vytisknout velikost písma Google predstavil auto bez volantu a pedálov

Spoločnosť Google sa dlhú dobu venuje vývoju automobilu schopného úplne samostatnej jazdy. Aktuálne prišla správa, že tento vývoj postúpil o ďalší krok vpred. Google totiž predstavil prototyp úplne nového (hovorme radšej) vozítka, ktoré by vás v budúcnosti mohlo prepravovať, bez toho aby ste sa akokoľvek venovali riadeniu.

Automobil to je dvojmiestny a jednoduchý. Google zdôrazňuje, že ide predovšetkým o ďalšiu časť vývoja, takže nebolo potrebné robiť kabínu (respektíve vozidlo samotné) kto vie ako luxusné. Dôležité je, že sa dovnútra posadia dve osoby a hlavne že v interiéri nenájdete ani volant, ani pedále. K dispozícii máte iba tlačidlo štart/stop a obrazovku, kde možno sledovať cestu.

Maximálna rýchlosť je zatiaľ 40 km/h, do budúcnosti by sa mala postupne zvyšovať. Google chce postupne postaviť stovku podobných vozidiel, koncom leta potom vyrazí do prevádzky aj prevedenie s manuálnym riadením. Ak všetky testy dopadnú podľa predpokladov, v priebehu nasledujúcich niekoľkých rokov by mohol odštartovať v Kalifornii pilotný program.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY