vytisknout velikost písma Ghe-O Rescue: keď Defender nestačí

Keď sa povie Rumunsko, väčšine sa veľmi pravdepodobne vybaví automobilka Dacia. Lenže tým to tu nekončí. V Rumunsku má svoju fabriku tiež Ford alebo ďalšia známa spoločnosť Bosh. To však stále nie je všetko, nájdu sa tu aj malé značky a jednou takou je Ghe-O Motors, ktorá na autosalóne v Bukurešti predstavila veľmi nekompromisný off-road určený pre záchranné akcie. Ten nesie príznačné meno Rescue.

Jedná sa o špeciál pre najťažšie podmienky. Okrem záchrany osôb, ktorých sa sem vojde maximálne jedenásť, sa hovorí tiež o použití pre hasičov. Rumunský off-road je dlhý 5,2 m, široký 2,7 m a vysoký 2,39 m, pričom hmotnosť dosahuje na 3,2 tony. Pod kapotou môže byť bližšie nešpecifikovaný zážihový motor s výkonom 340 koní až 500 koní, prípadne naftový agregát, kde spoločnosť uvádza rozsah 218 až 304 koní.

Ghe-O Rescue možno z rozsiahleho príslušenstva vybaviť pásmi na zadnú nápravu, špeciál zvládne plávať v rieke a keď si to budete priať, odolá aj elektromagnetickému impulzu. Čo všetko toto monštrum dokáže, to nájdete na priložených videách. Zrejme nie je náhoda, že novinka na videu postupne vytiahne zapadnutý Land Rover Defender alebo slávny Hummer.

gheo.jpg
Foto: Gheo-Motors

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY