vytisknout velikost písma Genesis si chce vyšliapnuť na BMW M4. Postaví vlastné ostré kupé

Genesis si chce vyšliapnuť na BMW M4. Postaví vlastné ostré kupé

Hyundai má veľké plány. Okrem nedávno predstavenej značky Genesis už tiež skôr začala fungovať športová divízia N. Práve tá sa v budúcnosti postará o priamu konkurenciu pre BMW M4. Tešiť sa údajne máme na auto s výbornými jazdnými vlastnosťami.

Informuje o tom Car and Driver. Podľa jeho zdrojov sú plány automobilky Hyundai nasledujúce. Genesis predstavil vlajkovú loď G90 a okrem tohto luxusného automobilu je v ponuke ešte menší sedan G80. To nie je nič iné, než premenovaný sedan známy skôr ako Hyundai Genesis. Časom príde ale ešte menšie vozidlo, ktoré ponesie označenie G70 a práve od neho bude športová novinka odvodená.

Pôjde o dvojdverové kupé, ktoré samozrejme bude v ponuke aj v civilizovanejších variantoch. Divízia N však postaví niečo, čo by malo byť pre vodiča veľmi zaujímavé. Aspoň to sľubuje Albert Biermann, šéf športovej sekcie automobilky Hyundai. Ten vyhlásil, že sa máme tešiť na jazdne naozaj veľmi schopné auto. Platforma, na ktorej vyrastie, údajne dáva priestor pre použitie vysokého výkonu.

Ako bude vysoký, o tom sa zatiaľ špekuluje. Genesis používa zatiaľ ako najsilnejší motor päťlitrový atmosférický osemvalec, avšak ako pravdepodobnejšie sa zdá použitie menšieho a novšieho šesťvalca s objemom 3,3 litra s dvojitým preplňovaním. Podľa dostupných zdrojov by mohol byť tento motor naladený na vyšší výkon než to, čo ponúka M4.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY