vytisknout velikost písma General Motors predstavuje novú radu zážihových motorov Ecotec

Ako sme naznačovali už skôr, trojvalec 1,0 SIDI Turbo pre Adam sa stal len prvým náznakom ofenzívy nového radu motorov...
General Motors predstavuje novú radu zážihových motorov Ecotec

Koncern General Motors oficiálne predstavil nový modulárny rad svojich kompaktných motorov so staronovým označením Ecotec. Bude ich celkom 11, pokryjú rozpätie objemov 1,0 až 1,5 l a dosahovať budú výkonu od 75 do 165 koní (55 až 121 kW). Majú vynikať hospodárnosťou, kultivovanosťou a spoľahlivosťou, ale budú vraj tiež lacné na výrobu a ľahko prispôsobiteľné rôznym druhom určenia. Samozrejme až realita ale odhalí skutočnosť.

GM Ecotec nova rada 2.jpgGM Ecotec nova rada 3.jpgGM Ecotec nova rada 4.jpgGM Ecotec nova rada 1.jpg
General Motors predstavil novú generáciu svojich zážihových motorov EcoTec

Niektoré verzie tejto novej rady motorov budú vybavené preplňovaním, iné sa stanú agregátmi hybridných pohonných sústav. Prvou lastovičkou škály ECOTEC sa stal trojvalcový "liter" SIDI Turbo pre omladený Opel Adam. Na pretras v tejto súvislosti prišla aj pripravovaná nová generácia modelu Chevrolet Cruze, s ktorou sa mimochodom u nás už zrejme nestretneme, lebo Chevrolet v Európe končí. Nový Cruze bude údajne pripravený špeciálne pre Čínu a predávať sa tam začne už koncom tohto roka.

Nový Cruze má dostať štvorvalec 1,5 l s atmosférickým plnením, výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 146 Nm, ale tiež preplňovaný agregát 1,4 l s výkonom 150 koní (110 kW) a krútiacim momentom 235 Nm. Motory tejto novej rady majú byť v roku 2017 inštalované do 27 modelov koncernu GM pri ročnej produkcii okolo 2,5 mil jednotiek. Vyrábať sa budú v piatich továrňach, po jednej v Maďarsku, Číne, Mexiku, Južnej Kórei a USA.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY