vytisknout velikost písma GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pre bežné autá

GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pre bežné autá

Spoločnosť GKN má na svedomí mnoho zaujímavých technických riešení (napríklad systém pohonu všetkých kolies vo Forde Focus RS) a jednou z oblastí, ktorou sa zaoberá, je aj elektrický pohon. GKN vyvinulo dvojstupňovú prevodovku určenú pre elektromotor, ktorú použilo napríklad Porsche pri modeli 918 Spyder a aktuálne predstavuje novú evolúciu rovnakého systému (eAxle), ktorý mieri na bežné automobily.

Na rozdiel od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verzia len s jednostupňovým prevodom. Vďaka tomu je menšia, ľahšia (váži 20,9 kg) a predovšetkým aj dostatočne lacná, aby sa automobilkám oplatilo tento systém nasadiť u bežných modelov.

Ako také typické použitie najnovšej verzie systému eAxle uvádza GKN vozidlo segmentu C s výkonom 100 kW (136 k), ktorý by vďaka nasadeniu tejto novinky mohol dostať ďalších 65 kW (88 k), čím sa samozrejme zlepší dynamika a produkcia emisií CO2 má klesnúť zhruba o päťdesiat percent. Vo vyšších rýchlostiach odpojí eAxle za pomoci zubovej spojky elektromotor od nápravy.

Aké konkrétne automobilky by tento systém mohli v budúcnosti využiť, to GKN neuvádza. Vzhľadom k rozvoju hybridov sa ale nejakého praktického využitia určite čoskoro dočkáme.

gkn.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY