vytisknout velikost písma GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Blíži sa konečné zúčtovanie a vyhlásenie najväčších automobilových výrobcov za rok 2013.
GM navýšil predaje na 9,71 mil. vozov, VW s "cez 9,7 mil." v závese

Presnejšie, automobilových koncernov. Americký General Motors teraz zverejnil, že v priebehu roka 2013 predal presne 9 714 652 osobných a ľahko úžitkových automobilov. Volkswagen, ktorý si v čase, keď bola Toyota oslabená živelnými katastrofami, brúsil zuby na "jednotku" medzi svetovými koncernami, v celkovom hodnotení minulého roka skončí zrejme na treťom mieste. Alebo na druhom...?

Kto vie. Viac menej jasné je, že najväčšou automobilkou sveta sa opäť stane Toyota, avšak na dvoch ďalších pozíciách na stupienku víťazov to ešte bude veľmi zaujímavé. Volkswagen Group totiž zatiaľ nezverejnil presné čísla a zatiaľ uviedol len to, že v celkovom úhrne vlani predal "cez 9,7 mil. áut", teda o takmer 5% viac ako v roku 2012. General Motors svoje predaja navýšil "len" o 4,5%, takže rozdiel niekoľkých desatín percenta zrejme opäť zmenší už aj tak veľmi tesný odstup medzi oboma koncernami.

Najväčším odbytiskom pre General Motors bola s 3,16 mil. vozidlami Čína. Nasledovali USA s 2,79 mil ( + 7,1%), Brazília s 649 849 vozidlami (+1%) a Veľká Británia s 300 977 autami, čo je o 11% viac než v roku 2012. V Európe a Južnej Amerike GM zaznamenal pokles v rade jednotiek percent. Vozidlá značky Chevrolet hrali s odbytom 4,98 mil. jednotiek vedúcu pozíciu, nasledovali Opel (vr. Vauxhall) s 1,06 mil, Buick s 1,03 mil a Cadillac s 250 830 automobilmi.

Aj vo VW Group boli najpredávanejšími vozidlami hlavné značky. Pod menom Volkswagen si svoje auto kúpilo 5,93 mil zákazníkov, nasledovali Audi (1,58 mil), Škoda (920 800), VW úžitkové vozidlá (551 900), Seat (355 000) a Porsche (162 100). Aj u Volkswagenu sa stala najväčším odbytiskom Čína s 3,27 mil. predanými autami, na ďalších miestach sú Nemecko (1,16 mil), Brazília (682 200), USA (611 700) a Rusko (317 700).

Do chvíle, než VW Group zverejní presné čísla, budú zrejme páni v GM zapínať každý deň svoj ​​počítač s istým rozochvením...

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY