vytisknout velikost písma Genesis si chce vyšliapnuť na BMW M4. Postaví vlastné ostré kupé

Genesis si chce vyšliapnuť na BMW M4. Postaví vlastné ostré kupé

Hyundai má veľké plány. Okrem nedávno predstavenej značky Genesis už tiež skôr začala fungovať športová divízia N. Práve tá sa v budúcnosti postará o priamu konkurenciu pre BMW M4. Tešiť sa údajne máme na auto s výbornými jazdnými vlastnosťami.

Informuje o tom Car and Driver. Podľa jeho zdrojov sú plány automobilky Hyundai nasledujúce. Genesis predstavil vlajkovú loď G90 a okrem tohto luxusného automobilu je v ponuke ešte menší sedan G80. To nie je nič iné, než premenovaný sedan známy skôr ako Hyundai Genesis. Časom príde ale ešte menšie vozidlo, ktoré ponesie označenie G70 a práve od neho bude športová novinka odvodená.

Pôjde o dvojdverové kupé, ktoré samozrejme bude v ponuke aj v civilizovanejších variantoch. Divízia N však postaví niečo, čo by malo byť pre vodiča veľmi zaujímavé. Aspoň to sľubuje Albert Biermann, šéf športovej sekcie automobilky Hyundai. Ten vyhlásil, že sa máme tešiť na jazdne naozaj veľmi schopné auto. Platforma, na ktorej vyrastie, údajne dáva priestor pre použitie vysokého výkonu.

Ako bude vysoký, o tom sa zatiaľ špekuluje. Genesis používa zatiaľ ako najsilnejší motor päťlitrový atmosférický osemvalec, avšak ako pravdepodobnejšie sa zdá použitie menšieho a novšieho šesťvalca s objemom 3,3 litra s dvojitým preplňovaním. Podľa dostupných zdrojov by mohol byť tento motor naladený na vyšší výkon než to, čo ponúka M4.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY