vytisknout velikost písma General Motors má záujem o autonómne systémy spoločnosti Google

General Motors má záujem o autonómne systémy spoločnosti Google

Kým General Motors uvedie prvé náznaky autonómneho riadenia v poplatkovom systém Supercruise budúci rok pri značke Cadillac, Google má autá, ktoré jazdia úplne sama, už od roku 2009. A hoci GM plánuje vlastný Chevrolet Volt bez vodiča na rok 2016, do prevádzky sa len tak nedostane.

Americký automobilový gigant GM ale teraz prejavil záujem o hlbšiu spoluprácu práve so spoločnosťou Google. "Vy nám dajte autonómny systém, my okolo neho urobíme auto." Zhruba tak by sa dala preložiť výzva General Motors smerom ku Googlu. O dvorení Googlu a GM informuje Bloomberg.

GM pripomína, že robí autá už sto rokov. "Veľmi sa zaujímame o to, ako by sme mohli fungovať spoločne," povedal na adresu možnej spolupráce výkonný viceprezident GM. Google by sa mohol sústrediť na vývoj systému samočinnej jazdy a nemusel by sa zaoberať vývojom auta ako takého. General Motors by potom dodával výrobné technológie a kapacity, vlastne by Googlu na oplátku vyrobil auto.

Samočinné riadenie Googlu funguje v reálnej prevádzke od roku 2009. Od tej doby najazdila flotila dvadsiatich automobilov 2,7 milióna kilometrov. Google už má dokonca skúsenosti aj s dopravnými nehodami autonómnych vozidiel. Google sa zatiaľ na adresu možnej spolupráce s GM nevyjadril.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY