vytisknout velikost písma Goodyear tento rok začne používať na výrobu pneumatík ryžu

Goodyear tento rok začne používať na výrobu pneumatík ryžu

Po dvojročnom testovaní oznámila spoločnosť Goodyear štart výroby pneumatík, ktoré budú používať siliku vyrobenú z ryžových šupiek. Ak vás takáto pneumatika zaujíma a chcete jej nákupom prispieť k ochrane životného prostredia, máte smolu. "Ryžové pneumatiky" sa budú vyrábať aj predávať len v Číne.

Goodyear kvôli výrobe novej pneumatiky, respektíve silike vyrobenej spaľovaním ryžových šupiek, uzavrel zmluvu so spoločnosťou Yiai Food and Oil Industry. Známy výrobca pneumatík chce týmto krokom prispieť k zlepšeniu životného prostredia. Ročne sa údajne zožne viac ako 700 miliónov ton ryže.

Výroba siliky zo spopolnených ryžových šupiek nie je úplnou novinkou, ale až v poslednej dobe sa podarilo z tohto materiálu vytvoriť dostatočne kvalitnú siliku vhodnú pre použitie v pneumatikách.

Prírodný odpad vzniknutý výrobou rôznych surovín chcela využiť už minulý rok aj automobilka Ford. Tá oznámila spoluprácu so spoločnosťou Heinz. Zámerom bolo vyrobiť bioplast z paradajkových šupiek.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY