vytisknout velikost písma Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Hyundai predstavil model Genesis G90, čo je pre kórejskú automobilku vrchol ponuky. Ako už možno ale viete, z modelov Genesis sa stala samostatná značka a práve G90 je oficiálne jej prvý model. Tlačová správa hovorí o luxusnom sedane v superlatívoch. Tak napríklad spracovanie interiéru má byť najlepší v danej kategórii.

Tento fakt Hyundai dokazuje skutočnosťou, že v rámci štvorročného vývoja pracovalo na tomto projekte osemsto ľudí, ktorí riešili každý malý detail. Výsledkom sú údajne perfektné materiály, prvotriedna ergonómia a samozrejme maximálne pohodlie.

Genesis G90 je dlhý 5205 mm, široký 1915 mm a vysoký 1495 mm. Rázvor náprav dosahuje na 3160 mm. Vozidlo používa vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie a vždy má osemstupňovú automatickú prevodovku. Záujemcovia si budú môcť vybrať z trojice motorov. Ten najslabší disponuje výkonom 232 kW (315 k) a ide o šesťvalec 3.8 GDI. Taká G90 (alebo podľa kórejského označenia EQ900) zvládne stovku za 6,9 s.

Silnejšou alternatívou je motor 3.3L T-GDI s výkonom 272 kW (370 k), ktorý zrýchli na 100 km/h za 6,2 s a vrchol predstavuje osemvalec 5.0 GDI naladený na 313 kW (425 k). V jeho prípade je akcelerácia na 100 km/h otázkou 5,7 s. V základe je nový Hyundai zadný náhon, k dispozícii bude ale aj pohon všetkých kolies.

Vo výbave bude prirodzene všetko možné od adaptívneho tempomatu, cez stráženie jazdných pruhov, až po asistent pre jazdu po diaľniciach (malo by ísť o autonómne riadenie) alebo systém, ktorý automatický nastaví sedadlo, volant, spätné zrkadlá a head-up displej podľa tela vodiča. Niektoré veci však budú dostupné iba pre kórejský trh.

gen_02.jpgG90.2.jpggen_06.jpggen_03.jpggen_04.jpggen_07.jpggen_08.jpggen_10.jpggen_11.jpggen_14.jpggen_01.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY