vytisknout velikost písma Godsil Manhattan chce na americké cesty vrátiť motor V16, avšak na CNG

Doteraz neznáma americká firma Godsil Motorcars sľubuje pre budúci rok premiéru športového vozidla s vidlicovým šestnásťvalcom

Spoločnosť Godsil Motorcars je nováčikom vo svojom obore, ale ciele má odvážne: mieni predstaviť rad "superluxusných" automobilov. O ich pohon by sa pritom mal postarať nový vidlicový, dvojradový šestnásťvalec spaľujúci stlačený zemný plyn (CNG). Informáciu priniesol magazín Seriouswheels, ale ďalšie podrobnosti zatiaľ známe nie sú. Podľa prvého uvoľneného nákresu sa zrejme najskôr objaví dvojdverové kupé s dlhou prednou časťou, zvažujúcim sa zadkom a masívnymi blatníkmi.

Godsil Manhattan.jpg
Prvý nákres pripravovaného modelu Godsil Manhattan s motorom V16 na CNG 

Motory s konfiguráciou V16 zrejme najviac preslávili vozidlá Cadillac V16 z tridsiatych rokov, ktoré samozrejme pochádzali z USA, teda regiónu, ktorý viacvalcovým motorom vždy prial. Jednoznačne najznámejším šestnásťvalcom súčasnosti je ale európsky superšport Bugatti Veyron.

A prečo má nový motor jazdiť práve na CNG? Kto vie, možno ale páni chceli postaviť naozaj poriadny motor a CNG použili ako určitú obeť vyznávačom CO2...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY