vytisknout velikost písma Google predstavil auto bez volantu a pedálov

Spoločnosť Google sa dlhú dobu venuje vývoju automobilu schopného úplne samostatnej jazdy. Aktuálne prišla správa, že tento vývoj postúpil o ďalší krok vpred. Google totiž predstavil prototyp úplne nového (hovorme radšej) vozítka, ktoré by vás v budúcnosti mohlo prepravovať, bez toho aby ste sa akokoľvek venovali riadeniu.

Automobil to je dvojmiestny a jednoduchý. Google zdôrazňuje, že ide predovšetkým o ďalšiu časť vývoja, takže nebolo potrebné robiť kabínu (respektíve vozidlo samotné) kto vie ako luxusné. Dôležité je, že sa dovnútra posadia dve osoby a hlavne že v interiéri nenájdete ani volant, ani pedále. K dispozícii máte iba tlačidlo štart/stop a obrazovku, kde možno sledovať cestu.

Maximálna rýchlosť je zatiaľ 40 km/h, do budúcnosti by sa mala postupne zvyšovať. Google chce postupne postaviť stovku podobných vozidiel, koncom leta potom vyrazí do prevádzky aj prevedenie s manuálnym riadením. Ak všetky testy dopadnú podľa predpokladov, v priebehu nasledujúcich niekoľkých rokov by mohol odštartovať v Kalifornii pilotný program.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY