vytisknout velikost písma GM: Po značkách Saab, Hummer, Saturn a Pontiac sa nám necnie

GM: Po značkách Saab, Hummer, Saturn a Pontiac sa nám necnie

Určite viete, že značky Hummer, Pontiac a Saturn patriace do koncernu General Motors, sú minulosťou. Rovnako tak Saab, ktorý sa osamostatnil, zrejme definitívne zanikne, pretože súčasný vlastník sa stále nie je schopný s investormi dohodnúť na financovaní stratového podniku.

O týchto štyroch značkách sa teraz trochu nevyberavo vyjadrila šéfka GM Mary Barra, ktorá doslova povedala, že jej osobne a koncernu tieto značky nechýbajú. General Motors sa značiek Hummer, Saab, Pontiac a Saturn zbavil počas reštrukturalizácie po bankrote v roku 2009, z ktorého ju musela vysekať americká vláda (respektíve daňoví poplatníci).

Akonáhle sa GM opäť dostal na nohy, začalo sa hovoriť o znovuoživení niektorých značiek, napríklad Pontiacu a Hummeru. Ale pre tieto špekulácie má Barra jasnú odpoveď: Nikdy, kým bude pri kormidle.

Tim Kuniskis, šéf značky Dodge, pre Automotive News upresnil, že súčasná stratégia a sortiment koncernu GM umožňuje bývalým zákazníkom prechádzať medzi značkami v rámci koncernu. Verí, že typický zákazník Hummeru si teraz vyberie u Jeepu a že zákazníci Pontiacu prechádzajú k značke Dodge, ktorá v koncerne hrá úlohu dynamické a športové značky.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY