vytisknout velikost písma GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Blíži sa konečné zúčtovanie a vyhlásenie najväčších automobilových výrobcov za rok 2013.
GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Presnejšie, automobilových koncernov. Americký General Motors teraz zverejnil, že v priebehu roka 2013 predal presne 9 714 652 osobných a ľahko úžitkových automobilov. Volkswagen, ktorý si v čase, keď bola Toyota oslabená živelnými katastrofami, brúsil zuby na "jednotku" medzi svetovými koncernami, v celkovom hodnotení minulého roka skončí zrejme na treťom mieste. Alebo na druhom...?

Kto vie. Viac menej jasné je, že najväčšou automobilkou sveta sa opäť stane Toyota, avšak na dvoch ďalších pozíciách na stupienku víťazov to ešte bude veľmi zaujímavé. Volkswagen Group totiž zatiaľ nezverejnil presné čísla a zatiaľ uviedol len to, že v celkovom úhrne vlani predal "cez 9,7 mil. áut", teda o takmer 5% viac ako v roku 2012. General Motors svoje predaja navýšil "len" o 4,5%, takže rozdiel niekoľkých desatín percenta zrejme opäť zmenší už aj tak veľmi tesný odstup medzi oboma koncernami.

Najväčším odbytiskom pre General Motors bola s 3,16 mil. vozidlami Čína. Nasledovali USA s 2,79 mil ( + 7,1%), Brazília s 649 849 vozidlami (+1%) a Veľká Británia s 300 977 autami, čo je o 11% viac než v roku 2012. V Európe a Južnej Amerike GM zaznamenal pokles v rade jednotiek percent. Vozidlá značky Chevrolet hrali s odbytom 4,98 mil. jednotiek vedúcu pozíciu, nasledovali Opel (vr. Vauxhall) s 1,06 mil, Buick s 1,03 mil a Cadillac s 250 830 automobilmi.

Aj vo VW Group boli najpredávanejšími vozidlami hlavné značky. Pod menom Volkswagen si svoje auto kúpilo 5,93 mil zákazníkov, nasledovali Audi (1,58 mil), Škoda (920 800), VW úžitkové vozidlá (551 900), Seat (355 000) a Porsche (162 100). Aj u Volkswagenu sa stala najväčším odbytiskom Čína s 3,27 mil. predanými autami, na ďalších miestach sú Nemecko (1,16 mil), Brazília (682 200), USA (611 700) a Rusko (317 700).

Do chvíle, než VW Group zverejní presné čísla, budú zrejme páni v GM zapínať každý deň svoj ​​počítač s istým rozochvením...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY