vytisknout velikost písma Golf s výkonom cez 400 koní sa bude vyrábať. Do predaja dorazí budúci rok

Golf s výkonom cez 400 koní sa bude vyrábať. Do predaja dorazí budúci rok

Volkswagen Golf R je najsilnejší Golf v histórii. Už v apríli tohto roku sa ale objavil koncept ukazujúci, že by s výkonom 300 koní Volkswagen skončiť nemusel. V Pekingu sa totiž predstavil koncept R 400 osadený pohonom všetkých kolies a predovšetkým benzínovým dvojlitrom naladeným na 400 koní. Podľa najnovších správ toto auto naozaj pôjde do výroby. Predávať by sa malo začať koncom budúceho roka.

Prevedenie do výroby sľuboval už magazín Car and Driver hneď po odhalení konceptu. Aktuálne priniesli potvrdenie kolegovia z britského Car Magazine. Podľa ich informácií dostane auto výkon dokonca 309 kW (420 k) a vrchol krútiaceho momentu 450 Nm. Samozrejmosťou sú úpravy podvozku, bŕzd a nakoniec tiež aerodynamiky.

Sériová verzia tohto "super-Golfu" by sa mala predstaviť na autosalóne vo Frankfurte budúci rok, pričom ešte v tom istom roku sa údajne začne predávať. Predpokladaná cena na nemeckom trhu činí 50 000 eur.

r400_2.jpgr400_4.jpgr400_1.jpgr400_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY