidlo samotné) kto vie ako luxusné. Dôležité je, že sa dovnútra posadia dve osoby a hlavne že v interiéri nenájdete ani volant, ani pedále. K dispozícii máte iba tlačidlo štart/stop a obrazovku, kde možno sledovať cestu.

Maximálna rýchlosť je zatiaľ 40 km/h, do budúcnosti by sa mala postupne zvyšovať. Google chce postupne postaviť stovku podobných vozidiel, koncom leta potom vyrazí do prevádzky aj prevedenie s manuálnym riadením. Ak všetky testy dopadnú podľa predpokladov, v priebehu nasledujúcich niekoľkých rokov by mohol odštartovať v Kalifornii pilotný program.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY