vytisknout velikost písma General Motors má záujem o autonómne systémy spoločnosti Google

General Motors má záujem o autonómne systémy spoločnosti Google

Kým General Motors uvedie prvé náznaky autonómneho riadenia v poplatkovom systém Supercruise budúci rok pri značke Cadillac, Google má autá, ktoré jazdia úplne sama, už od roku 2009. A hoci GM plánuje vlastný Chevrolet Volt bez vodiča na rok 2016, do prevádzky sa len tak nedostane.

Americký automobilový gigant GM ale teraz prejavil záujem o hlbšiu spoluprácu práve so spoločnosťou Google. "Vy nám dajte autonómny systém, my okolo neho urobíme auto." Zhruba tak by sa dala preložiť výzva General Motors smerom ku Googlu. O dvorení Googlu a GM informuje Bloomberg.

GM pripomína, že robí autá už sto rokov. "Veľmi sa zaujímame o to, ako by sme mohli fungovať spoločne," povedal na adresu možnej spolupráce výkonný viceprezident GM. Google by sa mohol sústrediť na vývoj systému samočinnej jazdy a nemusel by sa zaoberať vývojom auta ako takého. General Motors by potom dodával výrobné technológie a kapacity, vlastne by Googlu na oplátku vyrobil auto.

Samočinné riadenie Googlu funguje v reálnej prevádzke od roku 2009. Od tej doby najazdila flotila dvadsiatich automobilov 2,7 milióna kilometrov. Google už má dokonca skúsenosti aj s dopravnými nehodami autonómnych vozidiel. Google sa zatiaľ na adresu možnej spolupráce s GM nevyjadril.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY