vytisknout velikost písma Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Hyundai predstavil model Genesis G90, čo je pre kórejskú automobilku vrchol ponuky. Ako už možno ale viete, z modelov Genesis sa stala samostatná značka a práve G90 je oficiálne jej prvý model. Tlačová správa hovorí o luxusnom sedane v superlatívoch. Tak napríklad spracovanie interiéru má byť najlepší v danej kategórii.

Tento fakt Hyundai dokazuje skutočnosťou, že v rámci štvorročného vývoja pracovalo na tomto projekte osemsto ľudí, ktorí riešili každý malý detail. Výsledkom sú údajne perfektné materiály, prvotriedna ergonómia a samozrejme maximálne pohodlie.

Genesis G90 je dlhý 5205 mm, široký 1915 mm a vysoký 1495 mm. Rázvor náprav dosahuje na 3160 mm. Vozidlo používa vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie a vždy má osemstupňovú automatickú prevodovku. Záujemcovia si budú môcť vybrať z trojice motorov. Ten najslabší disponuje výkonom 232 kW (315 k) a ide o šesťvalec 3.8 GDI. Taká G90 (alebo podľa kórejského označenia EQ900) zvládne stovku za 6,9 s.

Silnejšou alternatívou je motor 3.3L T-GDI s výkonom 272 kW (370 k), ktorý zrýchli na 100 km/h za 6,2 s a vrchol predstavuje osemvalec 5.0 GDI naladený na 313 kW (425 k). V jeho prípade je akcelerácia na 100 km/h otázkou 5,7 s. V základe je nový Hyundai zadný náhon, k dispozícii bude ale aj pohon všetkých kolies.

Vo výbave bude prirodzene všetko možné od adaptívneho tempomatu, cez stráženie jazdných pruhov, až po asistent pre jazdu po diaľniciach (malo by ísť o autonómne riadenie) alebo systém, ktorý automatický nastaví sedadlo, volant, spätné zrkadlá a head-up displej podľa tela vodiča. Niektoré veci však budú dostupné iba pre kórejský trh.

gen_02.jpgG90.2.jpggen_06.jpggen_03.jpggen_04.jpggen_07.jpggen_08.jpggen_10.jpggen_11.jpggen_14.jpggen_01.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY