vytisknout velikost písma GF7 je ďalší koncept lietajúceho auta. Prototyp príde do štyroch rokov

GF7 je ďalší koncept lietajúceho auta. Prototyp príde do štyroch rokov

V nedávnej minulosti sa objavilo hneď niekoľko konceptov a prototypov lietajúcich automobilov. Spomenúť môžeme napríklad spoločnosť Terrafugia alebo slovenský Aeromobile 2.5 predstavený na jeseň minulého roka. Dnes tu máme ďalší taký pokus. Ten je síce iba vo fáze počítačových návrhov, do štyroch rokov by sa však mal stať skutočnosťou a nízke ciele si rozhodne nekladie.

Lietajúce auto nesie označenie GF7, pričom na svedomí ho má dizajnér Greg Brown a inžinier Dave Fawcett. Presne povedané sa jedná o lietajúci plug-in hybridný automobil, ktorý na jazdu po ceste používa elektromotor, let zaobstará prúdový motor. GF7 je štvormiestny stroj schopný doletieť až 1600 km, maximálna rýchlosť údajne pokorí 800 km/h.

Elektromotor v kombinácii s 50 kWh akumulátormi zariadi najvyššiu rýchlosť na 160 km/h na ceste, dojazd sa podľa plánov bude pohybovať v rozmedzí 129 až 193 km/h. Elektrický pohon zároveň pomôže pri naberaní vzletovej rýchlosti. Myšlienka je taká, že prúdový motor bude schopný za letu zároveň dobíjať akumulátory, takže by posádka čisto teoreticky mala mať po pristátí plne nabité a mohla by pokračovať po ceste ďalej bez nutnosti zastavenia.

GF7 potrebuje ku vzletu dráhu dlhú 760 m, pohybovať sa údajne bude vo výške až 12 000 m, rozpätie krídel je sedem metrov. Autori tohto projektu dúfajú, že sa im podarí do štyroch rokov uviesť funkčný prototyp. Prípadní záujemcovia sa musia ale pripraviť na dosť vysokú obstarávaciu cenu. Aktuálne sa hovorí o sumách presahujúcich 2 milióny eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY