vytisknout velikost písma GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pre bežné autá

GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pre bežné autá

Spoločnosť GKN má na svedomí mnoho zaujímavých technických riešení (napríklad systém pohonu všetkých kolies vo Forde Focus RS) a jednou z oblastí, ktorou sa zaoberá, je aj elektrický pohon. GKN vyvinulo dvojstupňovú prevodovku určenú pre elektromotor, ktorú použilo napríklad Porsche pri modeli 918 Spyder a aktuálne predstavuje novú evolúciu rovnakého systému (eAxle), ktorý mieri na bežné automobily.

Na rozdiel od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verzia len s jednostupňovým prevodom. Vďaka tomu je menšia, ľahšia (váži 20,9 kg) a predovšetkým aj dostatočne lacná, aby sa automobilkám oplatilo tento systém nasadiť u bežných modelov.

Ako také typické použitie najnovšej verzie systému eAxle uvádza GKN vozidlo segmentu C s výkonom 100 kW (136 k), ktorý by vďaka nasadeniu tejto novinky mohol dostať ďalších 65 kW (88 k), čím sa samozrejme zlepší dynamika a produkcia emisií CO2 má klesnúť zhruba o päťdesiat percent. Vo vyšších rýchlostiach odpojí eAxle za pomoci zubovej spojky elektromotor od nápravy.

Aké konkrétne automobilky by tento systém mohli v budúcnosti využiť, to GKN neuvádza. Vzhľadom k rozvoju hybridov sa ale nejakého praktického využitia určite čoskoro dočkáme.

gkn.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY