vytisknout velikost písma Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Hyundai predstavil model Genesis G90, čo je pre kórejskú automobilku vrchol ponuky. Ako už možno ale viete, z modelov Genesis sa stala samostatná značka a práve G90 je oficiálne jej prvý model. Tlačová správa hovorí o luxusnom sedane v superlatívoch. Tak napríklad spracovanie interiéru má byť najlepší v danej kategórii.

Tento fakt Hyundai dokazuje skutočnosťou, že v rámci štvorročného vývoja pracovalo na tomto projekte osemsto ľudí, ktorí riešili každý malý detail. Výsledkom sú údajne perfektné materiály, prvotriedna ergonómia a samozrejme maximálne pohodlie.

Genesis G90 je dlhý 5205 mm, široký 1915 mm a vysoký 1495 mm. Rázvor náprav dosahuje na 3160 mm. Vozidlo používa vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie a vždy má osemstupňovú automatickú prevodovku. Záujemcovia si budú môcť vybrať z trojice motorov. Ten najslabší disponuje výkonom 232 kW (315 k) a ide o šesťvalec 3.8 GDI. Taká G90 (alebo podľa kórejského označenia EQ900) zvládne stovku za 6,9 s.

Silnejšou alternatívou je motor 3.3L T-GDI s výkonom 272 kW (370 k), ktorý zrýchli na 100 km/h za 6,2 s a vrchol predstavuje osemvalec 5.0 GDI naladený na 313 kW (425 k). V jeho prípade je akcelerácia na 100 km/h otázkou 5,7 s. V základe je nový Hyundai zadný náhon, k dispozícii bude ale aj pohon všetkých kolies.

Vo výbave bude prirodzene všetko možné od adaptívneho tempomatu, cez stráženie jazdných pruhov, až po asistent pre jazdu po diaľniciach (malo by ísť o autonómne riadenie) alebo systém, ktorý automatický nastaví sedadlo, volant, spätné zrkadlá a head-up displej podľa tela vodiča. Niektoré veci však budú dostupné iba pre kórejský trh.

gen_02.jpgG90.2.jpggen_06.jpggen_03.jpggen_04.jpggen_07.jpggen_08.jpggen_10.jpggen_11.jpggen_14.jpggen_01.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY