vytisknout velikost písma General Motors predstavuje novú radu zážihových motorov Ecotec

Ako sme naznačovali už skôr, trojvalec 1,0 SIDI Turbo pre Adam sa stal len prvým náznakom ofenzívy nového radu motorov...
General Motors predstavuje novú radu zážihových motorov Ecotec

Koncern General Motors oficiálne predstavil nový modulárny rad svojich kompaktných motorov so staronovým označením Ecotec. Bude ich celkom 11, pokryjú rozpätie objemov 1,0 až 1,5 l a dosahovať budú výkonu od 75 do 165 koní (55 až 121 kW). Majú vynikať hospodárnosťou, kultivovanosťou a spoľahlivosťou, ale budú vraj tiež lacné na výrobu a ľahko prispôsobiteľné rôznym druhom určenia. Samozrejme až realita ale odhalí skutočnosť.

GM Ecotec nova rada 2.jpgGM Ecotec nova rada 3.jpgGM Ecotec nova rada 4.jpgGM Ecotec nova rada 1.jpg
General Motors predstavil novú generáciu svojich zážihových motorov EcoTec

Niektoré verzie tejto novej rady motorov budú vybavené preplňovaním, iné sa stanú agregátmi hybridných pohonných sústav. Prvou lastovičkou škály ECOTEC sa stal trojvalcový "liter" SIDI Turbo pre omladený Opel Adam. Na pretras v tejto súvislosti prišla aj pripravovaná nová generácia modelu Chevrolet Cruze, s ktorou sa mimochodom u nás už zrejme nestretneme, lebo Chevrolet v Európe končí. Nový Cruze bude údajne pripravený špeciálne pre Čínu a predávať sa tam začne už koncom tohto roka.

Nový Cruze má dostať štvorvalec 1,5 l s atmosférickým plnením, výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 146 Nm, ale tiež preplňovaný agregát 1,4 l s výkonom 150 koní (110 kW) a krútiacim momentom 235 Nm. Motory tejto novej rady majú byť v roku 2017 inštalované do 27 modelov koncernu GM pri ročnej produkcii okolo 2,5 mil jednotiek. Vyrábať sa budú v piatich továrňach, po jednej v Maďarsku, Číne, Mexiku, Južnej Kórei a USA.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY