vytisknout velikost písma GF7 je ďalší koncept lietajúceho auta. Prototyp príde do štyroch rokov

GF7 je ďalší koncept lietajúceho auta. Prototyp príde do štyroch rokov

V nedávnej minulosti sa objavilo hneď niekoľko konceptov a prototypov lietajúcich automobilov. Spomenúť môžeme napríklad spoločnosť Terrafugia alebo slovenský Aeromobile 2.5 predstavený na jeseň minulého roka. Dnes tu máme ďalší taký pokus. Ten je síce iba vo fáze počítačových návrhov, do štyroch rokov by sa však mal stať skutočnosťou a nízke ciele si rozhodne nekladie.

Lietajúce auto nesie označenie GF7, pričom na svedomí ho má dizajnér Greg Brown a inžinier Dave Fawcett. Presne povedané sa jedná o lietajúci plug-in hybridný automobil, ktorý na jazdu po ceste používa elektromotor, let zaobstará prúdový motor. GF7 je štvormiestny stroj schopný doletieť až 1600 km, maximálna rýchlosť údajne pokorí 800 km/h.

Elektromotor v kombinácii s 50 kWh akumulátormi zariadi najvyššiu rýchlosť na 160 km/h na ceste, dojazd sa podľa plánov bude pohybovať v rozmedzí 129 až 193 km/h. Elektrický pohon zároveň pomôže pri naberaní vzletovej rýchlosti. Myšlienka je taká, že prúdový motor bude schopný za letu zároveň dobíjať akumulátory, takže by posádka čisto teoreticky mala mať po pristátí plne nabité a mohla by pokračovať po ceste ďalej bez nutnosti zastavenia.

GF7 potrebuje ku vzletu dráhu dlhú 760 m, pohybovať sa údajne bude vo výške až 12 000 m, rozpätie krídel je sedem metrov. Autori tohto projektu dúfajú, že sa im podarí do štyroch rokov uviesť funkčný prototyp. Prípadní záujemcovia sa musia ale pripraviť na dosť vysokú obstarávaciu cenu. Aktuálne sa hovorí o sumách presahujúcich 2 milióny eur.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY