vytisknout velikost písma Golf s výkonom cez 400 koní sa bude vyrábať. Do predaja dorazí budúci rok

Golf s výkonom cez 400 koní sa bude vyrábať. Do predaja dorazí budúci rok

Volkswagen Golf R je najsilnejší Golf v histórii. Už v apríli tohto roku sa ale objavil koncept ukazujúci, že by s výkonom 300 koní Volkswagen skončiť nemusel. V Pekingu sa totiž predstavil koncept R 400 osadený pohonom všetkých kolies a predovšetkým benzínovým dvojlitrom naladeným na 400 koní. Podľa najnovších správ toto auto naozaj pôjde do výroby. Predávať by sa malo začať koncom budúceho roka.

Prevedenie do výroby sľuboval už magazín Car and Driver hneď po odhalení konceptu. Aktuálne priniesli potvrdenie kolegovia z britského Car Magazine. Podľa ich informácií dostane auto výkon dokonca 309 kW (420 k) a vrchol krútiaceho momentu 450 Nm. Samozrejmosťou sú úpravy podvozku, bŕzd a nakoniec tiež aerodynamiky.

Sériová verzia tohto "super-Golfu" by sa mala predstaviť na autosalóne vo Frankfurte budúci rok, pričom ešte v tom istom roku sa údajne začne predávať. Predpokladaná cena na nemeckom trhu činí 50 000 eur.

r400_2.jpgr400_4.jpgr400_1.jpgr400_3.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY