vytisknout velikost písma GF7 je ďalší koncept lietajúceho auta. Prototyp príde do štyroch rokov

GF7 je ďalší koncept lietajúceho auta. Prototyp príde do štyroch rokov

V nedávnej minulosti sa objavilo hneď niekoľko konceptov a prototypov lietajúcich automobilov. Spomenúť môžeme napríklad spoločnosť Terrafugia alebo slovenský Aeromobile 2.5 predstavený na jeseň minulého roka. Dnes tu máme ďalší taký pokus. Ten je síce iba vo fáze počítačových návrhov, do štyroch rokov by sa však mal stať skutočnosťou a nízke ciele si rozhodne nekladie.

Lietajúce auto nesie označenie GF7, pričom na svedomí ho má dizajnér Greg Brown a inžinier Dave Fawcett. Presne povedané sa jedná o lietajúci plug-in hybridný automobil, ktorý na jazdu po ceste používa elektromotor, let zaobstará prúdový motor. GF7 je štvormiestny stroj schopný doletieť až 1600 km, maximálna rýchlosť údajne pokorí 800 km/h.

Elektromotor v kombinácii s 50 kWh akumulátormi zariadi najvyššiu rýchlosť na 160 km/h na ceste, dojazd sa podľa plánov bude pohybovať v rozmedzí 129 až 193 km/h. Elektrický pohon zároveň pomôže pri naberaní vzletovej rýchlosti. Myšlienka je taká, že prúdový motor bude schopný za letu zároveň dobíjať akumulátory, takže by posádka čisto teoreticky mala mať po pristátí plne nabité a mohla by pokračovať po ceste ďalej bez nutnosti zastavenia.

GF7 potrebuje ku vzletu dráhu dlhú 760 m, pohybovať sa údajne bude vo výške až 12 000 m, rozpätie krídel je sedem metrov. Autori tohto projektu dúfajú, že sa im podarí do štyroch rokov uviesť funkčný prototyp. Prípadní záujemcovia sa musia ale pripraviť na dosť vysokú obstarávaciu cenu. Aktuálne sa hovorí o sumách presahujúcich 2 milióny eur.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY