vytisknout velikost písma Google predstavil auto bez volantu a pedálov

Spoločnosť Google sa dlhú dobu venuje vývoju automobilu schopného úplne samostatnej jazdy. Aktuálne prišla správa, že tento vývoj postúpil o ďalší krok vpred. Google totiž predstavil prototyp úplne nového (hovorme radšej) vozítka, ktoré by vás v budúcnosti mohlo prepravovať, bez toho aby ste sa akokoľvek venovali riadeniu.

Automobil to je dvojmiestny a jednoduchý. Google zdôrazňuje, že ide predovšetkým o ďalšiu časť vývoja, takže nebolo potrebné robiť kabínu (respektíve vozidlo samotné) kto vie ako luxusné. Dôležité je, že sa dovnútra posadia dve osoby a hlavne že v interiéri nenájdete ani volant, ani pedále. K dispozícii máte iba tlačidlo štart/stop a obrazovku, kde možno sledovať cestu.

Maximálna rýchlosť je zatiaľ 40 km/h, do budúcnosti by sa mala postupne zvyšovať. Google chce postupne postaviť stovku podobných vozidiel, koncom leta potom vyrazí do prevádzky aj prevedenie s manuálnym riadením. Ak všetky testy dopadnú podľa predpokladov, v priebehu nasledujúcich niekoľkých rokov by mohol odštartovať v Kalifornii pilotný program.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY