vytisknout velikost písma GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pre bežné autá

GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pre bežné autá

Spoločnosť GKN má na svedomí mnoho zaujímavých technických riešení (napríklad systém pohonu všetkých kolies vo Forde Focus RS) a jednou z oblastí, ktorou sa zaoberá, je aj elektrický pohon. GKN vyvinulo dvojstupňovú prevodovku určenú pre elektromotor, ktorú použilo napríklad Porsche pri modeli 918 Spyder a aktuálne predstavuje novú evolúciu rovnakého systému (eAxle), ktorý mieri na bežné automobily.

Na rozdiel od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verzia len s jednostupňovým prevodom. Vďaka tomu je menšia, ľahšia (váži 20,9 kg) a predovšetkým aj dostatočne lacná, aby sa automobilkám oplatilo tento systém nasadiť u bežných modelov.

Ako také typické použitie najnovšej verzie systému eAxle uvádza GKN vozidlo segmentu C s výkonom 100 kW (136 k), ktorý by vďaka nasadeniu tejto novinky mohol dostať ďalších 65 kW (88 k), čím sa samozrejme zlepší dynamika a produkcia emisií CO2 má klesnúť zhruba o päťdesiat percent. Vo vyšších rýchlostiach odpojí eAxle za pomoci zubovej spojky elektromotor od nápravy.

Aké konkrétne automobilky by tento systém mohli v budúcnosti využiť, to GKN neuvádza. Vzhľadom k rozvoju hybridov sa ale nejakého praktického využitia určite čoskoro dočkáme.

gkn.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY