vytisknout velikost písma Genesis G70: Kórejský konkurent pre BMW 3 ponúka šesťvalec a samosvor

Prémiová značka Hyundai predstavila novú konkurenciu pre BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Jaguar XE. Genesis zdôrazňuje orientáciu na vodiča. Horná verzia zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy. K dispozícii bude aj 149 kW (202 k).
Genesis G70: Kórejský konkurent pre BMW 3 ponúka šesťvalec a samosvor

Kórejské značky Hyundai a Kia v poslednej dobe produkujú naozaj zaujímavé autá. V tejto súvislosti si určite spomeniete na Kiu Stinger, teraz však prichádza ďalší podobný automobil. Nazýva sa Genesis G70 a zameriava sa na súperov BMW radu 3, Mercedes-Benz C Class alebo Jaguar XE. Ak to ešte neviete, tak Genesis je prémiová značka značky Hyundai. V súčasnosti má vo svojej ponuke luxusný sedan G90, o niečo menší sedan G80 známy ako Hyundai Genesis a toto je teda tretí model v poradí. Opäť je to sedan, opäť s predným motorom a pohonom zadnej nápravy.

Je celkom zaujímavé sledovať, ako veľmi Hyundai zdôrazňuje zameranie na vodiča. Dôkazom toho je dôkladné testovanie, ktoré sa samozrejme uskutočnilo aj na Nürburgringu, výber motorov vrátane športových a šesťvalcových verzií, štandardných adaptívnych tlmičov alebo interiéru orientovaného na vodiča. To nám pripomína BMW. Keď je reč o kabíne, môžeme napríklad spomenúť, že na výber bude päť rôznych farebných variant.

Najzaujímavejšou jednotkou je zážihový preplňovaný šesťvalec s objemom 3,3 litra určený pre verziu G70 Sport. Ten ponúka 276 kW (370 k), respektíve 510 Nm a spolupracuje s osemstupňovým automatom. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h prešlo za 4,7 sekundy a maximálna rýchlosť bola 270 km/h. Slabšou alternatívou je preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k), respektíve 188 kW (255 k) vo verzii Sport a na svoje si prídu tiež záujemcovia o diesel. Tí môžu siahnuť po jednotke s objemom 2,2 l naladenej na výkon 149 kW (202 koní). Áno, máte pravdu, motory sú rovnaké ako má Kia Stinger.

Medzi ďalšie funkcie patrí variabilné posilňovanie riadenia, vektorovanie krútiaceho momentu a najmä mechanický samosvor. K dispozícii bude aj kompletný balík asistenčných systémov alebo prémiový zvukový systém.

Genesis G70 sa bude predávať v Amerike, Rusku a na Blízkom východe v budúcom roku. U nás Hyundai ešte oficiálne značku Genesis oficiálne neuviedol, takže si budeme musieť počkať. Do konca roka by sme sa ale mali dočkať modernizovanej verzie Hyundai Genesis, teda modelu G80.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY