vytisknout velikost písma GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Blíži sa konečné zúčtovanie a vyhlásenie najväčších automobilových výrobcov za rok 2013.
GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Presnejšie, automobilových koncernov. Americký General Motors teraz zverejnil, že v priebehu roka 2013 predal presne 9 714 652 osobných a ľahko úžitkových automobilov. Volkswagen, ktorý si v čase, keď bola Toyota oslabená živelnými katastrofami, brúsil zuby na "jednotku" medzi svetovými koncernami, v celkovom hodnotení minulého roka skončí zrejme na treťom mieste. Alebo na druhom...?

Kto vie. Viac menej jasné je, že najväčšou automobilkou sveta sa opäť stane Toyota, avšak na dvoch ďalších pozíciách na stupienku víťazov to ešte bude veľmi zaujímavé. Volkswagen Group totiž zatiaľ nezverejnil presné čísla a zatiaľ uviedol len to, že v celkovom úhrne vlani predal "cez 9,7 mil. áut", teda o takmer 5% viac ako v roku 2012. General Motors svoje predaja navýšil "len" o 4,5%, takže rozdiel niekoľkých desatín percenta zrejme opäť zmenší už aj tak veľmi tesný odstup medzi oboma koncernami.

Najväčším odbytiskom pre General Motors bola s 3,16 mil. vozidlami Čína. Nasledovali USA s 2,79 mil ( + 7,1%), Brazília s 649 849 vozidlami (+1%) a Veľká Británia s 300 977 autami, čo je o 11% viac než v roku 2012. V Európe a Južnej Amerike GM zaznamenal pokles v rade jednotiek percent. Vozidlá značky Chevrolet hrali s odbytom 4,98 mil. jednotiek vedúcu pozíciu, nasledovali Opel (vr. Vauxhall) s 1,06 mil, Buick s 1,03 mil a Cadillac s 250 830 automobilmi.

Aj vo VW Group boli najpredávanejšími vozidlami hlavné značky. Pod menom Volkswagen si svoje auto kúpilo 5,93 mil zákazníkov, nasledovali Audi (1,58 mil), Škoda (920 800), VW úžitkové vozidlá (551 900), Seat (355 000) a Porsche (162 100). Aj u Volkswagenu sa stala najväčším odbytiskom Čína s 3,27 mil. predanými autami, na ďalších miestach sú Nemecko (1,16 mil), Brazília (682 200), USA (611 700) a Rusko (317 700).

Do chvíle, než VW Group zverejní presné čísla, budú zrejme páni v GM zapínať každý deň svoj ​​počítač s istým rozochvením...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY