vytisknout velikost písma GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Blíži sa konečné zúčtovanie a vyhlásenie najväčších automobilových výrobcov za rok 2013.
GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Presnejšie, automobilových koncernov. Americký General Motors teraz zverejnil, že v priebehu roka 2013 predal presne 9 714 652 osobných a ľahko úžitkových automobilov. Volkswagen, ktorý si v čase, keď bola Toyota oslabená živelnými katastrofami, brúsil zuby na "jednotku" medzi svetovými koncernami, v celkovom hodnotení minulého roka skončí zrejme na treťom mieste. Alebo na druhom...?

Kto vie. Viac menej jasné je, že najväčšou automobilkou sveta sa opäť stane Toyota, avšak na dvoch ďalších pozíciách na stupienku víťazov to ešte bude veľmi zaujímavé. Volkswagen Group totiž zatiaľ nezverejnil presné čísla a zatiaľ uviedol len to, že v celkovom úhrne vlani predal "cez 9,7 mil. áut", teda o takmer 5% viac ako v roku 2012. General Motors svoje predaja navýšil "len" o 4,5%, takže rozdiel niekoľkých desatín percenta zrejme opäť zmenší už aj tak veľmi tesný odstup medzi oboma koncernami.

Najväčším odbytiskom pre General Motors bola s 3,16 mil. vozidlami Čína. Nasledovali USA s 2,79 mil ( + 7,1%), Brazília s 649 849 vozidlami (+1%) a Veľká Británia s 300 977 autami, čo je o 11% viac než v roku 2012. V Európe a Južnej Amerike GM zaznamenal pokles v rade jednotiek percent. Vozidlá značky Chevrolet hrali s odbytom 4,98 mil. jednotiek vedúcu pozíciu, nasledovali Opel (vr. Vauxhall) s 1,06 mil, Buick s 1,03 mil a Cadillac s 250 830 automobilmi.

Aj vo VW Group boli najpredávanejšími vozidlami hlavné značky. Pod menom Volkswagen si svoje auto kúpilo 5,93 mil zákazníkov, nasledovali Audi (1,58 mil), Škoda (920 800), VW úžitkové vozidlá (551 900), Seat (355 000) a Porsche (162 100). Aj u Volkswagenu sa stala najväčším odbytiskom Čína s 3,27 mil. predanými autami, na ďalších miestach sú Nemecko (1,16 mil), Brazília (682 200), USA (611 700) a Rusko (317 700).

Do chvíle, než VW Group zverejní presné čísla, budú zrejme páni v GM zapínať každý deň svoj ​​počítač s istým rozochvením...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY