vytisknout velikost písma Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Genesis G90: Najluxusnejší Hyundai prichádza. Má byť najlepší

Hyundai predstavil model Genesis G90, čo je pre kórejskú automobilku vrchol ponuky. Ako už možno ale viete, z modelov Genesis sa stala samostatná značka a práve G90 je oficiálne jej prvý model. Tlačová správa hovorí o luxusnom sedane v superlatívoch. Tak napríklad spracovanie interiéru má byť najlepší v danej kategórii.

Tento fakt Hyundai dokazuje skutočnosťou, že v rámci štvorročného vývoja pracovalo na tomto projekte osemsto ľudí, ktorí riešili každý malý detail. Výsledkom sú údajne perfektné materiály, prvotriedna ergonómia a samozrejme maximálne pohodlie.

Genesis G90 je dlhý 5205 mm, široký 1915 mm a vysoký 1495 mm. Rázvor náprav dosahuje na 3160 mm. Vozidlo používa vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie a vždy má osemstupňovú automatickú prevodovku. Záujemcovia si budú môcť vybrať z trojice motorov. Ten najslabší disponuje výkonom 232 kW (315 k) a ide o šesťvalec 3.8 GDI. Taká G90 (alebo podľa kórejského označenia EQ900) zvládne stovku za 6,9 s.

Silnejšou alternatívou je motor 3.3L T-GDI s výkonom 272 kW (370 k), ktorý zrýchli na 100 km/h za 6,2 s a vrchol predstavuje osemvalec 5.0 GDI naladený na 313 kW (425 k). V jeho prípade je akcelerácia na 100 km/h otázkou 5,7 s. V základe je nový Hyundai zadný náhon, k dispozícii bude ale aj pohon všetkých kolies.

Vo výbave bude prirodzene všetko možné od adaptívneho tempomatu, cez stráženie jazdných pruhov, až po asistent pre jazdu po diaľniciach (malo by ísť o autonómne riadenie) alebo systém, ktorý automatický nastaví sedadlo, volant, spätné zrkadlá a head-up displej podľa tela vodiča. Niektoré veci však budú dostupné iba pre kórejský trh.

gen_02.jpgG90.2.jpggen_06.jpggen_03.jpggen_04.jpggen_07.jpggen_08.jpggen_10.jpggen_11.jpggen_14.jpggen_01.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY