vytisknout velikost písma GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Blíži sa konečné zúčtovanie a vyhlásenie najväčších automobilových výrobcov za rok 2013.
GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Presnejšie, automobilových koncernov. Americký General Motors teraz zverejnil, že v priebehu roka 2013 predal presne 9 714 652 osobných a ľahko úžitkových automobilov. Volkswagen, ktorý si v čase, keď bola Toyota oslabená živelnými katastrofami, brúsil zuby na "jednotku" medzi svetovými koncernami, v celkovom hodnotení minulého roka skončí zrejme na treťom mieste. Alebo na druhom...?

Kto vie. Viac menej jasné je, že najväčšou automobilkou sveta sa opäť stane Toyota, avšak na dvoch ďalších pozíciách na stupienku víťazov to ešte bude veľmi zaujímavé. Volkswagen Group totiž zatiaľ nezverejnil presné čísla a zatiaľ uviedol len to, že v celkovom úhrne vlani predal "cez 9,7 mil. áut", teda o takmer 5% viac ako v roku 2012. General Motors svoje predaja navýšil "len" o 4,5%, takže rozdiel niekoľkých desatín percenta zrejme opäť zmenší už aj tak veľmi tesný odstup medzi oboma koncernami.

Najväčším odbytiskom pre General Motors bola s 3,16 mil. vozidlami Čína. Nasledovali USA s 2,79 mil ( + 7,1%), Brazília s 649 849 vozidlami (+1%) a Veľká Británia s 300 977 autami, čo je o 11% viac než v roku 2012. V Európe a Južnej Amerike GM zaznamenal pokles v rade jednotiek percent. Vozidlá značky Chevrolet hrali s odbytom 4,98 mil. jednotiek vedúcu pozíciu, nasledovali Opel (vr. Vauxhall) s 1,06 mil, Buick s 1,03 mil a Cadillac s 250 830 automobilmi.

Aj vo VW Group boli najpredávanejšími vozidlami hlavné značky. Pod menom Volkswagen si svoje auto kúpilo 5,93 mil zákazníkov, nasledovali Audi (1,58 mil), Škoda (920 800), VW úžitkové vozidlá (551 900), Seat (355 000) a Porsche (162 100). Aj u Volkswagenu sa stala najväčším odbytiskom Čína s 3,27 mil. predanými autami, na ďalších miestach sú Nemecko (1,16 mil), Brazília (682 200), USA (611 700) a Rusko (317 700).

Do chvíle, než VW Group zverejní presné čísla, budú zrejme páni v GM zapínať každý deň svoj ​​počítač s istým rozochvením...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY