vytisknout velikost písma Godsil Manhattan chce na americké cesty vrátiť motor V16, avšak na CNG

Doteraz neznáma americká firma Godsil Motorcars sľubuje pre budúci rok premiéru športového vozidla s vidlicovým šestnásťvalcom

Spoločnosť Godsil Motorcars je nováčikom vo svojom obore, ale ciele má odvážne: mieni predstaviť rad "superluxusných" automobilov. O ich pohon by sa pritom mal postarať nový vidlicový, dvojradový šestnásťvalec spaľujúci stlačený zemný plyn (CNG). Informáciu priniesol magazín Seriouswheels, ale ďalšie podrobnosti zatiaľ známe nie sú. Podľa prvého uvoľneného nákresu sa zrejme najskôr objaví dvojdverové kupé s dlhou prednou časťou, zvažujúcim sa zadkom a masívnymi blatníkmi.

Godsil Manhattan.jpg
Prvý nákres pripravovaného modelu Godsil Manhattan s motorom V16 na CNG 

Motory s konfiguráciou V16 zrejme najviac preslávili vozidlá Cadillac V16 z tridsiatych rokov, ktoré samozrejme pochádzali z USA, teda regiónu, ktorý viacvalcovým motorom vždy prial. Jednoznačne najznámejším šestnásťvalcom súčasnosti je ale európsky superšport Bugatti Veyron.

A prečo má nový motor jazdiť práve na CNG? Kto vie, možno ale páni chceli postaviť naozaj poriadny motor a CNG použili ako určitú obeť vyznávačom CO2...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY