vytisknout velikost písma General Motors predstavuje novú radu zážihových motorov Ecotec

Ako sme naznačovali už skôr, trojvalec 1,0 SIDI Turbo pre Adam sa stal len prvým náznakom ofenzívy nového radu motorov...
General Motors predstavuje novú radu zážihových motorov Ecotec

Koncern General Motors oficiálne predstavil nový modulárny rad svojich kompaktných motorov so staronovým označením Ecotec. Bude ich celkom 11, pokryjú rozpätie objemov 1,0 až 1,5 l a dosahovať budú výkonu od 75 do 165 koní (55 až 121 kW). Majú vynikať hospodárnosťou, kultivovanosťou a spoľahlivosťou, ale budú vraj tiež lacné na výrobu a ľahko prispôsobiteľné rôznym druhom určenia. Samozrejme až realita ale odhalí skutočnosť.

GM Ecotec nova rada 2.jpgGM Ecotec nova rada 3.jpgGM Ecotec nova rada 4.jpgGM Ecotec nova rada 1.jpg
General Motors predstavil novú generáciu svojich zážihových motorov EcoTec

Niektoré verzie tejto novej rady motorov budú vybavené preplňovaním, iné sa stanú agregátmi hybridných pohonných sústav. Prvou lastovičkou škály ECOTEC sa stal trojvalcový "liter" SIDI Turbo pre omladený Opel Adam. Na pretras v tejto súvislosti prišla aj pripravovaná nová generácia modelu Chevrolet Cruze, s ktorou sa mimochodom u nás už zrejme nestretneme, lebo Chevrolet v Európe končí. Nový Cruze bude údajne pripravený špeciálne pre Čínu a predávať sa tam začne už koncom tohto roka.

Nový Cruze má dostať štvorvalec 1,5 l s atmosférickým plnením, výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 146 Nm, ale tiež preplňovaný agregát 1,4 l s výkonom 150 koní (110 kW) a krútiacim momentom 235 Nm. Motory tejto novej rady majú byť v roku 2017 inštalované do 27 modelov koncernu GM pri ročnej produkcii okolo 2,5 mil jednotiek. Vyrábať sa budú v piatich továrňach, po jednej v Maďarsku, Číne, Mexiku, Južnej Kórei a USA.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY